اجتماعیستون اصلی

بیش از یک میلیون سالمند از کمیته امداد خدمات دریافت می کنند/۶۰ درصد سالمندان تنها زندگی می کنند

کد خبر : 12334

یک میلیون و ۴۰۰ هزار سالمند نیازمند تحت حمایت خدمات مستمر کمیته امداد قرار دارند.
اختتامیه همایش ملی سالمندان باحضور معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد و مسئولان استانی ( امروز،۱۷ مهر ۹۶) برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از سایت خبری کمیته امداد، دکترفاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه سالمندان گنجینه های ارزشمندی محسوب می شوند گفت: هم اکنون کمیته امداد سه میلیون نفر مددجو تحت خدمات مستمر را حمایت می کند که یک میلیون و ۴۰۰ هزار آنها را سالمندان تشکیل می دهند.
وی به حفظ کرامت انسانی و تامین نیازهای اقتصادی و اجتماعی مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و افزود: سال گذشته با تصویت هیت امنا قوانینی برای حمایت های درمانی و مددکاری تخصصی تصویب شد.
وی به افزایش آمار مددکاران و کاهش تعداد پرونده های مددجویی اشاره و بیان کرد: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون شاهد افزایش چشم گیر تعداد مددکاران مددکاران خانواده هستیم
وی از افزایش دریافتی ماهیانه مددجویان تحت خدمات مستمر گفت و بیان کرد: خانوارهای مددجو علاوه بر افزایش دریافتی ماهیانه متناسب با نیاز خانواده از بسته های حمایتی بهره مند می شود.

وی با اشاره به استاندار جهانی که سن سالمندی را ۶۰ سال به بالاتر می داند گفت: ۶٫۵ میلیون سالمند در کشور زندگی می کنند که هشت درصد می شوند که تا سال ۱۴۰۰ آمار سالمندان به ۱۰ درصد می رسد و این به معنی سالمند شدن کشور است.
وی با تاکید بر فرزند آوری نسل جوان و توصیه سالمندان به نسل جوان ادامه داد: اگر فرزند آوری کم شود کشور به سمت سالمندی حرکت می کند و باید با فرزند آوری سلامت کشور تضمین شود.
وی از سکونت عمده سالمندان در روستاها گفت و بیان کرد: ۶۰ درصد سالمندان ما تنها زندگی می کنند و نیاز به سلامت روح و روان و نیازهای درمانی کنند که متاسفانه امکانات ما کم است اما باید با است فاده از ظرفیت های مختلف شرایط سالمندان را بهتر کرد.
وی مقام والدین و به ویژه سالمندان را رفیع دانست و ادامه داد: مقام والای والدین در ایات روایات و فرمایشات اندیشمندان بیان شده است اما متاسفانه با ورود فرهنگ غربی، شبکه های ماهواره ای و مجازی موجی ایجاد شده تا این جایگاه متزلزل شود و والدین مورد بی‌مهری قرار گیرند.
شایسته ذکر است:۲۵۰ سالمند شرکت کننده در این مراسم به سفر عتبات عالیات مشرف می شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن