اسلاید شوستون اصلیهویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

پدیده، خراسان را به سرانه استاندارد حهانی گردشگران نزدیک میکند

کد خبر : 12309

عضو هیات مدیره انجمن علمی طبیعت گردی ایران گفت: ایجاد جاذبه های گردشگری همچون پدیده شاندیز، استان را به سرانه استاندارد گردشگران از فضاهای گردشگری نزدیک میکند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از سایت اخبار پدیده، دکتر فرید جواهرزاده صبح امروز در دومین میزگرد تخصصی شرکت بین المللی گردشگری پدیده افزود: سرانه هرگردشگر از فضاهای گردشگری موجود در مشهد برابر با ۱.۶ متر مربع است در حالی که سرانه استاندارد جهانی ۲۵مترمربع می باشد.
عضو هیات مدیره انجمن علمی طبیعت گردی ایران گفت: در مقایسه این آمار علمی میتوان گفت، هرچقدر که در پایتخت فرهنگی جهان اسلام و شهرهای نزدیک به آن برای ایجاد و توسعه فضاهای گردشگری اقدام کنیم باز هم رسیدن به سرانه فضاهای گردشگری بسیار سخت است اما می توان این فاصله را کم کرد.
وی با تاکید بر اینکه مشهد با بهره گیری از خورشید تابناکی چون بارگاه منور رضوی میتواند با ایجاد مکمل های گردشگری به جایگاه اصلی گردشگری مذهبی زیارت در میان مسلمانان و به ویژه شیعیان جهان دست یابد.
دکتر جواهرزاده افزود: بر اساس آمار موجود در اواخر دهه۵۰ و اوایل دهه ۶۰ میزان ماندگاری زائران در مشهد ۱۳شبانه روز بوده است در حالی که در سال های اخیر به ۳و هم اکنون به دو شبانه روز تبدیل شده است.
مشاورسابق رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر اینکه افزایش ماندگاری زائران و گردشگران است که صرفه اقتصاد گردشگر را به همراه می آورد خاطر نشان کرد: پدیده شاندیز و تمامی مجموعه های مشابه آن افزایش ماندگاری گردشگر و توسعه اقتصادی را به همراه دارد.
مدیر بهره‌برداری شرکت پدیده شاندیز نیز در این میزگرد تخصصی از توسعه پدیده پس از خروج از وضعیت کنونی خبر داد و گفت: پدیده در اوج بالندگی دچار مشکلاتی شد که با همکاری مسوولان کشوری این مسائل در حال حل شدن است و مدیران پدیده نیز درصدد هستند تا این تاخیر زمانی بوجود آمده را جبران کنند.
دکتر جمال شوشتری با اشاره به وجود مرکز خرید پدیده با۵۰۶ هزار متر مربع مساحت گفت: این بازار۱۱برابر بازار رضا(ع) مشهد است و به لحاظ امکانات و وسعت پس از مرکز خرید دالیان چین دومین مرکز خرید جهان است.
مدیر بهره‌برداری شرکت پدیده شاندیز افزود: ساخت نیمی از این بازار تاکنون ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی تصریح کرد: مجتمع اقامتی پدیده در۱۲ طبقه و برج بلند مرتبه پدیده با ۲۵۰متر ارتفاع، باغ گل روباز با۳۰ هزار متر مربع و فضای سر پوشیده با۱۰هزار متر مربع، مجموعه پردیس سینمایی پدیده باسه سالن و ظرفیت۱۲۰۰نفری از دیگر جاذبه های پدیده شاندیز بوده است.
شوشتری تاکید کرد: در دوره گذار باید مواردی همچون تعدیل، تسهیل، تسریع و بخشش جریمه‌ها مورد توجه باشد و معتقدیم که پروژه‌ها باید تحویل مردم داده شود و مجموعه پدیده هم در این رابطه گام‌های موثری برداشته است.
مدیر بهره‌برداری شرکت پدیده شاندیز با اشاره به مجموعه‌های فعال پدیده در سطح کشور، گفت: در حال حاضر مجموعه‌های پدیده در شاندیز، کیش و تهران فعال هستند و مجموعه‌های رامسر، تبریز در گام‌های بعدی و پس از اتمام اولویت‌های فعلی اجرا می‌شود.
شوشتری با اشاره به اینکه موضوع بهره‌برداری جزو اولویت‌های پدیده بوده است، گفت: یکی از دغدغه‌های مجموعه پدیده نوع کاربری طرح‌های صنعتی و خدماتی بوده و باید از دانش و راهنمایی مشاوران بین‌المللی بهره ببریم و این کار در مجموعه پدیده انجام شد و در کنار استفاده از مشاور بین‌المللی باید توانمندسازی تیم داخلی را هم داشته باشیم.
وی افزود: وضعیت دسترسی آسان به مجموعه پدیده در شاندیز در دستور کار قرار گرفته و امکان حمل‌ونقل ریلی از مشهد به شاندیز و حمل‌ونقل جاده‌ای از قوچان به شاندیز با همکاری مسئولان مجموعه‌های مرتبط استانی و شهری فراهم می‌شود.
مدیر بهره‌برداری شرکت پدیده شاندیز با تاکید بر این که باید در مسیر افزایش میزان حضور گردشگران داخلی و خارجی گام برداریم، بیان کرد: به علت آنکه مگاپروژه‌ای در سطحی قوی نداریم شاهد سفرهای مردم به خارج از کشور هستیم و می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی درست در ایران که چهلمین کشور گردشگر جهان است به‌گونه‌ای اقدام کنیم که نه تنها شاهد عدم حضور گردشگران داخلی نباشیم، بلکه حضور گردشگران خارجی را بیش از گذشته شاهد باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن