اجتماعی

بارش های رگباری و آبگرفتگی معابر

کد خبر : 12277

هواشناسی با صدور اطلاعیه ای درباره بارش های رگباری ، ایجاد رواناب واحتمال آبگرفتگی دربرخی نقاط استان به ویژه نواحی شمالی وغربی هشدار داد.
به گزارش صبح مشهد، “یحیی قاینی پور” رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان گفت: با توجه به تقویت هسته بارشی سامانه فعال روی استان ضمن ادامه روند کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید از عصرروزگذشته چهارشنبه شاهد افزایش میزان بارندگی در استان به ویژه نیمه شمالی بوده ایم که پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها تا روز جمعه ( ۱۴/۰۷/۹۶) به طور متناوب ادامه داشته باشد.
وی افزود: با توجه به وقوع بارش‌های رگباری احتمال ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر در برخی از نقاط استان به ویژه در نواحی شمالی و غربی وجود دارد.
وی اضافه کرد: با نفوذ جریانات شمالی علاوه بر تشکیل مه و کاهش دید، احتمال بارش برف پراکنده در ارتفاعات و محورهای کوهستانی استان دور از انتظار نیست.
قاینی پوربا بیان این که از نظر دمایی نیز انتظارمی رود تا پایان هفته جاری دما در استان به ویژه نیمه شمالی به شکل محسوسی کاهش یابد اظهارکرد:  به طوری که دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی استان در پنج شنبه شب و جمعه شب به صفر و زیر صفر درجه سانتی گراد خواهد رسید.رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان گفت:  همچنین آسمان امروز پنج شنبه شهرستان مشهد کمی تا قسمتی ابری همراه با مه رقیق صبحگاهی یا غبار صبحگاهی در بعضی ساعات افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران گاهی با وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.وی افزود:  دمای هوای امروز مشهد در گرم ترین زمان ۱۴درجه سانتی گراد خواهد بود که در سردترین زمان به ۵ درجه سانتی گراد می رسد که با توجه  به روند کاهشی دما ، دمای هوای مشهد فردا جمعه با یک درجه کاهش به ۳درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن