اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

برنامه‌های هفته ملی کودک با همکاری ارگان‌های مختلف استان برگزار می‌شود

کد خبر : 12254

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: برنامه‌های هفته کودک با همکاری ارگان‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، دکتر سید جواد محقق نیشابوری که صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برنامه‌های هفته کودک امسال تمام دستگاه‌های مرتبط با موضوع کودک حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: به مناسبت فرا رسیدن هفته کودک ما نشستی را با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه کودک برگزار خواهیم کرد و در ادامه نیز برنامه رونمایی از پرتال کودک استان را خواهیم داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی اضافه کرد: در طول این هفته اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری با رویکرد آموزه‌های عاشورا در دستور کار ما قرار دارد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در حاشیه شهر نیز در مناطق سیدی، طلاب، بولوار توس، خواجه‌ربیع و… برنامه‌ریزی شده است.

محقق تصریح کرد: مرکز شماره پنج کانون به عنوان اولین مرکز فراگیر کودکان در سال گذشته افتتاح شد و برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان معلول و کم‌توان در آن در نظر گرفته شده است و ما در ادامه برنامه‌های کانون بنا داریم کانون را برای کودکان کم توان مناسب سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همکاری مناسبی با دانشگاه فردوسی داریم که این عزیزان به خصوص در زمینه تحقیقات بر روی فعالیت‌های ما برنامه‌های ویژه‌ای را دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی عنوان کرد: در روز ۱۹ مهر برنامه کودک، خانواده و فناوری را در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی برگزار خواهیم کرد.

محقق اضافه کرد: نشست ویژه والدین اعضای کانون با عنوان «پدر، مادر، با هم بخوانیم با هم بیاندیشیم» را در مرکز خیابان فراز مشهد برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شواری مشورتی اولیای اعضا با عنوان «شما» را برگزار خواهیم کرد، گفت: این برنامه به صورت ویژه به دنبال استفاده از نظرات اولیای دانش آموزان خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی اظهار کرد: مسابقه عکاسی ویژه اعضای کانون نیز در این ایام برگزار خواهد شد تا اعضای خانواده کانون بتوانند به شکل قابل قبولی دنیای کودکی خود را به تصویر بکشند که معمولا این بخش با استقبال روبرو می‌شود و ما نمایشگاه آثار اعضا را پس از برگزاری این مسابقه برگزار می‌کنیم.

محقق نیشابوری ادامه داد: سال گذشته ما طرح فرش فیروزه‌ای را در مترو اجرا کردیم که طرح اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان است و امسال این طرح را در فرودگاه مشهد برگزار می‌کنیم که علاوه بر طرح اهدای کتاب ایستگاه عکاسی و کتابخوانی را نیز در روز ۱۷ مهر ماه دایر خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی ما از برگزاری برنامه‌های مختلف تشویق خانواده‌ها و کودکان برای برقراری ارتباط مستمر با کانون است و در همین راستا برنامه‌هایی برای جذب اعضای دائمی کانون در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کودک، هنر و خلاقیت را دانشکده هنر نیشابور در دستور کار قرار داده‌ایم که معمولا برنامه موفقی بوده است.

محقق افزود: برنامه اکران و نقد چهار فیلم سینمایی کودک در ۴۳ مرکز ما در دستور کار قرار دارد که این برنامه نیز در روز ۱۸ مهرماه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: نقد و بررسی کتاب «دختر بی‌گوشواره» را با همکاری به‌نشر در دستورکار داریم که تفاوت این نقد و بررسی با جلسات رایج این است که این نقد و بررسی با نظر کودکان برگزار می‌شود، کاری که معمولا مورد توجه نویسندگان قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای برنامه صندلی داغ نیز در دستورکار ما قرار دارد، اضافه کرد: در این طرح یکی از مسئولان عالی‌رتبه استان به جمع کودکان می‌آید و به سوالات آنان پاسخ می‌دهد، کاری که معمولا با استقبال کودکان برگزار می‌شود.

محقق گفت: ما همکاری خوبی با دانشگاه امام رضا داریم و در این هفته نیز برنامه‌ای را با کمک این مجموعه برگزار خواهیم کرد و همچنین همکاری خوبی با روزنامه قدس داشته‌ایم و در ویژه‌نامه هشت روزنامه قدس، صفحه هدهد را با مدیریت کانون تامین محتوا می‌کنیم که با استقبال خوب مردم مواجه شده است و ممکن است که به صورت یک ویژه‌نامه مستقل دربیاید.

وی ادامه داد: جلسه گفت‌وگوی آزاد کودکان با استاندار نیز در این هفته برگزار خواهد شد که معمولا نشست ویژه‌ایست که سطح تاثیر کانون بر کودکان را نشان می‌دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن