استانیاسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

مشهد الرضا باید مظهر همکاری و پشتیبانی همه ظرفیتهای ملی باشد

کد خبر : 12170

استاندار خراسان رضوی گفت: کلانشهر و جهان شهر مشهد باید مظهر همکاری، همدلی و پشتیبانی همه ظرفیتهای ملی باشد.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی روز پنجشنبه در مراسم معارفه شهردار مشهد افزود: شهر مشهد یک جهان شهر و ویترین توانمندیهای جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به جایگاه خاص این کلانشهر و پذیرا بودن سالانه ۲۷ میلیون زائر داخلی و خارجی بیان کرد: این شهر به برکت وجود مضجع شریف رضوی تبدیل به جهان شهر شده و برای اداره آن نیز باید در سطح ملی توجه شود.
رشیدیان تاکید کرد: برای مدیریت این شهر فقط نیازمند همکاری مردم شهر و استان نیستیم بلکه باید این شهر مظهر همکاری و همدلی و پشتیبانی همه ظرفیتهای ملی باشد و اداره این شهر حمایت ملی را می طلبد.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برای توسعه شهر مشهد نباید خود را محدود به فکر خاصی کرد، افزود: راه اندازی اتاقهای فکر برای اداره این کلانشهر و رفع معضلات از راهکارهای تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه تغییر در مسئولیتها باید برای کامل و جامع شدن باشد، افزود: آنچه در نظام جمهوری اسلامی از مدیران انتظار می رود این است که نقاط قوت دوره قبل را حفظ و ضعفها را مدیریت و مرتفع کنند.
رشیدیان ادامه داد: کلانشهر مشهد به موازات رشد و توسعه مشکلات زیادی نیز دارد، به عنوان نمونه روزانه ۲ هزار تن زباله از سطح این شهر جمع آوری می شود که باید ظرفیت سازی برای بهره برداری از پسماند و تبدیل آن به ثروت نیز صورت پذیرد.
وی تاکید کرد: موضوعات مختلف نظیر آسفالت ،توسعه متوازن شهری، اصلاح حاشیه شهر، تکمیل شبکه های امدادی، ارتقای شاخصهای کیفیت زندگی شهری به خصوص برای توانیابان و هوشمندسازی شهر به صورت جدی تر از گذشته باید دنبال شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به پروژه نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: تناسب توسعه اطراف حرم با هسته کانونی شهر، تعامل فرهنگی و ساخت و سازهای مناسب با حرم مطهر به عنوان قطب فرهنگی این کلانشهر باید انجام و با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی ضمن تقدیر از سید صولت مرتضوی شهرداری سابق مشهد، بیان کرد: قاسم تقی زاده خامسی دارای تجربه فراوان، علم و انگیزه برای خدمت در مشهد است.
وی تاکید کرد: با همراهی شورای شهر، شهرداری و دستگاه های اجرایی مختلف روند توسعه و رشد متوازن این شهر سریعتر از همیشه ادامه یابد.

توقعات خارج از حیطه وظایف شورای شهر مهمترین چالش مدیریت شهری مشهد

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توقعات خارج از حیطه وظایف و ماموریتهای شورای شهر در کنار عدم وجود منابع پایدار و کمبود شدید منابع جاری برای اداره شهر از چالشهای مهم شهرداری است.

محمدرضا حیدری افزود: مهمترین نیاز امروز مدیریت شهری اصلاح رویکرد و نگرش به شهرداریها است و شهرداری با تکیه بر منابع متعلق به مردم دارای وظایف مشخصی است.
وی خاطر نشان کرد: منابع حاصل از درآمدهای مردم باید در حوزه جغرافیایی شهر مشهد و وظایف شهرداری هزینه شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: از مجتهدان حوزه علمیه مشهد تقاضا دارم مشخص کنند در شرایطی که ماموریتها و تعهدات زیاد معطلی داریم انجام ماموریت در حوزه ای که تکلیف شهرداری نیست چه حکمی دارد؟
حیدری ادامه داد: در حالیکه پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری مشهد ۱۰ ماه است حق الزحمه کارکردهای خود را دریافت نکرده اند و با وامهای با سود بالا پاسخگوی کارگران خود هستند و حتی اشتغال موجود به خطر می افتد پرداختن شهرداری به امور و اصول هر چند مقدس چه حکمی دارد؟
وی بیان کرد: در حالیکه در این کلانشهر مشکلات زیادی نظیر معضل زیست محیطی کشف رود و عدم توزیع عادلانه خدمات در مناطق مختلف وجود دارد، پرداختن به امور غیرمتبط چه حکمی دارد؟
حیدری ادامه داد: در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بر مدار قانون و رضایت مردم تلاش می کنیم و تحقق ماموریتهای شهری و توسعه متوازن مشهد تنها در سایه تعامل، هم افزایی و همراهی همه نهادها و افراد تاثیرگذار محقق می شود.
وی بیان کرد: شورای پنجم در انتخاب شهردار با توجه به شاخصه های بومی بودن، سابقه مدیریت اجرایی، تخصص و کارآمدی پس از انتخابات دموکراتیک مهندس تقی زاده خامسی را با رای اجماع انتخاب کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تقدیر از تلاش شوراها و شهرداران قبلی مشهد از بدو پیروزی انقلاب تاکنون تاکید کرد: در کنار وظایف نظارتی شورا برای رسیدن به توسعه پایدار در کنار شهردار خواهیم بود.
حیدری با بیان اینکه گفتمان اصلاحات برگرفته از آموزه های دینی و ریشه در تاریخ یکصد ساله مبازات مردم ایران دارد، افزود: جریان اصلاحات به دنبال اصلاح وضع موجود با ساز و کارهای قانونی است و دل در گروی نظام و انقلاب دارد.
وی تاکید کرد: تفکر اسلامی کم هزینه ترین مسیر را برای تغییر و پاسخگویی به مطالبات مردم از طریق صندوق رای می داند و مردم فهیم با تاسی به ‘میزان رای ملت است’ جلوه باشکوهی از مردم سالاری دینی را در سطح ملی و بین المللی در انتخابات اخیر رقم زدند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز ثمره مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر با معرفی شهردار کلانشهر مشهد و دخالت مردم در تعیین سرنوشت خود عینیت می یابد.
گفتنی است، روز پنجشنبه طی مراسمی از زحمات شهردار سابق مشهد سید صولت مرتضوی تقدیر و قاسم تقی زاده خامسی به عنوان شهردار این کلانشهر معارفه شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن