اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

تقویت فرهنگ رضوی در حاشیه شهر مشهد ضروری است

کد خبر : 12175

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تقویت فرهنگ رضوی در حاشیه شهر مشهد ضروری است، گفت: تقویت هویت مشهد بر هویت سایر شهرها تاثیر گذار است، زیرا مشهد به صورت مستقیم و غیر مستقیم الگوی دیگر شهرها به حساب می‌آید.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد ظهر امروز در نشست هم اندیشی با ائمه جماعات مساجد حاشیه شهر مشهد که در سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حاشیه شهر مشهد به لحاظ جمعیتی از ۱۰ استان کشور پر جمعیت تر بوده و از نظر ترکیب جمعیتی تقریبا برابر تمامی استان های مرزی کشور است.
وی با اشاره به اینکه نارسایی‌های این مناطق در خدمات زیرساختی بسیار چشم‌گیر است که مورد استفاده افراد سودجو قرار می گیرد، بیان کرد:‌ تلاش ائمه جماعات مساجد در این مناطق باعث نامید شدن افراد سودجو از آسیب رساندن به حاشیه شهر شده است.
حجت اسلام والمسلمین گنابادی نژاد  با بیان اینکه ما در خط مقدم مبارزه فرهنگی هستیم، افزود:‌‌ رشد و تعالی شهر مشهد به امام رضا علیه السلام گره خورده است و مادامی که هویت رضوی مشهد پر رنگ باشد، شهر در مسیر رشد است.
وی عنوان کرد:‌ ابعاد فرهنگ رضوی بسیار گسترده است و عرصه های معماری، اقتصاد و امنیت را در بر می گیرد.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد:  بلندمرتبه سازی اطراف حرم اتفاق افتاده که علاوه بر اینکه هویت فرهنگی اطراف حرم را از بین برده، ‌افق دید حرم مطهر رضوی را نیز از بین برده است.
وی تصریح کرد:‌ ساختمان شماره دو صدا و سیما با اینکه قبل از انقلاب و توسط مهندسان غربی ساخته شده، التزام به رعایت حریم ارتفاعی حرم مطهر رضوی را داشته است.
گنابادی نژاد گفت:‌ اثر الگویی هویت مشهد به صورت غیر مستقیم گزارش ۲۵ میلیون زائر از مشهد و به صورت مستقیم رصد دیگر کشورهای اسلامی از پایتخت معنوی جهان اسلام است.
وی ادامه داد:‌ ‌اگر بخواهیم به صورت الگویی در سطح ملی و بین المللی کاری انجام  دهیم، فعالیت در مشهد و حاشیه شهر مشهد در صدر فعالیت‌ها قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد:‌ ضروری است در حوزه زیارت و فرهنگ رضوی در حاشیه شهر مشهد که به لحاظ کمی و کیفی اهمیت دارد نقش آفرینی بیش از پیش داشته باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن