استانیاقتصادیستون اصلی

تأمین آب شرب بیش از ۱۱ هزار خانوار در روستاهای خراسان رضوی با استفاده از آب شیرین کن

کد خبر : 12178

سرپرست اداره کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی از نصب ۳۲ دستگاه آب شیرین کن در روستاهای این استان خبر داد.
به گزار ش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، حسن مسعودی گفت: با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و زمین شناسی استان، کیفیت درجه شوری آب (TDS) تعدادی از چاه­های استان با گذر زمان افزایش یافته است.
وی افزود: با توجه به اینکه انتقال آب از مناطق دیگر از لحاظ هزینه و مسائل اجتماعی مشکلات فراونی را ایجاد می­کند شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی تاکنون اقدام به خرید و نصب ۳۲ دستگاه آب شیرین کن نموده است.
مسعودی اظهار داشت:  در حال حاضر این تعداد آب شیرین کن با ظرفیت ۸۰۰ مترمکعب در روز در حال فعالیت است.
سرپرست اداره کنترل کیفی و امور آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، هزینه خرید و نصب این آب شیرین کن‌ها را بالغ بر ۹۰۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: با استفاده از این تعداد آب شیرین کن ها، آب شرب حدود ۱۱ هزار خانوار تأمین می شود.
مسعودی ابراز کرد: با توجه به روند کاهش کیفیت منابع آبی در خراسان رضوی، نیاز به نصب حداقل ۵۰ دستگاه آب شیرین کن دیگر در سطح روستاهای استان وجود دارد که با توجه به اعتبارات پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری، تعداد ۸ دستگاه آب شیرین کن دیگر نیز خریداری و نصب شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن