اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

اجرای طرح مشارکتی و محوری طاهرین ویژه شهروندان

کد خبر : 12134

مدیر عامل سازمان فردوس های شهرداری مشهد از اجرای ( طرح طاهرین ) به جهت جلب مشارکت اجتماعی ، فرهنگی و معنوی ویژه اقشار مختلف خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فردوس های شهرداری مشهد ، حسن کریمدادی در این خصوص بیان کرد: طرح طاهرین یکی از مهم ترین طرح ها و برنامه های سازمان فردوس هاست ، هدف از اجرایی این طرح بهبود سبک زندگی معنوی با تقویت روحیه معاد شناسی و معاد باوری و افزایش حضور و مشارکت شهروندان و نهاد های مردمی و مذهبی در مواقع بحرانی است که نمونه آن پس از حادثه منا قابل مشاهده بود.
وی افزود : ماموریت این طرح شناسایی ، آموزش و سازماندهی ( در سطوح مختلف ) شهروندان دغدغه مند ، علاقمند در امر تغسیل و تطهیر اموات است ، این پروژه در ۴ سطح مختلف (( عمومی ، سطح سه ، سطح دو ، سطح یک ))اداره می شود که فرآیند اجرائی این طرح ها به شرح ذیل می باشد : ۱- ثبت نام و تکمیل فرم های لازم ۲- شرکت در جلسه توجیهی طرح ۳- شرکت در دوره آموزشی ۴- مصاحبه و گزینش ۵- صدور کارت ویژه طاهر داوطلب ۶- تنظیم لوحه ماهانه ( ساماندهی و شیفت بندی )
وی گفت : طرح بزرگ طاهرین در حال حاضر ۲ فاز خود را به پایان رسانده است که حدود ۱۵۰۰ نفر در این طرح معنوی و ارزشی ثبت نام کرده اند که از این تعداد واجدین شرایط ۶۰۰ نفر جهت دعوت به کارگاه آموزشی معرفی شده اند ، با توجه به اهمیت و افزایش جلب مشارکت اجتماعی ، فرهنگی و معنوی شهروندان در آرامستان های تابعه گسترده تر شده است و در این راستا مخاطبین این دوره از اساتید ، حوزویون ، دانشجویان ، خادمین حرم مطهر امام رضا ( ع ) ، کارکنان شهرداری مشهد ، اقشار مختلف شهروندان و … با تنوع مدارک تحصیلی بعد از گزینش ، برای آشنایی عملی و توجیهی و کارگاهی شرکت می کنند.
کریمدادی عنوان کرد : این افراد پس از گذرندان دوره های آموزشی و توجیهی به صورت شیفتی ماهی ۱ بار در سالن های معراج و مجموعه ذیربط حضور و فعالیت دارند. در خصوص چگونگی مشارکت شهروندان در این طرح می توانند با مراجعه به سایت سازمان فردوسها به آدرس الکترونیکی : https://mcm.mashhad.ir نسبت به پرکردن فرم اقدام نمایند.
وی در پایان خاطر نشان کرد : تعریف طاهر داوطلب : فردی است حقیقی که با آگاهی کامل از طرح و دستورالعمل های اجرایی آن به منظور تغسیل اموات اعلام آمادگی نموده و پس از گذرندان دوره کوتاه مدت آموزشی و قبولی در آزمون به عضویت در طرح طاهرین درآمده و دارای کارت عضویت می باشد و هیچ گونه ارتباط مالی و اداری با سازمان ندارند و شرایط داوطلبین شرکت کننده در این طرح خداپسندانه ؛ حداقل مدرک تحصیلی دیپلم ، سن ۲۵ تا ۵۰ سال ، متاهل ، دارای سلامت جسمی و روحی می باشد.
این افتخار وجود دارد که مشهد به عنوان پایلوت کشوری اولین بار این طرح را که با رویکرد جلب مشارکت اجتماعی فرهنگی و معنوی است اجرا می نماید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن