اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

نظام نامه تعامل نخبگان با دولت دراستان تدوین خواهد شد

کد خبر : 12103

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی و رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی نخستین میز گفتگوی دولت و نخبگان استان برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در این جلسه که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد؛ گفت: در راستای توسعه مشارکت نظام مند نخبگان در امر توسعه،  نظام نامه تعامل نخبگان با دولت در استان تدوین و اجرایی خواهد شد.
وی با بیان این که آرمان بشر در طول ۸ هزار سال حکومت و حکمرانی  خوب بوده و اقناع بشر با حکمرانی خوب محقق خواهد شد؛ افزود: در سالیان اخیر نیز بین صاحب نظران و محققان دانشگاهی و مدیران اجرایی فاصله بوده و تعامل مناسبی بین این دو وجود نداشته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: امروزه توسعه نظام مند مشارکت مردم در امور جامعه راه حل رسیدن به  حکمرانی خوب و رفع فاصله بین  صاحب نظران و مدیران است.
حسینی با اشاره به سه نوع مشارکت شعاری، محدود و واقعی تاکید کرد:در مشارکت واقعی افراد در توسعه جامعه دخیل هستند. پایه اصلی مشارکت واقعی، فرصت تشکیلات یافتن  آحادجامعه است که به صورت تشکیلاتی بتوانند در قلمروهای مختلف وارد مشارکت شوند و این  مشارکت واقعی می تواند در قالب سازمانهای مردم نهاد، احزاب و تشکل ها و گروه ها نمود پیدا کند.
وی افزود: با رویکرد مشارکت واقعی مردم درامر توسعه، در عرصه سیاسی خانه احزاب، در عرصه اجتماعی خانه تشکل های غیردولتی، در حوزه جوانان خانه جوانان و در حوزه زنان، پارلمان زنان در استان راه اندازی شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در راستای توسعه مشارکت نظام مند نخبگان در امر توسعه،  نظام نامه تعامل نخبگان با دولت در استان تدوین و اجرایی خواهد شد.
حسینی با شاره به مولفه های  نظام نامه تعامل نخبگان با دولت گفت: یکی از مولفه های این تعامل نامه راه اندازی ماهانه میز گفتگوی موضوعی دولت با نخبگان است.
وی افزود:  استفاده از حداقل یک نخبه جوان به عنوان مشاور جوان نخبه  استاندار، دستگاه های اجرایی و حوزه های زیر مجموعه معاونت اجتماعی، سیاسی و امنیتی  از مولفه های دیگر این تعامل نامه خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: عضویت نخبگان در کارگروه های شورای برنامه ریزی و توسعه استان، عضویت نخبگان در پارلمان مشورتی زنان استان و عضویت آنان در شورای مرکزی خانه تشکل های غیر دولتی استان از دیگر مولفه های این نظام نامه خواهد بود.
حسینی در ادامه گفت: تا پایان امسال ۱۳۳٫۵ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح تکاپو برای اشتغالزایی در این استان به بخش خصوصی پرداخت می شود.
وی افزود: این تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان و بخش خصوصی برای رونق تولید و اشتغالزایی پرداخت می شود و نخبگان نیز باید از این ظرفیت برای کارآفرینی استفاده کنند.
در این نشست، معاون برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان، رئیس شورای شهر مشهد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، رئیس بنیاد ملی نخبگان این استان، معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد و جمعی از نخبگان استان حضور داشتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن