اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

قیمت پروازهای اربعین اعلام شد

کد خبر : 12078

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تعیین سقف قیمت بلیت هواپیما برای سفرهای اربعین خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، مقصود اسعدی سامانی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی، افزود: در این جلسه مقرر شد در راستای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه طبق روال سال های گذشته قیمت‌های مشخصی برای بلیت پروازهای اربعین تعیین کنیم.

وی با بیان این که امسال اربعین مصادف با ۱۸ آبان ماه است، ادامه داد: بنابراین پروازهای ۱۳ تا ۲۲ آبان شامل سقف قیمت تعیین شده می‌شود.

قیمت بلیت پروازهای تهران-نجف و بغداد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: بر این اساس قیمت بلیت پرواز تهران- نجف- تهران برای هر نفر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و تهران- بغداد- تهران نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: بلیت یک طرفه مسیر تهران- نجف- تهران و تهران- بغداد- تهران نیز ۶۰۰ هزار تومان است.

قیمت بلیت پروازهای مشهد-نجف و بغداد

اسعدی سامانی ادامه داد: قیمت بلیت پرواز مشهد- نجف- مشهد نیز برای هر نفر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مشهد- بغداد- مشهد هم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی گفت: بلیت یک طرفه مسیرهای  مشهد- نجف- مشهد و مشهد- بغداد- مشهد نیز ۷۵۰ هزار تومان است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره قیمت بلیت پرواز از دیگر شهرهای کشور به بغداد و نجف هم اظهار کرد: قیمت بلیت پرواز رفت و برگشت از دیگر شهرها نیز در صورت قرار دادن پرواز مستقیم به بغداد یا نجف شامل سقف قیمتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی خواهد بود.

وی افزود: این نرخ‌ها برای کودکان زیر ۱۲ سال ۷۵ درصد قیمت‌های تعیین شده است. اسعدی سامانی با اشاره به این که حدود ۱۰ ایرلاین پروازهای اربعین را انجام می دهند، ادامه داد: مقرر شد شرکت های هواپیمایی تا ۲۰ مهرماه مجوزهای پروازی را از سازمان هواپیمایی کشوری و فرودگاه های مبدأ و مقصد دریافت و پس از آن به تدریج به عرضه بلیت از طریق دفاتر فروش خود و شرکت های خدمات مسافرت هوایی اقدام کنند.

وی یادآور شد: چارترکنندگان پروازهای اربعین در این بازه نیز مکلفند بلیت را با همین نرخ‌های مصوب بفروشند و در صورت تخلف احتمالی چارترکنندگان، خود شرکت هواپیمایی مربوط پاسخگوی شکایات احتمالی است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر این که سقف قیمت های تعیین شده هم برای پروازهای سیستمی و هم چارتری است، افزود: مسافران نباید بلیت با قیمت بالاتر از سقف مشخص شده خریداری کنند و در صورت خریداری بلیت به قیمت  بالاتر از سقف مشخص شده از شرکت های خدمات مسافرت هوایی، می توانند به سازمان هواپیمایی کشوری شکایت کنند.

سال گذشته قیمت بلیت هواپیما در ایام اربعین در مسیرهای  تهران – نجف – تهران و تهران – بغداد- تهران و سایر شهرها به نجف و بغداد یک میلیون و صد هزار تومان و در مسیر های  مشهد- نجف- مشهد و مشهد- بغداد- مشهد هم یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده بود که به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزایش این نرخ در سال جاری به دلیل نوسان نرخ ارز بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن