اسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

دولت برنامه های مطلوبی برای تولید و اشتغال طراحی کرده است

کد خبر : 11980

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: امسال دولت برنامه های مطلوبی برای کمک به تولید و اشتغال در سطوح مختلف طراحی کرده است.

به گزارش صبح مشهد، محمدمهدی مروج الشریعه روز شنبه در مراسم بهره برداری سه طرح تولیدی در شهرک صنعتی چناران افزود: ورود مستقیم دولت یا مجلس شورای اسلامی به بخش اشتغالزایی به معنای تسهیل امور، زمینه سازی و تامین زیرساختها برای اشتغال است.
وی ادامه داد: دولت هیچ محدودیتی در ارائه تسهیلات به مردم ندارد. امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید و هزار میلیارد تومان یارانه از محل بند الف و بند ب تبصره ۱۸ بودجه برای اشتغالزایی در نظر گرفته شده که بنگاههای اقتصادی می توانند با بهره مندی از این تسهیلات به کسب و کار و اشتغال رونق ببخشند.
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: هفته دولت امسال هزار و ۳۱۷ پروژه با هزینه هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان برای تولید و اشتغال در این استان به بهره برداری رسید. این پروژه ها بخشی از برنامه استان در حوزه سرمایه گذاری به میزان ۱۷ هزار و ۲۹۷ میلیارد تومان است که برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده و بخشی از طرحهای سرمایه گذاری تا پایان سال به نتیجه خواهند رسید.
وی افزود: همچنین دفتر جذب سرمایه گذاری برای نخستین بار در استانداریهای سراسر کشور راه اندازی شد که باید این مدل سرمایه گذاری برای بخشهای دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد و زمینه ساز شبکه سازی تولید و اشتغال در مشاغل خانگی شود.
نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم به مشکلات مربوط به قطعه سازان اشاره و بین کرد: مشکل تولیدکنندگان این رسته صنعتی واردات و قاچاق است لذا دولت و مجلس ورود جدی به حوزه کنترل واردات و قاچاق در این بخش داشته اند.
محمد دهقان افزود: ضروری است دولتمردان و نمایندگان مجلس به عنوان مدافعان تولید داخل، برخورد قاطع تری در حوزه قاچاق قطعات در کشور داشته باشند تا به تولید آسیب نزند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: صنعت چاپ و بسته بندی انتهای زنجیره تولید بوده و خوشبختانه در این استان زنجیره واحدهای بسته بندی، هوشمند و توانمند است.
راضیه علیرضایی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون سرعت تغییر وضعیت تولید در استان بسیار شتاب گرفته افزود: کل سرمایه گذاری برای صدور پروانه های بهره برداری در استان در سال ۹۲ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بود اما امسال این میزان سرمایه گذاری تا پایان سال به سه هزار میلیارد تومان می رسد به این معنا که صدور پروانه های بهره برداری و سرمایه گذاری صنعتی در دولت تدبیر و امید در خراسان رضوی ۱۰ برابر شده است.
وی درباره طرحهای که امروز در شهرک صنعتی چناران به بهره برداری رسید نیز گفت: نخستین خط تولید ورق هفت لایه کارتن در شرق کشور توسط شرکت الماس کارتن ممتاز خراسان با ظرفیت تولید سالانه ۳۵ هزار تن ورق کارت چند لایه، ۹ هزار تن جعبه کارتن، سرمایه گذاری ۵۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۰ نفر در این شهرک به بهره برداری رسید.
او افزود: همچنین خط ریخته گری آلومینیوم و آلیاژهای آن مربوط به صنایع فلزی و خودروسازی شرکت پاژ قطعات خودرو آمیتیس با ظرفیت تولید ۲ هزار تن در سال، سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۵۵ نفر در شهرک صنعتی چناران بهره برداری شد.
علیرضایی خط تولید جدید شرکت بازرگانی علم و صنعت نانوسان در زمینه محصولات نانو، خوشبوکننده خودرو، واکس داشبورد و محصولات تمیزکننده با ظرفیت سالانه هزار و ۲۰۰ تن، سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۵۰ نفر را دیگر طرح بهره برداری شده امروز اعلام کرد.
شهرک صنعتی چناران با هزار و ۱۰۰ هکتار در سه فاز پیش بینی شده است. فاز یک این شهرک با مساحت ۲۲۰ هکتار هم اکنون دارای تمام امکانات زیربنایی بوده و حدود ۷۰ واحد تولیدی در آن مستقر هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن