اسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

کارآفرینی اجتماعی با تسهیلات قرض الحسنه/ موافقت با پرداخت وام به خبرنگاران

کد خبر : 11963

در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال برآنیم تا با رویکرد کارآفرینی اجتماعی، در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، تسریع نماییم.

نشست خبری مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت با اصحاب رسانه در مشهد برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، محمد حسین حسین‌زاده اظهار داشت: در بانک قرض‌الحسنه رسالت سه شاخصه قرض‌الحسنه، بانکداری خرد و بانکداری اجتماعی مورد تاکید واقع شده است.
وی افزود: بانک قرض‌الحسنه یک بانک اجتماعی بوده و برای سود کار نمی‌کند و هیچگونه دریافت و پرداخت سودی در تسهیلات و سپرده‌های پرداختی و دریافتی نداریم.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت
با بیان اینکه خدمات ارائه شده به‌صورت شرعی، آسان و ارزان بوده است، خاطرنشان کرد: در مدت فعالیت این بانک تاکنون بیش از ۴ میلیون حساب سپرده در بانک قرض‌الحسنه رسالت
داریم که ۹۰ درصد سپرده‌ها زیر ۵۰ میلیون تومان و ۱۰ درصد بالای ۵۰ میلیون تومان بوده است؛ همچنین بالغ بر ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار وام با میانگین ۱۰ میلیون تومان پرداخت شده است و معوقات هم این بانک زیر ۲ درصد بوده است.
حسین‌زاده با بیان اینکه  میزان تراکنش  بانک قرض‌الحسنه رسالت در میان ۳۶ بانک و موسسه دارای مجوز در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در رتبه ۱۱ قرار گرفته است، تصریح کرد: این عدد در مدت ۵ سال فعالیت بسیار مطلوب بوده و بخش عمده‌ای از ۲۵ بانک و موسسه دیگری که در رتبه‌های بعدی قرار دارند، سابقه‌ای به‌مراتب بالاتر از بانک قرض‌الحسنه رسالت دارند و این بانک در حال حاضر ۲۸۰ شعبه با ۴ میلیون عضو در سطح کشور دارد و امروز ۴ هزار کانون فعال در سطح کشور داریم که ۳۰۰ کانون آن در خراسان رضوی است و در سال ۱۴۰۰ بانک بدون شعبه خواهیم شد.
وی تاکید کرد: مرکز اعتبارسنجی بانک قرض‌الحسنه رسالت هم‌اکنون فعال است و در حالیکه هنوز در به‌صورت آزمایشی فعالیت می‌کنند تاکنون ۵۰ هزار نفر از این طریق دریافت وام داشته‌اند و به‌همین شکل در بحث پرداخت اقساطشان اقدام می‌کنند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با اشاره به راه‌اندازی سامانه مِر آت در این بانک، بیان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات و خدمات درخواست خود را از طریق سامانه مِر آت اعلام می‌کنند و طبق جدول زمان‌بندی شده تسهیلات درخواستی را دریافت می‌کنند و تسهیلات ویژه‌ای به فعالان کارهای خانگی اعطا می‌شود.
حسین‌زاده گفت: در راستای اهداف به‌حق مقام معظم رهبری در حوزه بانکداری اسلامی و اقتصاد مقاومتی مهمترین اقدامی که در بانک قرض‌الحسنه رسالت انجام خدمات در حوزه کارآفرینی اجتماعی بوده است.
وی افزود: با همکاری معاونت امداد آستان قدس رضوی اقداماتی در روستاهای محروم تدار‌ک دیده شده و در اولین گام این خدمات‌رسانی‌ها در روستای ساقی مشهد صورت پذیرفته است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت سوالی در خصوص مشکلات مالی بانک‌ها را تایید نکرد و گفت: تسهیلات اعطایی در بانک قرض‌الحسنه رسالت فعال است و اگر هم این مشکل در بانک دیگری رخ دهد در این بانک به‌جهت بی‌بهره بودن تسهیلات نخواهد بود.
حسین‌زاده تصریح کرد: داشتن دارایی منجمد دلیلی بر ورشکستگی نیست و فقط روند چرخش و فعالیت را کُند می‌کند.
وی تاکید کرد: کل منابع این بانک ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بوده و ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات تا پایان سال ۹۶ اعطا می‌شود که ۵ درصد آن سهم خراسان رضوی بوده است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با بیان اینکه تسهیلات ویژه‌ای به خبرنگاران پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: از خانه‌های مطبوعات در سراسر کشور درخواست داریم که کانون ویژه‌ای را در بحث پرداخت تسهیلات به خبرنگاران فعال کنند تا بانک قرض‌الحسنه رسالت بتواند خدمات مطلوب خود را به جامعه رسانه‌ای ارائه کند.
حسین‌زاده گفت: استان‌های کرمان، اصفهان و خراسان‌ رضوی پس از استان تهران برترین عملکرد را در آخرین ارزیابی صورت‌گرفته در میان در ۳۱ استان کشور داشته‌اند.
روح‌الله ایرانمنش مدیر سرپرستی بانک قرض‌الحسنه رسالت در خراسان رضوی، گفت: تاکنون ۹۷۰۰ میلیارد در قالب ۱۱۷ هزار فقره با میانگین ۸ میلیون تومان با کارمزد ۲ درصد در خراسان رضوی پرداخت شده است.
وی افزود: در حال حاضر ۱۴ شعبه بانک قرض‌الحسنه رسالت با ۲۹۰ هزار حساب افتتاح شده در استان فعال است که ۱۱ شعبه آن در مشهد فعال بوده و ۳ شعبه دیگر هم در شهرستان‌های نیشابور، سبزوار و تربت‌جام فعال هستند.
مدیر سرپرستی بانک قرض‌الحسنه رسالت در خراسان رضوی با بیان اینکه طرح بارش باران با همکاری شهرداری مشهد کلید خورد، خاطرنشان کرد: برای این طرح تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی فراهم شده بود که بنا به تغییر اهداف و سیاست‌های شهرداری برنامه فوق‌الذکر اجرایی نشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن