اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

نماز با شکوه عید قربان در حرم مطهر رضوی اقامه شد

کد خبر : 11973

همزمان با دهم ذی الحجه، نماز با شکوه عید سعید قربان با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) به امامت آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، در این مراسم که با حضور علمای اعلام، مسئولان لشگری و کشوری، خادمان بارگاه منور رضوی و زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی حرم مطهر ثامن الحجج(ع) برگزار شد، زائران و مجاوران در صفوف به هم فشرده نماز عید سعید قربان، زیباترین جلوه‌های عبودیت و بندگی را خلق کردند.
در این مراسم معنوی که از ساعت ۷ صبح آغاز شده بود؛ جمع کثیری از نمازگزاران با زمزمه‌ «الله‌اکبر» و «لا اله الا الله» به شکرانه این روز فرخنده، برای اقامه فریضه نماز عید در صحن جامع حرم مطهر رضوی حاضر شده بودند.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان گفت: عید قربان را به این دلیل قربان می‌نامند چون این روز باعث تقرب و نزدیکی انسان به خدا می‌شود، رسول الله(ص) در روایاتی می فرماید نماز قربان به سوی خداست، یعنی نماز سبب تقرب انسان به خالق هستی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برخی از عرفا و علما عید قربان را عید لقاءالله می‌نامند، اظهار کرد: در چنین روزی حضرت ابراهیم(س) از بزرگترین امتحان خویش، پیروزمندانه بیرون آمد، ایشان در ذبح اسماعیل(س) هیچ تزلزل نکرد.
امام جمعه مشهد عنوان کرد: برای ذبح اسماعیل(س) دو عنصر مقابل حضرت ابراهیم(س) بود، که که شامل تسلیم بودن در برابر خدا و مقابله شیطان می‌شود، مومنان برای رسیدن به مقام لقاء الله باید با دشمنان مبارزه کنند و خواسته خویش را مقدم بر خواسته خدا نکند.
وی با اشاره به اینکه عید قربان، زمان قربانی کردن هوای نفس است، اظهار کرد: قربانی کردن در روزعید قربان به این معناست که انسان خود را برای مقابله با هوای نفس و تسلیم خدابودن، تمرین دهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های دوم نماز عید قربان اظهار کرد: انقلاب اسلامی، کشور ایران را به مقام قربان رساند، این کشور که قبل از انقلاب غرق در فساد بود، امروز مصداق جامعه قربان و تقرب الی الله است.
وی با اشاره به اینکه مومنان باید مراقب باشند که این مقام قرب الهی را از دست ندهند، ادامه داد: ساده زیستی و مقابله با دشمن از هنجارهای انقلاب به‌شمار می‌رود، اگر مسئولی در کشور به دنبال تجمل‌گرایی است و یا در برابر سلطه‌گری دشمن کوتاه می‌آید، هنجارهای انقلاب نابود می‌شود.
آیت الله علم الهدی افزود: در اوایل انقلاب، مردم به راحتی امر به معروف می‌کردند، اما اکنون این فریضه الهی کمرنگ شده و برخی، از منکرات پیروی کرده و آن را یک ارزش می‌دانند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن