اقتصادیستون اصلی

تشکیل ۱۴ هزار پرونده متخلف در خراسان رضوی

کد خبر : 11940

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۱۴ هزار پرونده تخلفات در بخش‌های مختلف اصناف در ۵ ماه اول سال جاری در این اداره تشکیل شده است.

به گزارش صبح مشهد، علی باخرد ظهر امروز در نشست خبری که در اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ۱۴ هزار پرونده با ارزش ریالی ۲۰۵ میلیارد ریال در پنج ماه ابتدای سال جاری در این اداره تشکیل شده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته و شمار پرونده‌های متخلف سال گذشته  ۱۵ هزار و ۵۰۰ فقره با ارزش ریالی ۱۹۵ میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۰۰ واحد نانوایی غیرمجاز در مشهد بوده است، بیان کرد: طی ۴۵ روز گذشته طرح ساماندهی و برخورد با نانوایی های بدون مجوز مشهد با دستور قضایی با جدیت در دست پیگیری قرار گرفته که امیدوارم هرچه زود تر تمام نانوایی‌های غیرمجاز تعیین تکلیف شوند.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۲۰۰ واحد غیرمجاز نانوایی پروانه‌دار شده‌اند، افزود: از زمان اجرای این طرح تاکنون، ۱۵۰ واحد نانوایی بسته شده و ۳۵۰ واحد اخطار گرفته‌اند، در این حوزه در پنج ماه ابتدایی سال جاری ۷۵ پرونده در حوزه تخلف و تقلب تشکیل شده است.

باخرد گفت: ورود جدی به بحث برخورد با تولید و توزیع روغن‌های تقلبی خودرو را داشته‌ایم، از ابتدای امسال تاکنون در این خصوص ۱۰ پرونده تقلب با ارزش ریالی ۶۴۰ میلیون ریال تشکیل شده، همچنین در حوزه تقلب برنج هم در پنج ماه ابتدایی سال جاری ۷۵ پرونده در حوزه تخلف و تقلب تشکیل شده است.

وی با اشاره به افزیش ۳۰۰ درصدی خدمات پارکینگ در فرودگاه نسبت به تعرفه قانونی، اظهار داشت: فرودگاه مشهد در خدمات توقفگاه گران‌فروشی داشته است، در صورتی که خدمات پارکینگ فرودگاه باید بر اساس قانون نظام صنفی تعیین نرخ شود که این موضوع بر خلاف این قانون بوده و آنها خود تعیین نرخ کرده‌اند.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی قیمت پوشاک مدارس، گفت: ۴۰ پرونده تاکنون برای تخلف در اخذ شهریه توسط مدارس دولتی مشهد تشکیل شده است که تخلفات مدارس دولتی از مدارس غیردولتی بیشتر بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن