اجتماعیاستانیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

دولت هیچ گاه به مباحث ملی مبتنی بر گرایشات سیاسی نگاه نمی کند/اعتقاد به جوان گرایی،عقلانی است

کد خبر : 11922

وزیر کشور گفت: تغییراتی در حوزه استانداران و فرمانداران در حال انجام است که تا پایان شهریور ماه امسال مشخص می شود.
به گزارش صبح مشهد، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران مشهد افزود: دولت تغییری نکرده و همان دولت و همان وزیران هستند اما برخی استانداران تقاضای بازنشستگی دارند یا می خواهند در دستگاههای اجرایی دیگر مشغول کار شوند و برخی نیز می خواهند استان محل خود را تعییر دهند.
وی اظهار کرد: در راستای درخواست استانداران، ارزیابی های لازم انجام می شود تا بر اساس آن تغییرات لازم صورت گیرد.
وزیر کشور گفت: برای تغییرات در حوزه فرمانداران نیز ملاک را بر اساس ارزیابی ها خواهیم گذاشت اما در این حوزه تغییرات کمتری انجام خواهد گرفت.
رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر بکارگیری جوانان در پست های مدیریتی افزود: اعتقاد به جوان گرایی کار عقلانی است و در مشاغل مختلف به تناسب کار و ظرفیت باید از جوانان بهره گرفت و بر این اساس در حوزه استانداران در این دولت، دست کم پنج سال سن را کاهش داده ایم و علاوه بر آن از بازنشستگان در حوزه فرمانداری ها استفاده نخواهیم کرد.
وی اظهار کرد: وزارت کشور با توجه به وظایف حاکمیتی خود نیازمند کادرسازی در حوزه مدیریتی است و به همین منظور طرحی را برای کادر سازی به دولت داده ایم.
وزیر کشور با اشاره به عدم ابلاغ مجوز پدیده برای ساخت و سازها بیان کرد: این بر عهده وزارت مسکن و شهرسازی است و دو سه مرتبه این مجوز در رفت و آمد بود، چراکه نگرانی‎هایی در این خصوص وجود داشت که باید وزارت خانه اعلام کند و ما نیز دنبال آن بودیم.
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه ما در حوزه حمل و نقل داخلی و کمک به شهرداری ها کمک‌هایی به طرق مختلف انجام می‌دهیم، گفت:  برای کلان شهرها نیز اولویت ما مساله مترو بود و تا ۲۰۰۰ واگن به شورای اقتصاد وارد کرده ایم که امیدواریم امسال نیز تعدادی وارد شود، البته رویکرد اصلی ما راه اندازی خطوط مترو بوده است که شیراز و مشهد نیز در اولویت بودند، در حوزه تاکسی‌ها نیز ۵۵ هزار تاکسی را تعویض کردیم که ادامه خواهد یافت، یکی دیگر از سیاست‌های ما هم نوسازی اتوبوس‌ها بوده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته کمک به اتوبوس‌رانی را به شهرهای پرجمعیت کمتر توسعه یافته معطوف کردیم و بیش از ۳۳۰ دستگاه برای آن‌ها تعیین کردیم، این مساله برای شهرهای بزرگ تمرکز بر سرعت بخشی به طرح‌های مترو از طریق کمک به انتشار اوراق مشارکت است، در مشهد نیز سال گذشته ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از طریق تسهیلات ارزان قیمت وارد کردیم.
وزیر کشور در خصوص حضور بانوان در رده‌های مدیریتی این وزارتخانه گفت:  ما در دولت قبل، در وزارت کشور ۵۱ نفر از معاونین استانداری را از بانوان داشته‌ایم، در این دوره نیز تلاش می کنیم و این را به همه استانداران اعلام کرده‌ایم که در حوزه معاونین و بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها از حضور بانوان استفاده کنند.
وی ادامه داد: در این ۴ سال سرمایه‌گذاری شده  و تلاش می کنیم یک معاون وزیر در حوزه ستادی از زنان داشته باشیم و در حوزه استان‌ها نیز استفاده کنیم.
وزیر کشور اضافه کرد: پیگیری موضوع حاشیه نشینی جزء وظایف وزارت راه‌ و شهرسازی است ولی در قالب طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از اولویت‌ها مساله حاشیه نشینی بود.
رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دولت یازدهم توفیقات خوبی داشته و حداقل کاهش را در این دوره داشته ایم که بین ۳۵ تا ۴۰ درصد بوده است، افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اصلاح قوانین و مقررات خوب عمل کرده‌اند و هم در موضوع ضابطه‌مند کردن حمل کالا خیلی خوب عمل شده و در انبارها نیز نظام کنترل دقیق ایجاد شده است. همچنین دو مصوبه برای ساماندهی بازارچه‌های مرزی و همچنین کوله‌بران داشته‌ایم  و دستمزدی حداقل ماهی ۵۰۰ هزار تومان برای آن ها دیده شده است.
وزیر کشور با بیان اینکه موضوع اشتغال در وزارت کشور با نقشی هماهنگ کننده توسط استانداران و فرمانداران دنبال می‌شود، گفت: ما حداقل سالی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به بازار اشتغال مان وارد می‌شود که باید برای یک میلون نفر آنها ۷۰۰ هزار میلیارد تومان برای کار آنها هزینه شود، ما تجربه ۶۵۰ هزار اشتغال را در سال گذشته داشته‌ایم که امیدواریم یک میلیون ایجاد شود، در دولت نیز وزارت اقتصاد و دارایی مامور شده تا در این حوزه کار کند و این دغدغه اصلی مردم ماست.
وی اظهار کرد: دولت هیچگاه به مباحث ملی مبتنی بر گرایشات سیاسی نگاه نمی کند. دولت باید برای همه مردم مجری‌گری کند، دولت متولی و موظف است برای مردم کار کند. نگاه دولت کاملا عادلانه و از منظر خدمات رسانی است، یقینا هر کمکی که در دولت قبل به شهرداری‌ها شده به نسبت امکانات بوده و مسایل سیاسی در آن دخیل نیست.
وزیر کشور با بیان اینکه بحران آب نیازمند پاسخگویی متولی آب است، خاطرنشان کرد: من عضو شورای عالی آب هستم و ما در دولت یازدهم ۸ تا ۱۰ مرتبه این شورا را تشکیل دادیم. علی رغم همه خشکسالی‌ها تصمیماتی که گرفته شد، منجر به بحران آب نشد. با این حال در حوزه تغییر شیوه‌های کشت، وزارت کشاورزی فعالیت‌های خوبی داشت و دولت ۸۰ درصد منابع را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داد، در حوزه آب‌های مرزی دولت با کمک مقام معظم رهبری رقم خوبی برای این منظور در نظر گرفت و تنها پروژه‌هایی که صددرصد تخصیص را دارد، همین مساله سدهاست.
وی ادامه داد: ما در یک منطقه بیابانی و نیمه بیابانی قرار داریم، باید مکان‌یابی صنایع به گونه‌ای باشد که موضوع آن در دستور کار قرار گیرد.
رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ۲۴ میلیون رای به معنای تفکیک قائل شدن بین مردم نیست، گفت:  دولت، دولت ۸۰ میلیونی است، باید در انتخاب مدیران کسانی انتخاب شوند که برنامه دولت را قبول داشته باشند و مشی دولت اعتدال است و در این مشی جناح مد نظر نیست، دکتر روحانی وزرای خود را بر همین مبنا انتخاب کرده است،  باید با مشی اعتدالی همه مورد توجه باشند و تقسیم بندی مردم کار درستی نیست و دولت، دولت همه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن