اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

ویژه برنامه شهادت امام جواد (ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود

کد خبر : 11750

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی از برگزاری ویژه برنامه شهادت ابن‌الرضا(ع)، حضرت جوادالائمه(ع) در حرم مطهر رضوی خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز،حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدجلال حسینی با بیان اینکه ویژه برنامه شهادت امام جواد(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود، بیان کرد: ویژه برنامه شب، روز و شام شهادت امام جواد(ع) برای عموم زائرانی که برای تسلیت شهادت آن حضرت به محضر پدر بزرگوارشان حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند، از سوی آستان مقدس رضوی تدارک دیده شده است.
وی با اشاره با اینکه برنامه‎های شهادت امام جواد(ع) از شنبه ۲۸ مرداد ماه آغاز خواهد شد، افزود: ویژه برنامه شب شهادت آن حضرت بعد از نماز مغرب و عشاء روز دوشنبه ۳۰ مردادماه در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود. در این مراسم آیت‌الله صدیقی آموزه‌های زندگی در سیره امام جواد(ع) را تبیین می کنند و مداحان اهل‌بیت(ع) به مرثیه‌سرایی شهادت نهمین امام شیعیان می‌پردازند.

روز شهادت امام جواد(ع)
معاون تبلیغات آستان قدس رضوی تصریح کرد: ویژه برنامه روز شهادت امام جواد(ع) از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز سه‎شنبه در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی؛ امام جمعه مشهد سخنرانی می‌کند.
حسینی بیان کرد: این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز ادامه دارد و مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) در آن مناقب و مظلومیت حضرت جوادالائمه(ع) را در قالب اشعار و مرثیه توصیف می‌کنند.
وی افزود: ویژه برنامه شام شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت نیز پس از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاجتی برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات آستان قدس رضوی مدیحه‌ و مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ شهادت ابن‌الرضا(ع) و برپایی جلسات سخنرانی با موضوع بررسی ابعاد مختلف شخصیت امام جواد(ع) در اماکن متبرکه را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت شهادت آن حضرت در حرم مطهر رضوی بیان کرد.
حسینی تصریح کرد: به همین مناسبت ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبانی که از کشورهای مختلف در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، در رواق‌ دارالرحمه و صحن غدیر تدارک دیده شده است

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن