اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

تأسیس دفتر نمایندگی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام در مشهد

کد خبر : 11722

تأسیس دفتر نمایندگی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام در مشهد با مشارکت شهرداری، آستان قدس و این اتحادیه به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

به گزارش صبح مشهد،  طرح دوفوریت ایجاد و تأسیس دفتر نمایندگی رادیو و تلویزیون های اسلامی و ساختار و شرح وظایف آن در جلسه یکصد و هشتاد و هفتمین شورای شهر مشهد که صبح امروز در سالن اصلی شورا برگزار شد، به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

علی اصغرعنابستانی،  در خصوص این طرح گفت: اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام از سال ۸۶ شروع به‌کار کرده و تاکنون از حدود ۷۰ کشور عضو دارد.

وی با اشاره به تشکیل نهمین جلسه این اتحادیه در مشهد، ادامه داد: امسال با هماهنگی که براساس مصوبه شورای راهبردی مشهد ۲۰۱۷ بین شهرداری و آستان قدس و اتحادیه صورت گرفت، برای اولین بار جلسه آن در مشهد برگزار شد که با توجه به ایجاد پنجمین بازار فیلم اسلامی در حاشیه این اجلاس، برگزاری آن در مشهد برکات زیادی داشت.

جانشین شهردار در ستاد مشهد ۲۰۱۷، متذکر شد: در حاشیه این اجلاس، مشهد درخواست تأسیس دفتر این اتحادیه را در این کلانشهر  ارائه داد تا این دفتر با مشارکت آستان قدس، شهرداری مشهد و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام تأسیس شود.

عنابستانی در خصوص دوفوریت این طرح گفت: پس از تقاضای مسئولان مشهد در خصوص تأسیس دفتر این اتحادیه در مشهد، شهرهای اصفهان و تبریز و همچنین بغداد و بیروت برای تأسیس دفتر درخواست داده‌اند که با توجه به محدودیت‌های موجود، امکان تأسیس در همه این شهرها وجود ندارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل تصمیم‌گیری برای تأسیس دفتر در مشهد به سرعت بیشتری نیاز دارد.

در ادامه، یکی از اعضای شورای شهر مشهد در مخالفت با دوفوریت و اصل این طرح گفت: اولویت شهرداری مشهد رسیدگی به امور روزمره مردم است و بی‌تردید، بردوش گرفتن وظایف دیگران، شهرداری را از انجام وظایف اصلی خود دور می‌کند.

محمدرضا دیمه کار با بیان اینکه در خصوص این طرح ارگان‌های دیگر مانند وزارت ارشاد و وزارت امورخارجه هم باید مشارکت کنند، افزود: نمی‌شود، بخشی از هزینه‌های تأسیس این دفتر را این ارگان‌ها به عهده گیرند؟

عنابستانی در پاسخ به سوال مذکور اظهار داشت: اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام، اساسا با دولت‌ها وارد تعامل نمی‌شود و از طرف دیگر پیگیری موضوع از این طریق، سبب اتلاف وقت شده، در نهایت فرصت تأسیس دفتر در مشهد از دست می‌رود.

گفتنی است؛ این طرح دو فوریتی با رأی ۱۲ نفر از اعضای شورای شهر به تصویب رسید

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن