اجتماعیستون اصلی

طرح “با هم ” سبک زندگی و ازدواج آسان را ترویج می کند

کد خبر : 11695

شهردار مشهد در اختتامیه طرح «باهم» دلایل اجرای این طرح را آموزش سبک زندگی، بسترسازی ازدواج آسان و ترویج زندگی توام با اقتصاد ایرانی عنوان کرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در مراسم اختتامیه دومین دوره باشگاه اجتماعی همسران مشهدی «باهم» که در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: طرح باشگاه اجتماعی همسران مشهدی «باهم» از جمله طرح‌هایی است که با اهداف آموزشی و فرهنگی و کمک به زوج‌های جوان برای ارتقا زندگی زناشویی برگزار شده است.
وی اضافه کرد: خروجی این طرح بر اساس برنامه‌ریزی که کارشناسان سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد کرده‌اند، آموزش سبک زندگی اسلامی و دینی، بسترسازی برای ازدواج آسان و ترویج زندگی توام با اقتصاد ایرانی است.
شهردار مشهد با تاکید بر اینکه بزرگترین سرمایه هر جامعه‌ای سرمایه انسانی است، تصریح کرد: پرورش صحیح این سرمایه اهمیت بسیار زیادی دارد و متاسفانه امروز یکی از مظاهر تهاجم فرهنگی در کشور ما کاهش نرخ فرزندآوری و همین نیروی انسانی از سوی دشمنان است.
وی با بیان اینکه در گذشته زندگی خیلی ساده‌تر از امروز بود، یادآور شد: در گذشته و زندگی پدر و مادرهای ما زندگی خیلی راحت‌تر و بدون دغدغه جریان داشت و ازدواج هم به همین نسبت ساده بود اما امروز متاسفانه تا تمام امکانات برای فرزندان ما مهیا نباشد، علاقه‌ای به ازدواج ندارند.
وی با تاکید بر اینکه نباید ازدواج را سخت گرفت، اظهار کرد: باید ازدواج در سنین پایین مانند گذشته، در زندگی جوانان ما نهادینه شود تا به این ترتیب بخشی از معضلات جامعه ما حل شود.
شهردار مشهد یکی از مهم‌ترین آسیب‌های فراروی زوجین جوان در جامعه امروز را عدم تمایل به فرزندآوری عنوان کرد و گفت: باید سبک و روش صحیح زندگی کردن را به جوانان آموخت، باید به آن‌ها نشان داد که پدر و مادرانشان چگونه زندگی می‌کردند که دغدغه‌ای نداشتند و چگونه گذشته زندگی‌ها برکت داشت و امروز این برکت بسیار کم شده است.
وی با بیان اینکه بخشی از مهم‌ترین مشکلات عدم ازدواج به موقع جوانان اشتغال و مسکن است، تصریح کرد:‌ این مشکلات تا زمانی که مردم مشارکت نداشته باشند به دست هیچ دولتی قابل حل کردن نیست، تنها راه مشارکت مردم در راستای حل این مشکلات، قناعت و کم‌توقعی است.
مرتضوی از زوجین جوان خواست که سطح توقعات خود از یکدیگر را کاهش دهند و خاطرنشان کرد: ‌بزرگترین موفقیت در دنیا و سعادت در آخرت، قناعت است، قناعت می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات زندگی مشترک که امروز در جامعه ما وجود دارد و به مسائل اقتصادی نیز مربوط می‌شود را حل کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن