دانش و فناوریستون اصلی

۷۰ هزار دانشجو در مؤسسات آموزش عالی منطقه ۹ کشور مشغول به تحصیل هستند

کد خبر : 11681

مدیر شورای هماهنگی منطقه ۹ اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور گفت: ۷۰ هزار دانشجو در ۴۷ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در منطقه ۹ کشور مشغول به تحصیل هستند.
خلیل مطلب‌زاده در همایش تشریح فرآیند یک انتخاب رشته مؤفق که در تالار ابن سینا برگزار شد، اظهار داشت: پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۶ و همزمان با آغاز ایام انتخاب رشته داوطلبان همایش رایگان و مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری را برگزار کردیم تا آینده‌سازان جامعه با بهترین انتخاب خود بتوانند بهترین خدمت را در دانش، تخصص، حرفه و هنر مورد علاقه‌شان به مردم داشته باشند.
وی افزود: با توجه به اعلام نتایج و بازه انتخاب رشته کنکور سراسری، شورای هماهنگی منطقه ۹ اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور در راستای رسالت اجتماعی خود و معرفی رشته‌های تحصیلی دایر در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، اقدام به برگزاری همایش رایگان با موضوع تشریح فرآیند یک انتخاب رشته مؤفق کرده است.
مطلب‌زاده تصریح کرد: مدارک تحصیلی دانشجویان مؤسسات آموزش عالی خراسان رضوی به امضای رئیس دانشگاه فردوسی رسیده و مورد تایید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و امور خارجه جهت بورسیه‌های تحصیلی است.
وی تاکید کرد: همه ساله بیشترین پذیرش دانشجویی را پس از دانشگاه‌های دولتی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی داریم و شهریه دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم و هیئت امناء دانشگاه‌ها تعیین می‌شود و میزان این شهریه در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور ۴۰ درصد کمتر از سایر مجموعه‌های علمی و آموزشی بوده و به دانشجویان این واحدهای علمی و آموزشی وام‌های دانشجویی و دیگر مزایا، امتیازات و امکانات نیز اختصاص می‌یابد.
مدیر شورای هماهنگی منطقه ۹ اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور با اشاره به اینکه در این همایش بیش از ۶۰۰ نفر حاضر هستند و در آن مشاوران برتر کشوری مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم را به داوطلبانی که در آستانه انتخاب رشته هستند می‌دهند، بیان کرد: همچنین شرکت‌کنندگان در این همایش، می‌توانند در تاریخ‌های ۲۱ تا ۲۳ مرداد ماه امسال که بازه زمانی انتخاب رشته بوده از مشاوره رایگان انتخاب رشته توسط اساتید مجرب در همه گروه‌های آموزشی برخوردار شوند.
مطلب‌زاده با بیان اینکه ۳۵۸ مرکز فعال در کشور داریم، گفت: ۴۷ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در منطقه ۹ کشور و در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان دایر است و از این تعداد ۳۰ واحد در خراسان رضوی و ۲۲ واحد در مشهد بوده است؛ همچنین ۴۵۰ هزار دانشجو در سطح کشور، ۷۰ هزار دانشجو در منطقه ۹ کشور، ۵۰ هزار دانشجو در خراسان رضوی و ۴۵ هزار دانشجو در مشهد در این دانشگاه‌ها و در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: هزینه شهریه‌های هر ترم تحصیلی در این دانشگاه‌ها به‌طور متوسط بین یک و ۱.۵ میلیون تومان در مقاطع کاردانی و کارشناسی، ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان در مقطع کارشناسی ارشد و ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان در مقطع دکتری بوده است.
مدیر شورای هماهنگی منطقه ۹ اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور گفت: در خراسان رضوی بیش از ۱۲۰ هزار فارغ‌التحصیل داشته‌ایم که از این تعداد ۱۰۰ هزار در واحدهای مشهد و ۲۰ هزار در واحدهای شهرستان‌ها بوده است و به‌طور متوسط در هر واحد هزار تا ۱۵۰۰ دانشجو در هر سال تحصیلی هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن