اسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

آبرسانی به ۴۰۸ روستای استان با تانکر سیار

کد خبر : 11669

رئیس اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر آب شرب ۴۰۸ روستا با استفاده از تانکر سیار استفاده می‌شود.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، سیدرضا موسوی در این نشست با تقدیر از نقش مهم خبرنگاران در فرهنگ‌سازی اظهار داشت: با توجه به لزوم مدیریت مصرف آب، همکاری و همراهی مردم در این امر بسیار لازم است و رسانه‌های گروهی و خبرنگاران در این راستا می‌توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.
وی افزود: در حال حاضر به علت کمبود و کاهش کیفیت، آب شرب ۲۵۳ روستای استان به صورت مستمر و ۱۵۵ روستا نیز به طور غیر مستمر که عمدتا در زمان پیک مصرف و فصل تابستان است با تانکر تأمین می‌شود.
فرماندار شهرستان باخرز نیز گفت: خبرنگاران نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی دارند که می‌توانند بازوی توانایی برای مردم و دولت باشند و با وجود فضای مجازی این نقش پررنگ‌تر از گذشته شده است.
جواد حسن زاده در ادامه از خدمات مدیر امور آبفار باخرز در راستای سقایت روستاییان این شهرستان قدردانی و بر ادامه روند مطلوب آبرسانی به روستاهای شهرستان تاکید کرد.
در ادامه سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی باخرز با اشاره به وضعیت آب‌رسانی به روستاهای این شهرستان گفت: در حال حاضر از ۵۸ روستای این شهرستان، ۵۴ روستا با بیش از ۱۴ هزار مشترک تحت پوشش خدمات این امور قرار دارند.
مجید بخشی با اشاره به اینکه با وجود مطالعات گسترده و تلاش‌های بسیار، هنوز هم عدم پایداری منابع آبی باخرز از دغدغه‌های مهم ما است، اظهار داشت: به علت محدودیت و عدم وجود منابع آبی پایدار در بخش مرکزی این شهرستان، مجبور شدیم تا با هزینه های زیاد، از فاصله حدود ۵۰ کیلومتری آب شرب مردم روستاهای این بخش را تأمین کنیم.
وی افزود: با توجه به افت بسیار محسوس منابع آبی در شهرستان باخرز در پی خشکسالی‌های متوالی، موضوع آب‌رسانی به روستاها در قالب مجتمع‌های آبرسانی در دستور کار قرار گرفته و بر همین اساس در حال حاضر، تعداد ۱۰ مجتمع آب‌رسانی در شهرستان باخرز اجرا شده است.
بخشی اظهار داشت: آب شرب مردم ۵۴ روستای تحت پوشش این امور با استفاده از ۱۲ دهنه چشمه، یک رشته قنات و ۱۸ حلقه چاه تأمین شده و با استفاده از ۳۵۰ کیلومتر خطوط انتقال، ۴۵۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۸۸۰۰ متر مکعب حجم مخازن ذخیره در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.
سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی باخرز کیفیت آب تحویلی به مردم را خط قرمز این امور برشمرد و اظهار داشت: در همین راستا ۱۰۵ پارامتر کیفیت آب شرب روستایی به صورت مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد که در این خصوص در سال گذشته ۶۴۰ مورد نمونه‌برداری میکروبی، ۳۰ مورد شیمیایی ۱۵ مورد ریزآلاینده‌ها بر روی آب شرب روستایی این شهرستان انجام شده است.
وی، انجام ۲۴ هزار مورد کلرسنجی، شستشوی ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و حدود ۳۰۰۰ مترمکعب از مخازن ذخیره آب شرب را از دیگر اقدامات انجام شده برای ارائه آب با کیفیت به روستاییان باخرز در سال گذشته برشمرد.
بخشی بیان داشت: بر اساس آمار پایش‌های دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت باخرز مطلوبیت آزمون‌های میکروبی آب شرب روستایی شهرستان ۹۸ درصد و میزان کلر باقیمانده نیز ۹۹ درصد است.
وی افزود: با اجرای ۷۰ کیلومتر لوله گذاری، حفر ۳ حلقه چاه و ساخت ۲۰۰۰ مترمکعب مخازن ذخیره با ۶۰ میلیارد ریال هزینه در دولت یازدهم، ضمن رفع کمبود آب شرب ۱۲ روستا، شاخص برخورداری مردم روستاهای باخرز از آب شرب سالم و باکیفیت، ۳٫۵ درصد افزایش یافته است.
گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران فعال صنعت آب حاضر در این نشست خبری قدردانی شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن