اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

افزایش بهای بلیت اتوبوس/ تقدیر کارگران از شهردار و سرکنسول عراق در مشهد

کد خبر : 11654

یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورا صبح امروز درمحل تالار شهر برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، رئیس شورای اسلامی شهر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، روز خبرنگار را گرامی داشته و به همه اصحاب رسانه تبریک گفتند .
محمد کمال سرویها اشاره ای با اشاره به عکس سلفی برخی نمایندگان با فدریکا موگرینى، از آن به عنوان سلفی حقارت یاد کردو اظهار داشت : مردم به صورت گسترده در شبکه های مجازی نسبت به این عمل نمایندگان ناراحتی و شرم ملت را ابراز داشتند.
در اولین دستورکار شورای شهر نخعی راد درباره کمبود بودجه شهرداری در طرح توسعه بافت فرسوده آبکوه توضیح داد: در سال ۹۱ مطابق با مصوبه شورای شهر مقررشد شهرداری به ازای تملک بخشهای مورد نیاز در بافت فرسوده آبکوه به نمایندگی از مالکان هزینه ها را به آستان قدس پرداخت کند و درهنگام صدور مجوزهای ساخت و ساز و دریافت پروانه، پرداخت ها به صورت تهاتر تسویه شود. در اجرای طرح کلیه بار اجرایی پروژه بر دوش شهرداری قرار گرفت ولذا شهرداری مشهد با کمبود بودجه مواجه شد لذا به منظور اجرای پروژه و پیشرفت کار از آستان قدس درخواست شد نسبت به دریافت سهم خود ازمالکان تخفیف دهد.
اعضای شورای شهر به پیشنهاد کمیسیون امور اقتصادی رای داده و در این نظریه آزاد سازی عرصه های با کاربری فضای سبز و معابر عمومی در تصرف مردم هم برعهده شهرداری گذاشته شد .
در دستور کار دوم،‌ فروش سهم الشرکه شهرداری به شریک مشارکت کننده در پروژه صدر مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.
نخعی راد رئیس کمیسیون اقتصادی ، سهم شهرداری در این پروژه را ۲۵ درصد اعلام کرد و شریک پروژه با پذیرش مبلغ کارشناسی شهرداری با شرط پرداخت ۱۰درصد نقد و الباقی به صورت اقساط موافقت کرده است لذا مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان با فرض اتمام ساخت پروژه و قابل بهره برداری بودن کلیه واحد های آن ملاک عمل دراجرای این مصوبه قرار گرفت .
در بند دیگر لایحه شهرداری می بایست نسبت به تملک و تعریض معبر شمالی پروژه صدر اقدام نماید وچنانچه خریدار آمادگی تملک و تعریض معبر را دارد شهرداری می تواند هزینه آن را از ثمن معامله کسرو تعریض معبر تا شهریور ۱۳۹۷ را برعهده خریدار قرار دهد .
شورای شهر مشهد با فروش سهم الشرکه شهرداری در پروژه صدر به پیوست موارد و تبصره های فوق موافقت کرد .
موضوع دستور کار سوم ،ارائه تسهیلات و خدمات به ایثارگران بود و اعضای شورای شهر تصویب کردند: استفاده از تسهیلات در املاک ومستحدثات مشاعی با سهم مالکیت ایثارگر امکانپذیر است و درباره اراضی و مستحدثات قولنامه ای درحوزه های درآمدی ۳و۴و۵ مشروط به گذشت دو سال از تاریخ خرید ملک و با تایید حقوقی شهرداری منطقه مربوطه، دریافت تسهیلات امکان پذیر خواهد بود و در صورت اعتراض متقاضی نظر کمیته نظارتی شورای شهر با حضور نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران قطعی و لازم الاجرا می باشد .
اصلاحیه قرارداد پنجتن، چهارمین دستور کار جلسه امروز شورای شهر بود. این قرارداد فی مابین شهرداری و موسسه خیریه به منظور ساخت مجتمع های مسکونی برای افراد کم بضاعت منعقد شده است. موسسه خیریه مذکور با ساخت طبقه همکف برای خانواده هایی که دارای فرزندان معلول هستند ، فضای پارکینگ ساختمان را ازبین برده و پارکینگ را به جای دیگری منتقل نموده است لذا سهم شهرداری مطابق با تغییرات حاصله کم شده است .
با توجه به اینکه ساختمان های ساخته شده به افراد کم بضاعت تعلق دارد و متصدی این امر هم موسسه خیریه است شورا شهر نیز با هدف بهبود فضای سرمایه گذاری ، رونق بخشی اقتصادی و تحقق اهداف کلان توسعه شهری با استفاده حداکثری از ظرفیت ها و منافع بخش خصوصی لایحه ذیل را تصویب کرد .
در صورت موافقت کمیسیون امور اقتصادی مبنی بر تعدیل حقوق شهرداری به منظور توجیه پذیر شدن پروژه ها به لحاظ اقتصادی برای سرمایه گذاران در قالب هدیه در قسمت تغییرات مربوط به زیر بنای مندرج در پروانه ساختمانی تا وضعیت موجود پروژه ، سهم شهرداری ۱۸ درصد و سهم نهایی سرمایه گذار ۸۱ درصد تعیین می گردد ، سهم الشرکه های معین شده با محاسبه تاخیرات غیر مجاز تعیین شده است .
اعضای شورای شهر دردستور کار پنجم مصوب کردند شهرداری مشهد اجازه دارد نسبت به صدور پروانه احداث بنای زایر سرای ارزان قیمت برای املاکی که در نقشه ممهور به شورای شهر معین شده است به صورت کمک و بدون دریافت وجه از سرمایه گذار اقدام نماید .

همچنین در این نشست، از زحمات خبرنگاران رسانه های مختلف که در جلسات شورای شهر حضور داشتند، تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن