اجتماعیاستانیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

امداد؛ یگان پیشرو در خدمت به محرومین/ واحدهای مسکونی مددجویان آسیب دیده سیل تایباد تا قبل فصل سرما تحویل می شود

کد خبر : 11630

ساخت ۲۰ واحد مسکونی شهری به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان و ساخت ۳۶ واحد مسکونی روستایی  ویژه سیل زدگان به ارزش ۷۶۰ میلیون تومان، حاصل خدمت بی منت و روحیه جهادی و خستگی ناپذیر کمیته امداد حضرت امام ( ره ) خراسان رضوی در کمک به محرومین و آسیب دیدگان سیل چند ماه پیش تایباد است.
به گزارش صبح مشهد، محسن مسعودیان‌راد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در بازدید از روستاهای مرزی شهرستان تایباد و اقدامات کمیته امداد انجام شد، اظهار داشت: خبرنگاران در سنگر و جایگاه ویژه‌ای قرار دارند و در سرما و در گرما در دورترین و محروم‌ترین نقاط حاضر می‌شوند و انعکاس شایسته‌ و بی‌شائبه‌ای را در امر اطلاع‌رسانی ارائه می‌دهند.
وی افزود: سومین نشست تخصصی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با موضوع رسیدگی به امور مددجویان سیل زده و زلزله زده استان برگزار شد و حل مشکل مسکن برنامه جدید این مجموعه است و بالغ بر ۷۳۴ مورد در این خصوص در حال اجرا است.
مدیرکل ‌کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با بیان اینکه توجه ویژه به ساخت مسکن مقاوم شده است، گفت: به واسطه حادثه سیلی که در زمستان سال گذشته به‌وقوع پیوست ۱۵۰ مورد تعمیر واحد و ۳۶ مورد احداث واحد را در تایباد داشتیم و مشابه این اقدامات را در تربت‌جام، فریمان و دیگر نقاط زلزله‌زده و سیل‌زده استان داشته‌ایم.
مسعودیان‌راد تصریح کرد: برنامه ۱۵ هزار واحد مسکن مددجویی در مدت ۵ سال به اتمام می‌رسد و در سال اول ۲۳۰۰ واحد تحویل متقاضیان می‌شود و در راستای سرعت‌بخشی به خدمات اداره کل ‌کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی تفاهم‌نامه‌های با آستان قدس رضوی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مجمع خیران مسکن‌ساز، شرکت‌های آب، برق و گاز و دیگر مجموعه‌ها منعقد شده است.
وی تاکید کرد: زمین‌های این واحدهای مسکونی توسط آستان قدس رضوی تامین شده و دیگر مجموعه‌ها نیز در حوزه‌های تخصصی خود در امر ساخت این واحدهای مسکونی همکاری دارند و ۲۶۰۰ واحد مسکونی استان هم در دست تعمیر قرار گرفته است.
مدیرکل ‌کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با تاکید بر اینکه سفر پرویز فتاح به تایباد خیرات و برکات زیادی در این شهرستان داشته است، بیان کرد: تمامی برنامه‌های مدنظر در حوزه‌های مسکن، جوانان، اشتغال، ازدواج و غیره به‌خوبی و در موعد مقرر اجرایی شد؛ همچنین واحدهای مسکونی مددجویان حادثه‌دیده مناطق سیل‌زده تایباد تا هفته دولت و مناطق زلزله‌زده فریمان هم تا قبل از فصل زمستان تحویل متقاضیان می‌شود و در مجموع ۷۰۰ واحد مددجویان استان ۳۷ میلیارد تومان اعتبارات داشتیم و نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان هم اعتبارات امدادی بوده و مجموع اعتبارات ۹۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.
مسعودیان‌راد گفت: در حوزه اشتغال مددجویان ۷ هزار ورودی و ۱۶ هزار خروجی داشته‌ایم و ۱۲۸ هزار مددجو در استان در پایان سال گذشته بوده که ۱۳۶ تهزار خانوار معیشتی و ۱۷۵ هزار خانوار چند خدمتی است و از این‌ تعداد حدود ۲ هزار خانوار آن در تایباد ساکن هستند.
وی افزود: در همایش نخستین همایش خیران جهان اسلام در نیمه اول شهریور ماه امسال در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و این اجلاس در راستای جذب و همکاری بهتر و مطلوب‌تر خیران در امر یاری رسانی به محرومان برگزار می‌شود.
مدیرکل ‌کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: ۲۵ واحد مسکونی ۷۵ متر مربعی با قیمت ۶۵ میلیون تومان ویژه مددجویان سیل‌زده زده در حال ساخت بوده که تاکنون ۲۰ واحد مسکونی آن تحویل متقاضیان شده و ۵ واحد مابقی نیز تا هفته دولت به اتمام می‌رسد و این واحدها در دو فاز تحویل داده می‌شود و در آخرین اقدام صورت گرفته که همزمان با بازدید خبرنگاران از این واحدها بود ساخت ۱۰ واحد مسکونی دیگر در دستور کار قرار گرفت.
مسعودیان‌راد در رابطه برنامه‌های اجرا شده در ایام فرخنده دهه کرامت، تصریح کرد: حدود ۲ هزار نفر دانش‌آموز سرخسی در قالب ۱۰ کاروان دانش‌آموزی ۲۰۰ نفره در طرح معین‌الضعفاء حاضر شدند، همچنین افتتاحیه طرح ولایت و برنامه‌های متعددی در بحث اشتغال در قالب ۳۰۰ طرح با مشارکت آستان قدس، بسیج و کمیته امداد امام خمینی(ره) دیگر برنامه شاخص برگزار شده در این ایام مبارک بود.
وی تاکید کرد: مهمترین برنامه ۶ ماهه دوم سال ۹۶ ساخت ۲ هزار واحد مسکونی و بالغ بر ایجاد ۱۰ هزار شغل بوده است و برای هر شهرستان متناسب با نیاز آن شهرستان برنامه‌ریزی می‌شود.
در این نشست حسین شرافتی‌راد فرماندار تایباد، اظهار داشت: کار خبرنگاران کاری ارزشمند در راه حفظ نظام و آرمان‌های امام و انقلاب است و امروزه نقش پررنگ خبرنگاران در انعکاس اخبار مدافعان حرم، خدمات ارزنده کمیته امداد امام خمینی(ره) و غیره شایسته تقدیر است.
وی افزود: در سال گذشته میزبان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سفری که به شهرستان تایباد داشت اقدامات ارزنده‌ای برای جوانان در حین ازدواج، اشتغال جوانان، کمک به سیل زدگان و غیره برا ی مددجویان تحت پوشش داشت و این سفر حدود ۳ میلیارد تومان آورده داشت.
فرماندار تایباد با بیان اینکه مردم مرزبانان حقیقی این مملکت هستند، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۶۰ واحد مسکونی در تایباد تا هفته دولت تقدیم متقاضیان این واحدها می‌شود و اولویت کاریمان رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان است و کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمتی صادقانه و بی‌منت ارائه می‌کند و همان منش پهلوانی امیر مومنان، حضرت علی(ع) را دارند و معامله‌های ما با خدا بوده و نشئت گرفته از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.
شرافتی‌راد تصریح کرد: پس از زلزله و سیل تایباد کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدام به ساخت خانه‌های ایمن کرده تا در برابر سیل و زلزله ایمن باشد و حادثه‌ای بر مردم تحمیل نشود.
وی تاکید کرد: خدمت به مردم برای همه خدمتگزاران یک افتخار بزرگ است و از اصحاب رسانه درخواست داریم که با قلم شفاف و صادقانه خود ضمن انعکاس خدمات ارائه شده ضعف‌ها را هم گوشزد کنند تا خطاهای موجود اصلاح شود.
فرماندار تایباد گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های شهرستان تایباد که ویژه مددجویان این شهرستان اجرا می‌شود ساخت ۲۰ واحد مسکونی شهری به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان و ساخت ۳۶ واحد مسکونی روستایی به ارزش ۷۶۰ میلیون تومان بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن