اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

کودکان ۲۰ کشور اسلامی مسجد را تصویرگری کردند

کد خبر : 11621

با حضور داوران بین المللی، بیش از ۳۴ هزار اثر ارسال شده به دبیرخانه مسابقه بین المللی نقاشی کودکان با موضوع مسجد داوری و انتخاب شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی حمید صادقی مدیر فرهنگسرای کودک و آینده با اعلام این مطلب در ادامه گفت: این تعداد نقاشی از ۲۰ کشور اسلامی به دبیرخانه ارسال شده و با حضور ۵ داور ، آثار برتر پس از ۳ مرحله داوری انتخاب شدند.
صادقی به فرایند انتخاب آثار اشاره کرد و اظهار داشت: از بین ۳۴ هزار اثر در مرحله اول داوری به ۲۸ هزار اثر رسیدیم و از بین این تعداد ۶ هزار اثر نقاشی به مرحله بعدی راه می یابند و در مرحله نهایی از این تعداد آثار برتر در ۳ رده سنی به منتخبین نهایی می رسیم.
مدیر فرهنگسرای کودک و آینده تصریح کرد: داورانی که انتخاب آثار را بر عهده دارند دارای سوابق درخشانی هستند و برخی از آنان در سطح بین المللی فعالیت داشته اند و این داوران عبارتند از سرکار خانمها سوسن نیک ذات، الهام زمانی، هما قرایی، توران بوجاریان، یلدا فصیح.
وی به بیان شاخصه های داوران در انتخاب آثار برتر پرداخت و افزود: میزان استفاده از تکنیک های مختلف رنگ آمیزی، خلاقیت و نوآوری، مهارت و بدیع بودن در خلق اثر، توجه به عنصر تخیل، تناسب با فرهنگ بومی و دینی و عدم استفاده از الگو و کپی برداری برخی از شاخصه هایی است که در انتخاب آثار با موضوع مسجد و کارکردهای آن مورد توجه قرار می گیرد.
صادقی به آثار ارسال شده از کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: از حدود ۲۰ کشور اسلامی جهان به این دبیرخانه نقاشی رسیده است و برخی از این کشورها از آسیای شرقی و آسیای میانه ،آفریقا و اروپا هستند که در این رویداد فرهنگی شرکت کرده اند.
مدیر فرهنگسرای کودک و آینده تأکید کرد: مسابقه بین المللی نقاشی کودکان با موضوع مسجد به مناسبت انتخاب مشهد الرضا پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار گردید و شرکت کنندگان در ۳ رده سنی ۴ تا ۶ سال، ۷ تا ۱۱ سال و ۱۲ تا ۱۵ سال در این برنامه شرکت کرده اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن