اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

مشهد می‌تواند نقطه شروع احیای تمدن اسلامی باشد/ لزوم گسترش علوم و معارف رضوی در سال ۲۰۱۷

کد خبر : 11603

این شهر می‌تواند به لحاظ تأثیرگذاری در تمدن اسلامی همانند تأثیری که خراسان بزرگ در گذشته داشته، ایفا نقش کند.

مشاور و جانشین شهردار در ستاد مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام با بیان اینکه مشهد می‌تواند نقطه شروع احیای تمدن اسلامی باشد، گفت: در سال ۲۰۱۷ باید علوم و معارف رضوی در این کلانشهر مذهبی گسترش یابد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی اصغر عنابستانی شب گذشته در ویژه برنامه «شهر کرامت» که در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشهد در سال ۲۰۱۷ به صورت رسمی عنوان پایتختی فرهنگی جهان اسلام را دارد اما با وجود مبارک امام رضا (ع)، مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده و خواهد بود.
وی افزود: پایتختی فرهنگی جهان اسلام (ع) در شهر مشهد این فرصت را به افراد می‌دهد تا با استفاده از تریبون‌ها، علوم و معارف رضوی را گسترش دهند زیرا امروز دنیای اسلام تشنه فرهنگ رضوی و همچنین وحدت حول محور اهل بیت (ع) است چون نقطه مشترک دنیای اسلام، محبت به خاندان عصمت و طهارت است.
عنابستانی بیان کرد: این رویداد مهم، فرصتی بی‌نظیر برای پوشش دادن ضعف‌های دیپلماسی کشور که در هر زمینه‌ای رخ داده از طریق دیپلماسی عمومی و شهری است که شهرداری مشهد برای این مهم اجلاس‌های بین‌المللی همچون اجلاس شهرداران جهان اسلام و اجلاس جوانان کشورهای اسلامی را در مشهد برگزار کرده است.
مشاور و جانشین شهردار در ستاد شهری مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام تصریح کرد: مشهد می‌تواند تبدیل به قطب تعاملات و تبادلات بین‌المللی و یا حداقل جهان اسلام شود و برای این مهم زیرساخت‌های لازم نیز در این شهر فراهم است.
وی ادامه داد: این شهر می‌تواند به لحاظ تأثیرگذاری در تمدن اسلامی همانند تأثیری که خراسان بزرگ در گذشته داشته، ایفا نقش کند و به گفته مقام معظم رهبری باید تمدن اسلامی را احیا کنیم پس بر این اساس امسال مشهد ۲۰۱۷ می‌توان نقطه شروعی برای این مهم باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن