استانیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

امام جمعه عامل وحدت است/ برگزاری ۵۳ نماز جمعه در استان

کد خبر : 11519

از ۹۰۰ نماز جمعه کشور، ۵۳ مورد آن در خراسان رضوی برگزار می شود که باید به ۷۵ مورد برسد.

نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام ابراهیم معادی اظهار داشت: بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در کشور اقامه می‌شود که ۵۳ مورد آن در خراسان رضوی است، هرچند که نیاز استان ۷۵ مورد است و امسال دو پایگاه نماز جمعه اضافه و تعداد به ۵۵ مورد می‌رسد؛ همچنین اعضای ستاد نماز جمعه خراسان رضوی ۴ هزار نفر هستتد که ۲۴۰۵ برادر و ۱۶۰۸ خواهر هستند که از این تعداد ۶۸۴ نفر در مشهد هستند و مجری‌های استان ۹۸ نفر بوده که در مشهد ۴ نفر است که می‌خواهیم به این عدد به ۵ نفر افزایش یابد.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با بیان اینکه نماز جمعه عامل قدرت است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه سبب تحکیم وحدت و تضعیف دشمنان می‌شود و گروه‌هایی که احساس تزلزل کردند می‌خواهند به اشکال مختلف از این مسیر عبور کنند و امام جمعه نیز در خطبه‌های خود مردم را آگاه می‌کند و هشدار لازم را به آن‌ها می‌دهد و نماز جمعه عامل وحدت است و نباید سخنانی  ناحق در رابطه با امام جمعه مطرح کنیم.

معادی تصریح کرد: حداقل مدرک امامت جمعه در شهرها و بخش‌ها فوق لیسانس بوده و امام جمعه مراکز استان‌ها مجتهد مسلم هستند و فردی ناآگاه و نابلد در این جایگاه قرار نگرفته و تربیت دینی، تربیت جامعه از مهمترین وظایف امام جمعه است.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با بیان اینکه بحث خبرنگار افتخاری نماز جمعه در سطح استان فعال شده است، گفت: هم‌اکنون ۷۶ خبرنگار افتخاری نماز جمعه فعال است و می‌خواهیم که این تعداد را به ۱۰۶ نفر برسانیم و ۱۸ پایگاه نماز جمعه استان ماهنامه و گاهنامه چاپ می‌کنند و برای امسال ۲۵ پایگاه اضافه خواهند شد.

معادی گفت: در ۲۹ پایگاه نماز جمعه استان پزشک افتخاری داریم که نمازگزاران را به‌صورت رایگان ویزیت می‌کنند و ۵۲ دفتر پاسخ به سوالات شرعی برادران و خواهران در پایگاه‌های نماز جمعه خراسان رضوی فعال است.

وی افزود: در طول سال بیش از ۵۰ کتاب در میعادگاه‌های نماز جمعه معرفی می‌شود و در ۳۲ پایگاه نماز جمعه نمایشگاه کتاب دایر است که ۱۷ پایگاه آن دائمی و ۱۵ پایگاه موقت است می‌خواهیم که این پایگاه‌ها در تمامی میعادگاه‌های نماز جمعه خراسان رضوی فعال شود.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با بیان اینکه مهدهای آدینه در میعادگاه‌های نماز جمعه استان فعال شده خاطرنشان کرد: ۴۰ نماز جمعه خراسان رضوی مهد آدینه ویژه کودکان دارد و در ۱۳ پایگاه دیگر استان هم دایر خواهد شد.

معادی تصریح کرد: وقتی مسجد جامع شهر بزرگ و وسیع است نیازی به داشتن یک مصلی نداریم و شهرهایی که مسجد جامع داشته‌ایم این مکان‌ها را توسعه دادیم.

وی تاکید کرد: با امر مقام معظم رهبری توسعه پایگاه‌های نماز جمعه در سطح کشور و استان در دستور کار قرار گرفته و در جایی که بیش از ۵ هزار جمعیت داشته باشد پایگاه نماز جمعه فعال شده و امام جمعه آن معرفی می‌شود و در یک بخش خراسان رضوی ۴ امام جمعه معرفی شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن