اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع): مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ۱۲ مردادماه برگزار می‌شود

کد خبر : 11491

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ۱۲ مردادماه در تالار صبای صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، اکبر شیخ ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در ۳۱ استان برگزار  و دوره قبل در ۱۴ عنوان و این دوره در ۳۰ موضوع برگزار شد. امسال ۹۲۹۴۷۹ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که رشدی ۸۷٫۴ درصدی داشته و عدد سال قبل ۴۹۳۸۳۳ اثر بود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه ۲۵۷۳۲۵ نهاد و سازمان در جشنواره پانزدهم همکاری دارند، گفت: این عدد نسبت به سال قبل که ۴۷۶۵۰ نهاد و سازمان بود رشدی بالغ بر ۵۰۰ درصدی داشته است.

شیخ تصریح کرد: ترویج فرهنگ رضوی مهمترین هدف بوده که خوشبختانه با برنامه‌های اجرا شده در مسیر خوبی قرار گرفته‌ایم، هرچند که مطلوب نیست و باید بهتر باشد و می‌خواهیم با ترویج فرهنگ رضوی و ساری و جاری کردن آن کاهش آسیب‌ها و مشکلاتی همچون طلاق را داشته‌ باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های آغاز دهه کرامت تاکید کرد: این برنامه‌ها همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و با حضور تولیت‌های آستان قدس رضوی، آستانه حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت شاه‌چراغ(ع) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با اشاره به اینکه مشهدالرضا(ع) بهشت اصلی ما است، بیان کرد: معتقدیم که تصمیم‌گیری در رابطه با برنامه‌هایی که مرتبط با امام رضا(ع) است باید در شهر امام رضا(ع) باشد و به‌دنبال مردمی‌کردن برنامه‌های دهه کرامت هستیم و در این راستا ۲۳۱ هزار هیئت فرهنگی و مذهبی همکاری دارند.

شیخ گفت: در ترویج فرهنگ رضوی به موضوعاتی همچون مناطق حاشیه شهر، استفاده از علما و نخبگان اهل تشیع و اهل تسنن، همزیستی مسالمت‌آمیز در کنار هم، توجه به فرامین مقام معظم رهبری در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه حوزه وحدت و غیره توجه شده تا در همه چیز زیر چتر امام رضا(ع) باشیم.

وی افزود: جشنواره عکس موبایلی از موضوعات جدید در جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بود و بیش از ۱۰ هزار عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و در حوزه‌های تئاتر و غیره هم آثار شاخص زیادی داشتیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در رابطه با شعار مشهد ۲۰۱۷، گفت: همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی را با حضور ۱۵ بانوی فرهیخته خواهیم داشت که آیت‌الله علم‌الهدی سخنران آن است؛ همچنین مجمع خادمان فرهنگ رضوی در دانشگاه فردوسی با حضور ۱۰۰ خادم داخل و ۸۰ خادم خارج از کشور در حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود و سخنران این مراسم هم علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری خواهد بود.

شیخ تصریح کرد: در حوزه بین‌الملل ۲۷۰۰ برنامه در ۲۴۰۰ نقطه جهان اجرا می‌شود و بسته‌های فرهنگی با موضوع امام رضا(ع) نیز به خارج از کشور ارسال شده است و در خارج از دهه کرامت هم نشست‌هایی تخصصی در عراق، افغانستان، لبنان، اندونزی و برزیل خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در بحث تولید محتوا موسسه احیاء امر ولایت به‌طور جد پیگیر است و در جشنواره پانزدهم رشد ۹۴ درصدی آثار را در این حوزه نسبت به دوره قبل شاهد بودیم و همکاری خوبی در این خصوص با آستان قدس رضوی داریم و ۴ کتاب با موضوع سبک زندگی رضوی به‌چاپ رسیده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در رابطه با مراسم اختتامیه جشنواره، خاطرنشان کرد: بنا بود که مراسم در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شود که مورد موافقت تولیت آستان قدس رضوی واقع شد، اما به دلیل حجم بالای مهمانان این مراسم همچون سال‌های قبل در سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی از ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه برگزار می‌شود.

شیخ گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی جشنواره باید از ظرفیت رسانه‌های مشهد استفاده شود و معتقدیم که این توان بسیار بالا در خبرنگاران و عکاسان شهر امام رضا(ع) بالا است و نباید این گونه عنوان شود که با حضور رسانه‌هایی که از تهران می‌آیند این برنامه انعکاس پررنگی دارد و باید توان رسانه‌ای خود را به‌خوبی نشان دهیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن