اسلاید شودانش و فناوریستون اصلیپربازدیدترین ها

برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی CTO در بیمارستان رضوی

کد خبر : 11420

مشهد الرضا باید مرجعیت علمی جهان اسلام باشد و این علم در خدمت زائر امام رضا علیه السلام قرار گیرد.

معاون علمی آستان قدس رضوی با بیان این که مشهد باید کانون رخدادهای علمى جهان باشد، خاطر نشان ساخت : رشد علمی و ارتقأ سلامت مردم، همواره و از گذشته، محور موقوفات آستان قدس بوده است. به گزارش صبح مشهد، دکتر محمد مهدی طهرانچى در جمع اصحاب رسانه گفت: رویکرد علمی آستان قدس رضوی در زمان تولیت حجه الاسلام رئیسی بر مبنای خدمت و زائر محور شکل گرفته و با دو زیر شاخه بنیاد علم و فناوری و بنیاد سلامت کار خود را آغاز نموده است.

در ادامه رئیس شورای راهبردی قلب و عروق بیمارستان رضوی گفت: نخستین کنگره بین‌المللی CTO در دو سطح منطقه‌ای و جهانی با مشارکت کنگره قلب اروپا در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.
دکتر محمود شبستری در نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی CTO که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، بیان کرد: بطور کلی هرگاه یک یا چند تنگی یا انسداد در مسیر عروق کرونری وجود داشته باشد و منجر به کاهش میزان خون عبوری از مسیر رگ شود، بیماری عروق کرونر نامیده می‌شود که مهم ترین و شایع ترین علت تنگی یا انسداد کامل عروق کرونر تصلب شرائین یا آترواسکلروز است.
وی ادامه داد: بیماری‌های دیواره شریان‌ها که در اصطلاح، آرتریت گفته می شود، تروما و گاها آمبولی به داخل عروق کرونر از جمله علل نامعمول ایجاد بیماری عروق کرونر هستند.
شبستری تصریح کرد: در راستای افزایش سطح دانش متخصصان قلب و عروق داخلی و نیز تبادل اطلاعات با متخصصان خارج از کشور، ۵ و ۶ مردادماه نخستین کنگره بین‌المللی CTO در دو سطح منطقه‌ای و جهانی با مشارکت کنگره قلب اروپا در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.
وی گفت: برنامه «CTO ایران» در سطحی پیشرفته در سطح جهان شناخته شده است و در این سیمنار دو روزه توانمندی‌های علمی و پزشکی جمهوری اسلامی ایران و آستان قدس رضوی معرفی خواهد شد.
رئیس شورای راهبردی قلب و عروق بیمارستان رضوی با بیان اینکه این سیمینار بار علمی بسیار بالایی دارد، عنوان کرد: در این سیمینار آخرین دستاوردهای علمی و پزشکی ارائه می‌شود.

تجهیز کامل بیمارستان رضوی به تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه جراحی قلب و عروق

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی از تجهیز کامل بیمارستان رضوی به تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه جراحی قلب و عروق خبر داد.
دکتر قاسم سلطانی که دیگر سخنران این نشست بود، عنوان کرد: بیمارستان رضوی به تکنولوژی‌های روز جهان در حوزه درمان دست یافته و به آخرین تجهیزات پزشکی در حوزه‌های طب سنتی، پیوند سلول‌های بنیادی و جراحی اپی‌لپسی مجهز است.
وی افزود: وظیفه بیمارستان رضوی با دستور و تأ‌کید تولیت آستان قدس رضوی تنها امر درمان نیست و یکی از برنامه‌های این بیمارستان برگزاری کنگره‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.
وی گفت: کنفرانس‌ها، سمینارها و کنگره‌های بیمارستان رضوی تنها در حد برگزاری نخواهد بود و هر برنامه بازتاب‌ها و تأثیرات فراوانی به دنبال دارد در همین راستا توانستیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجوز راه‌اندازی فلوشیپ‌های رشته‌های مختلف را برای بیمارستان رضوی بگیریم.
مدیرعامل بیمارستان رضوی با اشاره انجام اعمال جراحی نوین و منحصر به فرد در بیمارستان فوق تخصصی رضوی بیان کرد: تا چندی پیش، اعمال جراحی خاص و ویژه در ناحیه قلب و عروق مانند اعمال جراحی «تاوی» با همکاری متخصصان خارجی در این بیمارستان انجام می‌شد و با عنایت امام هشتم(ع) اکنون با تجهیز به تکنولوژی و دانش روز دنیا، نادرترین اعمال جراحی در این بیمارستان توسط جراحان داخلی صورت می‌گیرد.
دکتر سلطانی اذعان کرد: بیمارستان رضوی امروزه به افتخارات زیادی در حوزه بهداشت و درمان دست یافته و پزشکان این بیمارستان با دانش به‌روز خود عمل‌های بسیار موفقی را انجام داده و یاری‌گر بیمارانی شدند که سال‌ها با درد و رنج بیماری خود همراه بودند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن