ستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

همزمان با دهه کرامت پایگاه‌های تخصصی خدمات گردشگری و زیارت راه اندازی می‌شود

کد خبر : 11374

مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد گفت: همزمان با دهه کرامت پایگاه‌های تخصصی خدمات گردشگری و زیارت در راستای ارائه خدمات به گردشگران و زائرین راه اندازی می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، علی قناویزچی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مدیریت گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد، درخصوص راه اندازی پایگاه‌های تخصصی خدمات گردشگری و
زیارت اظهار داشت: در راستای شکل گرفتن نیازهای زائران به تکنولوژی‌های اطلاع رسانی، همزمان با ایام دهه کرامت، این پایگاه‌های تخصصی راه اندازی می‌شوند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، این پایگاه‌ها در ابتدای پایانه مسافربری از درب انتهای خبابان امام رضا (ع) و همچنین در ایستگاه استقبال از زائر قوچان و منطقه ثامن جانمایی می‌شود.

مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد به خدمات ارائه شده در پایگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این فعالیت‌ها در جهت اطلاع رسانی، رزرواسیون اماکن اقامتی، ارائه محصولات سمعی و بصری، فرهنگ سازی، معرفی و فروش سوغات فرهنگی
مشهد، گردشگری سلامت و برگزاری تور‌های شهری و استانی و همچنین ارائه خدمات دیجیتالی شامل نرم افزار موبایل، تصاویر، صو‌ت و کلیپ به زائرین و مجاورین در قالب سامانه ارسال وای فای است.

قناویزچی در ادامه به نقشه همراه مشهد که در جهت بسترسازی مناسب برای دسترسی عموم مخاطبان طراحی شده است، پرداخت و گفت: با فراگیر شدن نیاز کاربران به نرم
افزار‌های موبایل، این سرویس‌ها در راستای آسان سازی دسترسی کاربران به اطلاعات و سرویسهای مکانی، متناسب با نیاز و موقعیت آن‌ها طراحی شده است.

مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد تصریح کرد: این نرم افزار دارای ۱۲۵ لایه کاربردی با قابلیت جستجو و مسیر یابی است که در حالت آنلاین نیز ترافیک تقاطع‌ها و ظرفیت مراکز اسکان را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سرویسهای مکانی مبنای شهری به عنوان موثر‌ترین راهکار پاسخ به این نیاز، در نظر گرفته می‌شود، گفت: ارایه این سرویس‌ها که به هر نحوی در سفر‌ها و رسیدن به مقاصد مورد نظر گردشگران و زائران یاری برساند، اهمیت ویژه ای دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن