اسلاید شوستون اصلیسیاسیپربازدیدترین ها

علی اصغر عنابستانى؛ آیا ضعف در قوانین علت تخلف بوده یا سوء مدیریت حاکم برانتخابات!/ آماده مناظره هستم

کد خبر : 11372

علی اصغر عنابستانی فعال سیاسی و از استانداران پیشین طی نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر کشور، در خصوص تخلفات انتخابات و بخصوص مدیریت هدفمند توزیع تعرفه، خواستار پاسخگویی شفاف دولت و رسیدگی بدون اغماض قوه قضائیه به این موضوع شد. به گزارش صبح مشهد، متن این نامه که در اختیار تحریریه قرار گرفته است بدین شرح می باشد:

بسمه تعالی
جناب آقای رحمانی فضلی وزیر محترم کشور
سلام علیکم
در پی سخنان روشنگرانه حضرت آیت الله علم الهدی در نماز جمعه مورخ ۹۶/۴/۱۶ در موضوع برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، آقای پورعلی مطلق به عنوان مشاور شما، دبیر هیأت اجرایی مرکزی و دبیر ستاد انتخابات کشور در خصوص کمبود تعرفه توضیحاتی دادند! از آنچه که آن توضیحات را نوعی سفسطه و فرار به جلو میدانم، لازم دانستم به جهت روشن شدن اذهان عمومی مواردی را خدمت شما بیان کنم:
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از حیث تخلفات صورت گرفته در نوع خود بی نظیر بود؛ به شکلی که مقام معظم رهبری برای اولین بار بر وقوع تخلف اشاره داشتند و دستور مجازات متخلفان را برای جلوگیری از تکرار صادر کردند، همچنین در بیانیه ی نهایی شورای نگهبان هم بر وقوع تخلفات و ارجاع آنها به قوه قضائیه تأکید شده است و قوه قضائیه نیز مکرراً از احضار چندین نفر از عوامل مختلف برگزاری انتخابات از جمله استانداران و فرمانداران خبر داده است.
تخلفات صورت گرفته در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم منحصر به کمبود تعرفه در شعب اخذ رأی نبوده و موارد متعدد بسیاری را شامل میشود که وزارت کشور، شخص جنابعالی و رئیس ستاد انتخابات کشور باید پاسخگوی دهها و صدها عنوان تخلف محرز در انتخابات دوازدهم باشند.
همینجا لازم است یادآوری کنم که از قوه قضائیه انتظار جدی داریم تا به چندین هزار صفحه گزارش مستندی که دریافت کرده اند، رسیدگی دقیق نمایند و بدیهی است در صورت لزوم و به موقع خود شرح این گزارشات و تخلفات به اطلاع مردم نیز خواهد رسید.
این که عملیات اجرائی انتخابات را به گونه ای پیش برده اید که حدود ۴ میلیون از مردم شریف ایران نتوانستند رأی بدهند، امری واضح است.آنقدرکه جناب روحانی هم از این موضوع گله مند بودند و شما و رئیس ستاد انتخاباتی شما هم کراراً با رقمهای متفاوت اصل مسأله را تأیید کرده اید. اما سخن این است که آیا این مسئله ناشی از ضعف در قوانین بوده یا سوء مدیریت حاکم برانتخابات چنین وضعی ایجاد کرده و یااینکه مسئله فراتر از اینهاست و مدیریت هدفمندی برای نیل به هدفی مشخص موجب شده از عده ی مشخصی از مردم رای گیری ننماید؟!
مشاور شما اعداد و ارقامی ارائه کرده تا ثابت کند یازده میلیون بیش از واجدین شرایط تعرفه چاپ شده و ناظرین شورای نگهبان را هم گواه گرفته است در حالی که تا کنون هیچکس مدعی نشده است که شما تعرفه کم چاپ کرده اید و استانداریها و فرمانداریها دچار کمبود تعرفه شده اند، بلکه سخن این است که تعرفه به موقع لازم به شعب اخذ رأی نرسیده است؟
جناب آقای وزیر کشور:
صدها گزارش مستند وجود دارد که نشان میدهد در شعب مشخص از کشور به دلایل مختلف از جمله تمام شدن تعرفه ساعتها اخذ رأی متوقف شده است و جالب اینکه این گزارشات عمدتاً از استانهایی رسیده است که بر اساس پیش
بینی ها و نظرسنجی های قبل از انتخابات گرایش به حضرت آیت الله رئیسی در آنها بیشتر بوده است. به عنوان نمونه در استانهای خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، قم، لرستان، زنجان، بوشهر و هرمزگان و….. شاهد این گونه گزارشات هستیم و بعضی استانهای مشخص که برآورد رأی جناب روحانی در آنها بیشتر بوده است حتی یک گزارش کمبود و تأخیر در وصول تعرفه نداریم!
آقای رئیس محترم هیأت اجرائی مرکزی انتخابات:
گزارشات مستندی وجود دارد که بعد از ساعتها تأخیر تعرفه ها در ساعات پایانی شب به شعب رسیده و بدیهی است که با پایان یافتن اخذ رأی در ساعت ۲۴ امکان عملی اخذ رأی از مردم که ساعتها معطل بوده اند وجود نداشته است و باز هم بدیهی است که در گزارش پایانی شعب که نمایندگان شورای نگهبان هم آنرا امضاء میکنند تعرفه اضافه و مازاد ثبت شده باشد و استناد به این مسئله در توضیحات مشاور جنابعالی، دادن آدرس غلط در ادامه پروژه انحراف افکار عمومی است.
مدیریت هدفمند توزیع و ارسال تعرفه اخذ رأی به شعب بر اساس برآورد قبلی گرایش عمومی مردم در انتخابات و در نتیجه جلوگیری از اخذ رأی از مردم با یک گرایش مشخص و از طرفی تسهیل اخذ رأی از مردم در نقاطی که گرایش به کاندیدای دولت بیشتر بوده است ناجوانمردانه ترین اقدامی بود که امکان داشت در روند برگزاری انتخابات شکل گیرد و البته این تخلف با ارسال انبوه تعرفه در ساعات پایانی اخذ رای به شعب که با توجه به اتمام رای گیری در ساعت ۲۴ بلااستفاده مانده ودر گزارشات شعب که به امضای نمایندگان شورای نگهبان نیز رسید تعرفه اضافه و مازاد درج گردید به نوعی پوشش یافت که حالا مشاور شما بتواند به استناد آن گزارشات ادعا کند که در هیچ سطحی و از هیچ مقامی هیچ گزارشی مبنی بر کمبود تعرفه واصل نگردیده است!!! والبته این ادعا آنقدر مضحک است که جای هیچ پاسخی ندارد و میلیونها نفر از مردمی که به همین دلیل ساعتها منتظر ماندند و رأی ندادند و به خانه ها برگشتند، قضاوت بهتری خواهند کرد و مردم بهترین داورانند!!!
در پایان،با تاکید به اینکه در خصوص نتیجه انتخابات نظر شورای محترم نگهبان فصل الخطاب است و پذیرش بی قید و شرط نظر آن شورا از سوی مخالفان دولت بر همین مبناست اما این مسئله نافی پیگیری و رسیدگی به تخلفات انتخابات نمیشود و این جانب به هدف جلوگیری از تکرار تخلفات آمادگی دارم در یک محیط آرام،علمی و ترجیحا حقوقی و با حضور رسانه ها با جنابعالی ،رئیس ستاد انتخابات کشور ، مشاورتان و یا هر کس که از طرف دولت نمایندگی رسمی داشته باشد در موضوع ضعفهای بی شمار دربرگزاری انتخابات مناظره نمایم و هرچند تخلفات و دلایل مربوطه منحصر به مدیریت هدفمند توزیع تعرفه نمیشود اما فعلاً حسب ضرورت به این مورد پرداخته شد و در صورت نیاز در آینده ودر مناظرات و سخنرانی های احتمالی دهها مورد تخلف از این دست را به اطلاع مردم شریف ایران خواهم رساند.
والعاقبه للمتقین

علی اصغر عنابستانى

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن