اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

خانواده های شهدای مشهدی از کارگردان فیلم ویلایی ها تقدیر کردند

کد خبر : 11348

فیلم ویلایی ها با حضور منیر قیدی کارگردان فیلم و خانواده های شهدا در سینما آفریقای مشهد به نمایش درآمد و در انتها با اهدای لوح تقدیر به کارگردان فیلم از وی تقدیر گردید.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی فیلم ویلایی ها در میان حضور پرشور حاضران که از خانواده های شهدا و فعالان فرهنگی شهر مشهد بودند، به نمایش درآمد و استقبال از این فیلم به گونه ای بود که سالن سینما پر شد و تعداد زیادی از حاضران برای تماشای فیلم روی زمین نشستند.
در ادامه پس از نمایش فیلم با حضور خانواده های شهدا، جلیلی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد، سردار نجاتی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و خلیل موحدی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از کارگردان فیلم تقدیر به عمل آمد.
خوشحالم که من فیلم ویلایی ها را ساختم
منیر قیدی، کارگردان فیلم ویلایی ها با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در روند تولید فیلم متحمل شده است، گفت: با همه سختی ها هیچوقت فکر نکردم که کاش این فیلم را نساخته بودم یا اینکه فیلم دیگری را کار کرده بودم، واقعا خیلی خوشحالم این سعادت را داشتم که من این فیلم را بسازم.
کارگردان فیلم ویلایی ها با بیان اینکه سال قبل همین موقع این فیلم را در اندیشمک در شرایط بسیار سخت تر و هوای گرمتر تمام کردیم، تأکید کرد: اما این همه سختی ها نبود در واقع عمده سختی کار بعد از پایان فیلمبرداری و در مواجهه با برخوردها در جشنواره فجر و حتی در زمان اکران فیلم اتفاق افتاد.
قیدی افزود: تقریبا دو هفته از اکران فیلم گذشته بود که متأسفانه دوستان میخواستند فیلم را از پرده سینما پایین بیاورند و با سختی زیادی موفق شدیم، نمایش فیلم را حفظ کنیم.
وی با اشاره به شرایطی که بدلیل تولید فیلم برایش مهیا شده تصریح کرد: امروز در هواپیما که به مشهد می آمدم داشتم به این فکر میکردم چه سعادتی بهتر از این، من که سالها نمی توانستم یا سعادتش را نداشتم که به مشهد بیایم امسال به برکت فیلم ویلایی ها دومین بار است که به مشهد دعوت و موفق به زیارت امام رضا (ع) می شوم.
کارگردان فیلم ویلایی ها در ادامه گفت: از شما مردم میهمان نواز عزیز تشکر میکنم، امیدوارم که فیلم را دوست داشته باشید و توانسته باشید با آن ارتباط برقرار کنید.
فیلم ویلایی ها را کسانی ساختند که هیچ ادعایی ندارند
وحید جلیلی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد در آیین تقدیر از کارگردان فیلم ویلایی ها گفت: شیرینی این فیلم یک جهتش این است، از کسانی این فیلم را می بینیم که هیچ ادعایی ندارند، هیچ ادعای گزافه ای مثل امثال بنده ندارند و ناگهان خوش می درخشند و بخشی از آن دینی که شهدا به عهده ما دارند را ایفا می کنند.
جلیلی به تأیید جنبه های مختلف فیلم از نگاه منتقدان پرداخت و تصریح کرد: این فیلم به معنای واقعی از هر جهت در فضای سینمای ایران برجسته است، از لحاظ محتوایی که مشخص است، از جهت فن سینما، کاربلدی و مهارت حرفه ای هم همه نخبگان و منتقدان سینمای ایران چه آنها که شاید خیلی موافق محتوای آن نباشند، چه آنهایی که به این مضمون اعتقاد دارند، همه تأیید کرده اند.
وی با تأکید بر مسئولیت سازمانها و دستگاههای مسئول فرهنگی اظهار داشت: بعضی وقتها توقع داریم و حساب و کتاب می کنیم پیش سازمانهای عریض و طویل و دستگاههای بزرگ فرهنگی، آنهایی که برای اینجور مضامین فرهنگی بودجه های آنچنانی در اختیار دارند و مأموریت اصلی آنها همین است و چشم می کشیم، فکر می کنیم که در طی سالیان ممکن است آنها کاری بکنند و بخشی از حماسه دفاع مقدس را روایت کنند و بعد می بینیم از آنجا چیزهای دیگری در می آید یا بعضی از کسانی که پیشکسوت این عرصه بودند کم کم فاصله می گیرند یا بعضا حتی ابراز پشیمانی می کنند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد با اشاره به برخی از وقایع فیلم اظهار داشت: ویلایی ها بخشی از جنبه های تلخ و دردناک آن رنج مقدسی را که ملت ما برای دفاع از آرمانهای خودش، برای دفاع از هویت خودش تحمل کرده بود، به تصویر می کشد.
جلیلی تصریح کرد: از خواهر گرانقدر سرکار خانم قیدی تشکر می کنیم و در کنار مضجع شریف رضوی همه ما بخصوص مادران، خواهران و همسران معظم شهدا برای این خواهر گرانقدر دعا کنند که در این مسیر بتواند مرحله به مرحله شاهکارهای تازه ای را به مردم میهنش تقدیم بکند.
انقلاب اسلامی را دو محور مقاومت و ولایت حفظ کرد
خلیل موحدی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در مراسم تقدیر از کارگردان فیلم ویلایی ها با اشاره به هزینه های انقلاب اسلامی برای دشمنان، گفت: دشمن شما که روزی به گردن من و شما ریسمان انداخته بود و از ما حق توحش می گرفت هزینه زیادی را تاکنون برای انقلاب پرداخت کرده است.
موحدی به بیان عناصری که انقلاب را تاکنون حفظ کرده است پرداخت و اظهار داشت: انقلاب را دو محور نگه داشت، یکی مقاومت و دیگری ولایت. هر کس برای اینها قدمی بردارد اول او را می خرند، اگه نتوانند سنگسارش می کنند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: امروز حواستان باشد، کاری که سرکار خانم قیدی کردند کار یک لشگر بود کار کربلای پنج بود، کاری عظیم بود که صدها سخنرانی و دهها کتاب نمی توانست بکند.
وی با تأکید بر حمایت از هنرمندان ارزشی و انقلابی افزود: امروز هنر متعهد را قدر بدانید و هنرمند متعهد را حمایت کنید و او را عظمت بدهید.
موحدی خطاب به کارگردان فیلم گفت: سرکار خانم قیدی شما تنها نیستید، همه ما کنار شما هستیم و قلوب انقلابی و ارزشمند در کنار شما هستند، دعاگوی شما هستیم و خدا مثل شما و امثال شما را برای این نظام زیاد کند تا جای جلاد و شهید را عوض نکنند.
سردار نجاتی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس نیز با حضور در این مراسم از کارگردان فیلم تشکر و قدردانی کرد.
در پایان این مراسم لوح تقدیری با امضای معصومه سبک خیز ؛ همسر شهید برونسی، مرضیه نظر نژاد؛ همسر شهید بابا نظر، فاطمه عمادالاسلامی؛ همسر شهید کاوه، زهرا بهادری؛ همسر شهید بابارستمی، فاطمه دهقانی؛ همسر شهید رفیعی، تهمینه عرفانیان؛ همسر شهید چراغچی، صدیقه صیاد شیرازی؛ خواهر شهید صیاد شیرازی، معصومه ذبیحی؛ همسر شهید موسوی قوچانی، طیبه دوری سرولایتی؛ همسر شهید شوشتری، زینت طوسی؛ همسر شهید آقاسی زاده، صغری محبوب؛ همسر شهید علیمردانی، شمسی خسروی؛ همسر شهید ساجدی، دختر و همسر شهید ناصری تهیه شده بود که به قیدی کارگردان فیلم اهدا شد.
شایان ذکر این پنجمین اکران آثار فاخر و ارزشی سینمای ایران است که با همت فرهنگسرای فناوری و رسانه مشهد اجرا می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن