اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

تجلیل از ۳۳ سال خدمات قرآنی استاد حاج عبدالرضا معینی

کد خبر : 11290

مراسم تجلیل و نکوداشت چهره قرآنی وزارت نفت، استاد سید عبد الرضا معینی شب گذشته و در مشهد برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد، در این مراسم که با حضور برخی از مدیران و پیشکسوتان وزارت نفت و پرسنل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد ( خانگیران سرخس ) و شاگردان وی انجام شد، از ۳۳ سال خدمات قرآنی استاد حاج سید عبدالرضا معینی تجلیل شد.
رئیس دارالقرآن وزرات نفت با ذکر ویژگی های شخصیتی استاد معینی گفت: تعهد ایشان به شاگرد پروری و خلوص نیت از جمله خصوصیات این معلم قرآن است که نشان دهنده روحیه و تفکر تعهد و تخصص در مجموعه پرسنل وزارت نفت می باشد.
استاد عبدالرضا معینی هم در این آیین ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: در خواندن قرآن، رازهایی نهفته است و تلاوت کنندگان مستمر به خوبی این معنی را درک می کنند. وی با بیان این که در شرایط امروزی و هجوم دشمنان به اعتقادات دینی ما به خصوص جوانان، خواندن قرآن و عمل به دستورات الهی، تنها نسخه نجات بخش بشری می باشد، تاکید کرد نباید از این حقیقت غافل شد. استاد غلامرضا معینی به پدران و مادران توصیه کرد، نسبت به تربیت دینی و هدایت فرزندان به جلسات قرآنی همت کنند.
گفتنی است سیدعبدالرضا معینی متولد ۱۳۴۲ در مشهد است که تحت تعلیمات پدرش از دوران کودکی با قرآن آشنا و تا قبل از سن ۱۰ سالگی مقداری از قرآن کریم را حفظ و با راهنمایی‌های وی با بزرگان علم قرائت آشنا شد.

مرحوم سیدحسن حافظیان، مرحوم محمدعلی اوحدی، محمدکاظم محمدزاده و هاشم روغنی در مشهد و مرحوم سرهنگ حسن بیگلری، بیوک اصل محمدی و همچنین ابراهیم پورفرزیب(مولائی) از جمله اساتیدی هستند که این استاد مشهدی از محضرشان بهره‌مند شده است.

این حافظ قرآن طی خدمت سربازی موفق به حفظ کل قرآن کریم شد و این افتخار بزرگ را از آن خود کرد تا مدت ۲۰ سال به عنوان حافظ در بارگاه منور رضوی ادای وظیفه کند.

از جمله خدمات این استاد قرآن به جامعه قرآنی را می‌توان تأسیس اولین دارالقرآن در سطح شرکت ملی گاز ایران در پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد دانست، برگزاری کلاس‌های روخوانی برای کلیه کارکنان در محیط صنعتی یکی از فعالیت‌های این دارالقرآن به شمار می‌رود.

استاد معینی تاکنون در ۲۶ سفر قرآنی در کشورهای اسلامی به عنوان قاری، حافظ و مدرس قرآن افتخار شرکت داشته و در محضر بزرگان علم قرائت جهان مانند راغب غلوش و ابوالعینین شعیشع، قاریان مصری و محمد عربی القبانی، قاری سوری به تلاوت پرداخته است، ضمن اینکه از این مشاهیر جهانی قرآن تقدیرنامه دریافت کرده است.

از مقام‌های استاد معینی می‌توان به کسب رتبه ممتاز در مسابقات سراسری رشته حفظ ۱۰ جزء سال ۱۳۶۸، رتبه اول مسابقات سراسری سازمان تبلیغات اسلامی رشته حفظ هشت جزء سال ۱۳۶۸، رتبه سوم مسابقات سراسری رشته حفظ ۱۰ جزء سال ۱۳۷۰، رتبه دوم مسابقات سراسری رشته حفظ ۱۰ جزء سال ۱۳۷۱، رتبه دوم قرائت مسابقات بین‌المللی سوریه در سال ۱۳۷۱، رتبه اول قرائت مسابقات کیش در سال ۱۳۸۹ و رتبه دوم قرائت مسابقات مناطق آزاد جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۹ اشاره کرد.

این قاری بین‌المللی قرآن پس از آماده شدن برای آموزش اندوخته‌های قرآنی خویش به اهل قرآن، پس از کسب رتبه اول دوره تربیت معلم قرآن کریم که در تهران و سطح کشور برگزار شد، شروع به امر تعلیم کرد و در این سال‌ها شاگردان بسیاری را تحویل جامعه داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن