اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

فعالیت در عرصه علم و فناوری فصل جدیدی در حوزه وقف است

کد خبر : 11262

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: فعالیت در عرصه علم و فناوری فصل جدیدی در حوزه وقف است و باید با استفاده از موقوفات موجود به صورت فناورانه و عالمانه درآمد آن چند برابر شود.
به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام علی محمدی در جلسه با اعضای کمیته یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی اظهار داشت: فعالیت در عرصه علم و فناوری فصل جدیدی در حوزه وقف است و باید تلاش شود تا با استفاده از موقوفات موجود به صورت فناورانه و عالمانه درآمد آن چند برابر شود.
وی افزود: استفاده از ظرفیت فرهنگی بقاع متبرکه با برنامه‌هایی پرشور و متنوع همچون خیمه‌های معرفت، مشاوره و تبلیغات چند رسانه‌ای نوعی اقدام فناورانه برای انتقال فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه تولید علم و فناوری و ارتقاء سهم وقف در حوزه علم و فناوری تاکید ویژه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: نخبه به لحاظ فکر، ذهن، ایده، درک و فهم بالا است، اما در صورتی می‌توانیم از یک نخبه پشتیبانی اقتصادی بکنیم که موقوفات ما در حوزه مربوطه به بهره‌برداری و درآمد مناسب برسد.
محمدی گفت: در صورتی که موقوفات موجود در خدمت علم و فناوری به بهره‌برداری و درآمد برسد و برای مردم قابل درک و ملموس بشود، مردم و خیران به سمت وقف علم و فناوری روی می‌آورند.
حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی دارای ۲۳ هزار و ۹۷۴ موقوفه و حدود ۱۶۰ هزار رقبه است، اظهار داشت: مرکز مشاوره وقف خراسان رضوی در سال ۹۰ با سه شاخص اعتقاد مردم، نیازهای حال و آینده جامعه و نیاز آن منطقه ایجاد شده و و در این مدت دستاوردهای خوبی هم داشته است.
وی با بیان اینکه امروزه در هر موضوعی هرچند اندک وقف جدید داریم، افزود: انجمن وقف علم و فناوری خراسان رضوی با ۹ عضو اصلی از مؤفق‌ترین انجمن‌های استانی خراسان رضوی است و این انجمن در دو موضوع حمایت از نخبگان و ایجاد مرکز سلول‌های بنیادی فعالیت خود را آغاز کرده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره برنامه‌های برگزار شده در سطح استان در حوزه وقف علم و فناوری، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌‌های شهرستانی، استانی و ملی با موضوع وقف علم و فناوری، رونمایی از نخستین کتاب علم و فناوری کشور در خراسان رضوی و رونمایی از وقف جمعی علم و فناوری در این استان از جمله کارهای صورت گرفته در سال‌های اخیر در حوزه وقف علم و فناوری بوده است.
ایزدی گفت: خرید ۱۰۰ سهم از اوراق وقف علم و فناوری به ارزش ۱۰ میلیون ریال توسط استاندار خراسان رضوی و وقف منزل مسکونی در شهرستان سبزوار به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال از جمله وقف‌های شاخص استان در حوزه علم و فناوری بوده است.
جعفر زارع، رئیس دفتر همکاری‌های علمی و امور نخبگان شهید فهمیده منطقه شمال شرق کشور و کمیته یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه شناسایی نخبگان برای رسیدن به یک اشتغال دانش‌بنیان، ایجاد دغدغه با هدف حمایت مردم از قشر نخبه، محتوا سازی، ترویج، فرهنگ سازی و جهت دهی به سمت نیازهای روز جامعه به خصوص در حوزه وقف علم و فناوری از جمله اقدامات شاخص کمیته یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی بوده است.
وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری پایه‌ترین گفتمان کنونی کشور پیشرفت در عرصه علم و فناوری است و کمیته یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی در جهت تحقق فرامین و خواسته‌های به‌حق معظم‌له به‌صورت ویژه تلاش می‌کند.
کمیته یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی خطاب به مسئولان، گفت: ایجاد موقوفه علم و فناوری به نیابت از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خراسان رضوی و بستر سازی اوراق وقفی علم و فناوری در بعد ملی از مهم‌ترین خواسته‌های اعضای کمیته یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی از رییس و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن