ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

باید روش عمل امپراتوری رسانه‌ای استکبار را شناخت/ موضوعات کوچک را برای جلوگیری از اطلاع مردم از پشت پرده‌ها، بزرگ جلوه می‌دهند

کد خبر : 11260

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس،  آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به جریان‌های پیش روی فعالیت‌های رسانه‌ای اسلامی، اظهار کرد: جریان رسانه اسلامی با دو حرکت مواجه است، یک حرکت که خداوند به‌عنوان یک استراتژی قوی مشخص کرده، خطابی است که به پیامبر فرموده که «توسعه رسالت رسول‌الله در همه ابعاد جهانی» است.

وی، نقطه توجه رسانه‌های اسلامی به موضوعات جهان اسلام را شرایط کنونی دانست و گفت: اهرم اصلی و ابزار ما در اجرای این رسالت، جریان رسانه‌ای در جهان اسلام است که تحت تولیت شما مدیران رادیو و تلویزیون‌های اسلامی قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: جاده مملو از سنگلاخ است، این‌طور نیست که بتوانیم به‌سادگی رسالت پیامبر (ص) را به گوش جهانیان برسانیم، طبیعی است با برخوردهای گوناگون مواجه خواهیم بود و تأکید و اصرار بر انجام این رسالت، نیازمند ایستادگی و مقاومت جدی است.

وی، دومین نکته در مقابله با جریان رسانه‌ای مقابل را مقاومت در برابر امپراتوری رسانه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: پیش از هرگونه مقابله، باید نسبت به این امپراتوری رسانه‌ای شناخت ایجاد کنیم، باید به تجهیزات، توسعه امکانات و سطح بالای فناوری‌ها توجه کنیم که طبیعتاً استکبار جهانی در برابر جهان اسلام دست بالاتری در این زمینه دارد.

علم‌الهدی اضافه کرد: خوشبختانه بیداری دنیای امروز و توسعه ارتباطات جهان امروز، مجالی برای این فناوری‌ها و تجهیزات بهتر ایجاد نمی‌کند؛ آنچه برای ما قابل‌توجه است، امکانات اجتماعی و نفوذی دنیای استکبار در اندیشه‌ها و آمادگی اندیشه‌ها برای پذیرش آنچه در امپراتوری رسانه‌ای انجام می‌دهد، هست.

وی، مردم و نظام جمهوری اسلامی را در صف مقدم مقابله با استکبار جهانی عنوان مرد و گفت: جامعه هدف برای دشمنان ما در ایجاد آمادگی پذیرش تلقینات رسانه‌ای در درجه اول، کشور و مردم ما هستند که در مسیر تحقق امپراتوری رسانه‌ای، مسئله را از طریق برخی جریان‌ها در داخل جامعه ما و نفوذ اجتماعی پیش می‌برند.

امام‌جمعه مشهد مقدس به بیان نمونه‌ای از اقدامات رسانه‌ای علیه جریان‌های اسلامی پرداخت و عنوان کرد: امپراتوری رسانه‌ای در برابر حوادثی که به دنبال اجرای آن در عرصه‌های سیاست هست دو کار انجام می‌دهد که یکی مسیر آماده‌سازی جریان‌های اجتماعی برای پیشبرد اهداف خود و دیگری، پیشگیری از بیدارسازی‌ها و توجه مردم به مسائل پشت پرده است.

وی با بیان اینکه گاهی در حرکت‌های رسانه‌ای، مطلبی بی‌ارزش و کوچک را به‌منظور حاشیه‌سازی، بزرگ جلوه می‌کنند، اظهار کرد: امروز در جریان‌های هماهنگ با فعالیت‌های برون‌مرزی، مسئله کوچکی نسبت به بنده مطرح کردند و آن، این بود که عکس سنگ‌قبر همسر مرا در رسانه‌ها منتشر کردند و گفتند اسم زوجه من عمداً روی سنگ‌قبر نوشته‌نشده و این نشان تحجر بنده هست.

علم‌الهدی ادامه داد: کوچک‌تر از این مسئله در جهان اسلام، جامعه اسلامی و جامعه ایرانی وجود ندارد، از بروز این حرکت سازمان‌یافته جمع کثیری از رسانه‌های یک جریان متعجب شدیم اما بعد متوجه شدیم قرارداد ایران با توتال فرانسه منعقدشده و پشت پرده قرارداد این است که ۲۵ درصد از نفت و گازی که این شرکت استخراج می‌کند، متعلق به ایران و ۷۵ درصد دیگر این قرارداد به شرکت فرانسوی تعلق دارد.

وی افزود: این خبر در مردم ایجاد هیجان و فشار عمومی خواهد کرد و طبیعی است برای اینکه مردم خبر را نفهمند، باید حاشیه‌ای ایجاد کرد، هیچ‌چیز گیر نیاوردند و عکس سنگ‌قبر همسر مرا منتشر کردند تا مردم متوجه این مسئله شوند و قضیه پشت پرده را نفهمند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه آقایان مسؤول برای توجیه این اقدام گفتند این قرارداد مربوط به انتقال تکنولوژی بوده، خاطرنشان کرد: مردم ما مردم آگاهی هستند، آیا فناوری استخراج نفت و گاز مهم‌تر از فناوری هسته است؟ ما برای فناوری هسته‌ای این‌گونه سرمایه‌گذاری نکردیم که ۷۵ درصد ثروت ملی خود را مجانی به دیگری بدهیم.

وی عنوان کرد: برای اینکه مردم متوجه این موضوع نشوند، آنان را متوجه موضوع کوچکی کردند، این در تاریخ کشور ثبت خواهد شد که برخی مسؤولان برای اینکه مردم را از یک حرکت استثماری غافل نگه‌دارند، مسئله سنگ‌قبر یک امام‌جمعه در یک گوشه کشور را مطرح کردند.

علم‌الهدی تصریح کرد: امپراتوری رسانه‌ای تا اینجا جلو آمده و ما به‌عنوان یک جریان مقابله‌کننده با امپراتوری رسانه‌ای که تا اینجا جلو می‌آید، باید برنامه داشته باشیم، باید شگردهای دشمن را بشناسیم و در مقابل شگردهای امپراتوری رسانه‌ای، عمل کنیم؛ شما در صف اول مقابله با جریان رسانه‌ای دشمن قرار دارید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن