استانیاسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

برخورداری ۳۸ نقطه حاشیه مشهد از آب شرب روستایی/ سامانه ۱۵۲۳ در خدمت مردم

کد خبر : 11139

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان‌رضوی گفت: ۳۸ منطقه حاشیه شهر مشهد تحت عنوان روستا توسط آبفار آبرسانی می شود که تا کنون ۱۵ روستا تحویل آبفا شهری مشهد شده است.

به گزارش صبح مشهد، محمد دانشگر در نشست خبری هفته صرفه‌جویی آب که در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: این شرکت از مشترکان خود حدود ۶ میلیارد تومان مطالبه دارد و این در حالی است که هزینه تمام شده آب روستایی ۱۷۰۰ تومان بوده که از مصرف‌کنندگان آن‌ها ۲۱۹ تومان دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد مشترکان در بخش روستایی الگوی موردنظر این بخش یعنی بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر را رعایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر ۳۴ درصد جمعیت روستایی خراسان‌رضوی الگوی مصرف را رعایت نکرده و ۴۰ درصد آب تولیدی را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان‌رضوی با اشاره به بحران ۱۵ ساله آب در کشور بیان کرد: این موضوع در خراسان رضوی شدیدتر بوده زیرا اقلیم کلی آن خشک و تا حدودی بیابانی است.

دانشگر افزود: در خراسان رضوی ۳۳۱۵ روستا وجود دارد که جمعیت آنها ۱۶۷۸ هزار نفر بوده و ۲۵۲۴ از روستاها جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارند و در مقایسه با آمار کشوری این میزان از جمعیت ۱۵ استان کشور بالاتر است.

وی با بیان اینکه ۲۸ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی در روستاها ساکن هستند، خاطرنشان کرد: اگر شهر مشهد از جمعیت استان حذف شود ۴۷٫۴ از جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی افزود: هم‌اکنون ۲۴۴۵ روستا زیر پوشش خدمات آبرسانی روستایی خراسان رضوی هستند که ۹۲ درصد جمعیتی این بخش را شامل می‌شود.

دانشگر افزود: عمده منابع آب روستایی در خراسان رضوی از طریق چاه‌ها تأمین می‌شود که بخش عمده‌ای از آنها عمیق هستند.

وی بیان کرد: ۴۸۵ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند که ۲۱۱ عدد از آنها به صورت مستمر با تانکر آب‌رسانی می‌شوند و مابقی به صورت موقت و در زمان‌های پیک مصرف از این روش آ‌ب‎رسانی می‌شوند.
وی در پایان از رسانه ها خواست، در خصوص افزایش آگاهی و اطلاع رسانی مردم تلاش بیشتری را مبذول کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن