اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

رسانه ی اسلامی، صدای ماندگار مقاومت

کد خبر : 11094

نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در حالی در مشهد برگزار می شود که جهان اسلام از حملات روانی رسانه های ضد اسلامی آسیب های بسیار دیده و رسانیدن صدای مقاومت و مظلومیت مسلمانان به گوش جهانیان از وظایف بی بدیل رسانه های اسلامی است.
نشست خبری نهمین اجلاس رادیو تلویزیون کشورهای اسلامی ظهر امروز در صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، مسئول کمیته اطلاع رسانی نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلوزیون های اسلامی با تاکید بر تلاش بی وقفه دشمنان اسلام گفت:دنیای اسلام با وجود تریبونهای جهانی کمتر، رسالت سنگینی را بر دوش رسانه های اسلامی نهاده است. رسانیدن صدای ماندگار خط مقاومت لبنان، نوای مظلومیت مردم یمن و سوریه و مناسک سازی و وارد ساختن مردم به صحنه های جهانی در گروی تلاش ها و گردهمایی های رسانه های اسلامی است.
اشتری اظهارداشت:درحالی که دشمنان تروریست پرور، مشهد الرضا را که پایتخت فرهنگی جهان اسلام و پایتخت معنوی ایران می باشد از ابعادمختلف رسانه ای تحت فشار قرار می دهند، ما در عرصه ای تکرار نشدنی و حماسی در جهت ایجاد تولیدات پاک، برای خانواده پاک، تحت عنوان”حلال مدیا” تلاش میکنیم برنامه های متنوعی را در این اجلاس پایه گذاری نماییم.
وی ادامه داد:شخصیت های فرهنگی رسانه ای از ۳۶ کشور دنیا در این اجلاس حضور و در جهت ایجاد فضای فرهنگی معنوی دررسانه های دنیا هم اندیشی تخصصی خواهند داشت.
وی با بیان اینکه وجود حضرت رضا(ع) مغناطیس درجه یک وحدت می باشد, گفت:بدون شک مشهد قطب اصلی معنویت ایران است و ما تلاش خواهیم کرد در برنامه های وسیع مشهد ۲۰۱۷ که ازجمله ی بهترین های آن, همین اجلاس می باشد، پتانسیل های بالای این شهر مقدس را در جهت تحقق برنامه های فرهنگی جهان اسلام کاربردی سازیم.
لهراسب بهمن پور, معاون اجرایی نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی نیز در این نشست گفت:در راستای مصوبات مشهد ۲۰۱۷ یکی از بهترین برنامه ها که در جهت تحق اهداف این مجمع بسیار فرصت آفرین می باشد، برگزاری اجلاس رادیو تلوزیونهای اسلامی است که با وجود برنامه های جانبی متنوع و خلق فرصتها برای رسانه های اسلامی, تاثیری ماندگار در این عرصه خواهد داشت.
وی با بیان زمان برگزاری اجلاس گفت:از یکشنبه یازدهم تیرماه ۹۶ تا سه شنبه سیزدهم همین ماه، شاهد برگزاری اجلاس با حضور بیش از ۲۷۰ نماینده رسانه های اسلامی از ۳۶ کشور جهان خواهیم بود.
وی افزود:بازار فیلم محصولات پاک اسلامی با حضور ۱۲۰ فعال رسانه ای از ۲۰ کشور و با هدف مبادله و بازاریابی محصولات اسلامی در همین ایام و در محل نمایشگاه آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد. همچنین از دیگر برنامه های جانبی نمایشگاه فناوری رسانه، با هدف مدیریت بحران رسانه خواهد بود.
بهمن پور ادامه داد:برنامه دیگری که همزمان با برگزاری اجلاس شاهد آن خواهیم بود جشنواره اتحاد با عرضه ی ۵۷۰ اثر می باشد که همزمان با اختتامیه اجلاس از آثار برتر این نمایشگاه نیز قدردانی بعمل خواهد آمد. همچنین نشست فعالان فضای مجازی در عرصه بین الملل و در حوزه ی رسانه با حضور ۴۰ شرکت کننده برگزار خواهد شد.
وی در پایان اظهارداشت:دو ویژه برنامه ی خاص، تحت عناوین هفته رسانه و هفته ی فیلم نیز در این ایام خواهیم داشت. ویژه برنامه هفته ی رسانه با محوریت مشهد ۲۰۱۷ و رویکرد معرفی ظرفیتهای مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران و همچنین پایتخت فرهنگی جهان اسلام پتانسیل های بالای این شهر مقدس را معرفی خواهد نمود. وی افزود: همچنین ویژه برنامه هفته ی فیلم با مشارکت اصحاب و سازندگان این عرصه از دهم تا چهاردهم تیرماه با شعار “مشهدالرضا؛ خاستگاه وحدت و تمدن اسلامی ” برگزار خواهد شد که در این هفته شاهد اکران عمومی فیلم های مقاومت خواهیم بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن