اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) زمینه تفسیر صحیفه رضویه را فراهم کند

کد خبر : 11061

اکبر شیخ مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و علیرضا رشیدیان خراسان رضوی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش صبح مشهد، استاندار خراسان رضوی در این دیدار  بر اهمیت برگزاری باشکوه جشن‌های دهه کرامت و حضور پرشور مردم در این جشن‌ها تأکید کرد و گفت: حضور مردم در این جشن‌ها بسیار مهم است  و شایسته است برای حضور اقشار مختلف مردم در این جشن‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف باید در این جشن‌ها مشارکت کنند و با تقسیم‌بندی وظایف، فعالیت‌های مختلفی را در این زمینه انجام دهند.
استاندار خراسان رضوی خواستار تفسیر کتاب نفیس صحیفه رضویه که مشتمل بر دعاهای امام رضا(ع) است شد و گفت: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) زمینه تفسیر این کتاب را فراهم کند.
رشیدیان هم‌چنین از نقش محوری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در ترویج و توسعه فرهنگ رضوی تقدیر کرد و گفت: فعالیت‌های بنیاد در عرصه بین‌الملل گسترش یابد تا همه ادیان و مذاهب بتوانند از وجود مبارک این امام همام بهره‌مند شوند.
هم‌چنین در این دیدار مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد پرداخت و بابیان اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در دوره پانزدهم خود در یک جهش تقریبی ویژه قرارگرفته است، گفت: امسال برای نخستین بار علمای اهل تسنن، نمایندگان اهل سنت و اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی،در آیین پایانی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد مقدس حضور خواهند یافت.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، با تأکید بر این‌که ما رویکردی تازه را در این بنیاد در پیش‌گرفته‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های متنوعی در حوزه فرهنگ رضوی هستیم افزود: امام رضا(ع) مظهر وحدت میان مسلمان است، حتی در میان اهل تسنن افرادی همچون مختوم قلی حضور دارند که دو هزار بیت شعر در مدح ضامن آهو سروده است. از این دوره تقریب مذاهب اسلامی موردتوجه ویژه ماست و حتی پیروان بقیه ادیان نیز در جشنواره امام رضا(ع) حضور می‌یابند.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار داشت: در دوران جدید برنامه‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) سعی داریم ابعاد مختلف مغفول مانده شخصیت این امام بزرگوار را به ارادتمندانشان نشان دهیم.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) هم‌چنین از برگزاری جشن‌های دهه کرامت خبر داد و گفت: جشن‌های دهه کرامت علاوه بر داخل کشور در ۷۷ کشور جهان نیز برگزار خواهد شد و آیین اختتامیه این جشن‌ها در مشهد مقدس و در جوار بارگاه رضوی برگزار می‌شود .
یادآوری می‌شود؛ جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) همه‌ساله در ایام دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاه‌چراغ (ع) در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که افتتاحیه این جشنواره در اولین روز ماه ذی‌القعده در قم و اختتامیه آن در ۱۱ ذی‌القعده در شب میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس خواهد بود. اکبر شیخ دبیری این جشنواره بین‌المللی را بر عهده دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن