اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

۸۱۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت پوشش در خراسان رضوی پرداخت شد

کد خبر : 10983

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۸۱۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت پوشش در خراسان رضوی پرداخت شد و ۸ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد.
محسن مسعودیان‌راد در حاشیه مراسم افتتاح هفدهیمن نمایشگاه بازارچه رمضان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: هفدهمین نمایشگاه بازارچه رمضان از امروز آغاز به کار کرد و به مدت ۲۰ روز ادامه می‌یابد و این نمایشگاه از هفدهم خرداد ماه تا چهارم تیر ماه (دوازدهم تا سی‌ام ماه مبارک رمضان) در ۸ نقطه خراسان رضوی (۲ نقطه مشهد و ۶ شهرستان استان) دایر است.
وی افزود: نمایشگاه بازارچه رمضان در بوستان‌های کوهسنگی و ملت مشهد و شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، قوچان، تربت حیدریه، تربت جام و کاشمر برپا شده است و ساعت برگزاری آن در مشهد از ۱۷ تا ۲۳ و در شهرستان‌ها از ۱۸ تا ۲۲ است و در این نمایشگاه محصولات تولیدی توسط مددجویان از قبیل، پوشاک، صنایع دستی، لوازم خانگی، مواد غذایی و غیره عرضه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با بیان اینکه نمایشگاه بازارچه رمضان دارای ۳۷ غرفه است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۷ غرفه آن مربوط به مشاغل خانگی، ۲غرفه آن مربوط به امور مشارکت‌های مردمی شامل حامی یابی و مراکز نیکوکاری، ۲ غرفه آن مربوط به امور فرهنگی و ۴ غرفه آن مربوط به حوزه‌های درمان، طرح شفاء و وکلای نیکوکار بوده است.
مسعودیان‌راد در رابطه برگزاری این نمایشگاه در مناطق حاشیه شهر مشهد، تصریح کرد: برپایی بازارچه رمضان در مناطق حاشیه شهر حذف نشده و احتمال دارد که که این نمایشگاه با همکاری بسیج در این مناطق دایر شود، هرچند که میزان درآمدزایی و استقبال کمتری را نسبت به نمایشگاه‌های داخل شهر دارد.
وی تأکید کرد: تفاوت این دوره با دوره قبل که در ماه مبارک رمضان سال گذشته برگزار شد در افزایش تعاملات صورت گرفته و رشد کمی و کیفی این نمایشگاه بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد، بیان کرد: تعداد ۶۵۵۰ نفر از وام‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی برخوردار شدند و رقم این وام‌ها از ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان بود که میزان این رقم بستگی به نوع طرح داشت و در مجموع ۸۱۴ میلیارد ریال اعتبار کل این وام‌های اعطایی با بازپرداخت یک تا ۵ ساله بوده است.
مسعودیان‌راد گفت: وام‌های پرداختی از محل منابع بانکی و امدادی بوده که وام منابع بانکی با کارمزد ۴ درصد و وام منابع امدادی بدون کارمزد است و مبلغ این وام در دو مرحله پرداخت می‌شود که مرحله اول در آغاز راه و مرحله دوم هم پس از تأیید اجرا و پیشرفت کار است؛ همچنین اگر وام‌گیرنده در زمان پرداخت اقساط با مشکل مواجه شد مساعدت و همکاری لازم را با وی داریم و شامل اعمال جریمه و دیرکرد نمی‌شود.
وی با بیان اینکه در این طرح‌ها به‌طور میانگین در هر طرح برای ۲ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شد، افزود: نزدیک به ۶ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) این وام‌ها را گرفته‌اند که این خانوارها پس از اشتغال‌زایی صورت گرفته از تحت پوشش بودن خارج شدند و ۳۵ درصد از آن‌ها نیز خودکفا شده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در طول سال نمایشگاه‌های مختلفی را دایر می‌کند و آخرین نمونه آن طرح مهر درخشان بود که در فروردین ماه امسال در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برپا شد و این مجموعه اقدامات دیگری را هم به جز برپایی بازارچه رمضان دارد و در جهت خودکفایی مددجویان تلاش می‌کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن