اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

پخش مستقیم اجلاسیه رادیو تلویزیون کشورهای اسلامی از رسانه های مدعو/ شورای پنجم قوام دهنده موضوع پایتخت فرهنگی

کد خبر : 10907

عنوان مشهد الرضا پایتخت فرهنگی جهان اسلام، موضوعی است فرا ملی و قطعا شورای پنجم با ارائه نظراتی نوین می تواند قوام دهنده این فرصت استراتژیک و راهبردی برای معرفی و توسعه مشهد باشد.
مدیر دبیرخانه ستاد شهری پایتخت فرهنگی جهان اسلام از پیش بینی ویژه برنامه هایی در حاشیه برگزاری اجلاسیه رادیو تلویزیون کشورهای اسلامی در مشهد، خبر داد. به گزارش صبح مشهد، سید رحمان میرزاییان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری که فضای مجازی را دارای دو فرصت و چالش بیان کردند، در حاشیه بازار فیلم، نشست فعالان فضای مجازی تحت عنوان فضای مجازی؛ فرصت ها و بایدها در مقابل چالشها را برگزار خواهیم کرد.
وی در ادامه افزود: جشنواره اتحاد با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و جوایزی به فیلم برتر، کارگردان و بازیگر برتر اهدا خواهد شد که در حاشیه نشست ها به دو مقوله ی” نقش سینما در جنگ ها و بحران ها “و “سینمای ایران از واقعیت تا امید” توجه ویژه خواهد شد.
میرزاییان در راستای نمایشگاه تجهیزات فنی هم گفت:نمایشگاه  تجهیزات فنی ویژه ساخت فیلم برای اولین بار با حضور ۳۰ مجموعه در قالب دو نشست برگزار خواهد شد.این نشستها تحت عناوین “تغییر مفاهیم رسانه ای در سایه ی پیشرفت سریع تکنولوژی ” و “راه حل های فنی و مهندسی برای مشکلات موسسه های رسانه ای” در مرکز نمایشگاه های آستان قدس در معرض بازدید علاقه مندان خواهد بود.
مدیر دبیرخانه ستاد شهری پایتخت فرهنگی جهان اسلام در ادامه گفت: از دیگر رویدادهای مهم حاشیه اجلاس، هفته مشهد۲۰۱۷ در رسانه ها می باشد که با نظر به جایگاه مشهد به عنوان خاستگاه تمدن و وحدت اسلامی، این برنامه انجام خواهد شد. وی در خصوص زمینه تعامل شورای پنجم با موضوع پایتخت فرهنگی گفت: ظرفیت سازی های خوبی در زمینه اهداف پایتخت فرهنگی ایجاد شده و برنامه های جدیدی هم بامصوبات شورای چهارم برای دبیرخانه ۲۰۱۷ با اهداف فراتر از آن فراهم گردیده است که قطعا نظرات نوین و راهبردی شورای پنجم می تواند، قوام دهنده مسیر معرفی و توسعه فرصت مشهد الرضا پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد.
میرزاییان در ادامه خاطر نشان ساخت: افتتاحیه و اختتامیه اجلاسیه رادیو تلویزیون کشورهای اسلامی بصورت زنده از شبکه های مدعو پخش خواهد شد که فرصتی بسیار ارزشمند برای رسانه ها و مشهد می باشد. وی در خصوص دیگر اهداف میزبانی اجلاسیه برای مشهد تصریح کرد: این نشست در زمینه ی تبادل اطلاعات، فیلم دانش و آگاهی فنی بین کشورها و همچنین تبادل تجربیات و در زمینه کاهش هزینه ها نیز کارآمد خواهد بود.
وی از طرح “زیر سایه ی خورشید ” در مرداد ماه و همچنین کمپین “چشم به راهیم” در شهریور ماه به عنوان دیگر برنامه های دبیرخانه ستاد شهری یاد کرد و افزود: در این دو طرح، شهرداری به همراه آستان قدس رضوی، دبیرخانه ستاد مشهد ۲۰۱۷ و معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی، مشارکت لازم را خواهند داشت.
میرزاییان در خصوص کمپین چشم به راهیم افزود: در این طرح از مسلمانان سراسر جهان دعوت می شود که با هر رده شغلی و کاری به مدت سه روز مهمان شهر مشهد باشند.
وی در راستای فعالیت های انجام شده دبیرخانه متبوع خود، اظهار داشت:برنامه ریزی منشور پایتخت فرهنگی و تدوین برنامه های میدانی در سه سطح شهری و ملی و بین المللی از فعالیت های این حوزه بوده که نمونه های اجرایی آن را در اجلاس شهرداران کشورهای اسلامی شاهد بوده ایم.
وی افزود:تولید محتوا و چاپ کتب مختلف بیش از ۱۰ مورد، از دیگر برنامه های دبیرخانه ستاد شهری بوده که از جمله این کتاب ها می توان به کتاب مسجد تراز اسلامی، خورشید مهر، معرفی آیسسکو، مجموعه سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط با کشورهای اسلامی،کتاب مفاخر شهر مشهد و غیره اشاره کرد.
وی در پایان با اظهار خرسندی از روند برنامه های مشهد ۲۰۱۷ یکبار دیگر اظهار امیدواری نمود: شورای جدید با توجه به فضای ایجاد شده و زمینه های زیرساختی موجود با نگاهی ویژه، اهداف و رویکردهایی جدید، روند موثری را در تحقق هرچه بهتر اهداف مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در پیش بگیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن