اجتماعی

۵ پایانه آزادی، میدان فردوسی، مصلی، مفتح و ۱۵ خرداد آماده انتقال شهروندان به بهشت رضا

کد خبر : 10612

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: پیش‌بینی می‌شود طی سه روز ایام چراغ برات یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در آرامستان‌های شهرداری مشهد حضور پیدا کنند.

به گزارش صبح مشهد، حسن کریمدادی در نشست خبری گفت: با توجه به نزدیک شدن به نیمه شعبان و ایام چراغ برات شهروندان با حضور در آرامستان‌های مشهد به زیارت اهل قبور می‌روند لذا سازمان فردوس‌های شهردای مشهد برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این خصوص انجام شده است.
وی افزود: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سه روز چراغ برات به آرامستان‌های شهرداری مشهد مراجعه کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: در این راستا فضای پارکینگ آرامستان بهشت رضا(ع)، بهشت جوادالائمه و آرامستان رضوان برای حضور شهروندان آماده‌سازی شده است.
کریمدادی عنوان کرد: همچنین در ایام چراغ برات امسال تمام مسیرهای برگشت سایت آرامستا بهشت رضا(ع) باز در اختیار شهروندان قرار گرفته است تا شاهد ترافیک کمتری در مسیرهای برگشت باشیم.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: همچنین شهروندان می‌توانند برای حضور در آرامستان‌ها از ۵ پایانه آزادی، میدان فردوسی، مصلی، مفتح و ۱۵ خرداد استفاده کنند.
وی از مردم خواست با حوصله و صبر، استفاده از وسائل نقلیه عمومی و همچنین حضور در اول وقت صبح، از روزهای چراغ برات حداکثر استفاده را داشته باشند.
افزایش ۳۰ درصدی میزان حقوق غسالان در مشهد
کریمدادی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص میزان حقوق غسالان در آرامستان‌های مشهد گفت: در سال جاری با همت شورای اسلامی شهر مشهد حقوق غسالان ۳۰ درصد و کارکنان سازمان فردوس‌ها نیز ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی بیان کرد: در سال ۹۲ هر غسال نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کرد که امسال این میزان به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین در سال ۹۵ براساس ارزیابی انجام شده کارانه و اضافه کار کارکنان سازمان فردوس‌ها افزایش پیدا کرده است.
کریمدادی عنوان کرد: موضوع مشاغل سخت و زیان‌آور نیز برای غسالان و حفاران قبور در آرامستان‌ها در حال پیگیری است اما در کنار طرح طبقه‌بندی مشاغل این افراد در دست اجرا است.
وی گفت: در کنار اجرای برنامه‌های رفاهی برای کارکنان تاکنون ۱۲ هزار نفر ساعت آموزش نیز برگزار شده است.
هزینه‌های تغسیل و تدفین در سال ۹۶ افزایش پیدا نمی‌کند
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در خصوص تعرفه‌های تغسیل و تدفین اموات در آرامستان بهشت رضا(ع) بیان کرد: در حال حاضر تعرفه خدمات شامل تغسیل و تدفین در آرامستان بهشت رضا(ع) ۸۰۸ هزار تومان است که در سال ۹۶ هیچ افزایش قیمتی نخواهد داشت.
وی در خصوص قیمت قبور نیز گفت: شهرداری مشهد روزانه ۳۳ قبر به صورت رایگان به مردم ارائه می‌کند که هر قبر برای شهرداری ۶۵۰ هزارتومان هزینه دارد اما در کنار آن مقبره‌های خانوادگی و قبور پیش‌فروش ممی‌شود.
کریمدادی عنوان کرد: هر مقبره خانوادگی شامل ۱۲ قبر است که به مبلغی حدود ۱۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین پیش‌فروش هر قبر در بهشت رضا(ع) مبلغی حدود ۶ میلیون تومان است.
وی در خصوص آرامستان رضوان نیز گفت: در حال حاضر ۵۰ نفر در این آرامستان رضوان دفن شده‌اند و هزینه‌های تغسیل و تدفین در این آرامستان ۴۰ درصد کمتر است.
کریمدادی ادامه داد: همچنین بازسازی آرامستان بهشت جوادالائمه نیز آغاز شده و در حال حاضر مقبره خانوادگی در حال ساخت است.
میزان مرگ و میز آقایان بیشتر از خانم‌ها است
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در خصوص میزان مرگ و میر طی سال گذشته گفت: سال گذشته ۱۹ هزار و ۷۹۰ فوت در مشهد کردند که از این رقم ۴۰ درصد خانم با ۷۹۱۶ نفر خانم و ۶۰ درصد آقا با ۱۱ هزار و ۷۲۰ نفر ثبت شده است.
وی بیان کرد: میانگین سن خانم‌های فوت شده ۶۱ سال و آقایان ۵۷ بوده است.
کریمدادی با بیان اینکه به طور روزانه ۵۱ نفر در مشهد فوت می‌کنند، تصریح کرد: بیشترین رده سنی متوفیات در سال گذشته ۸۰ سال به بالاو کمترین بین ۱۰ تا ۱۴ سال است.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: همچنین بیشترین میزان مرگ و میر در مشهد به ترتیب مناطق ۴، ۲ و ۳ است.
به گفته وی بیشترین علت فوت نیز بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های تنفسی گزارش شده است.
احداث ۴۰ هزار قبر یک طبقه و دو طبقه در بهشت رضا(ع)

کریمدادی در خصوص پروژه‌های عمرانی انجام شده در آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: نصب ۱۰۴ دوربین نظارت تصویری، احداث پارک موضوی قرآن کریم، احداث مجتمع نمایشگاهی و کارگاهی سنگ‌تراشان، اجرای عملیات سالن‌های معراج جدید به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع در آرامستان بهشت رضا(ع)، احداث ۱۱ نمازخانه، احداث ۷۲ قبر خانوادگی و۴۰ هزار قبر یک طبقه و دو طبقه، احداث پارکینگ مناسب‌سازی و محوطه‌سازی آرامستان و … از جمله این اقدامات است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن