اجتماعیستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مردم هدف اصلی یک شهر هوشمند هستند

کد خبر : 10384

مشاور ارشد شهر هوشمند آمستردام هلند گفت: مردم هدف اصلی یک شهر هوشمند هستند و ما باید با هدف رفع مشکلات آنان در این راستا گام برداریم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، دکتر فرانس آنتون ورماست عصر امروز در کارگاه تخصصی شهر هوشمند که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین الزامات یک شهر هوشمند، مشارکت دادن مردم در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری است.

وی افزود: در این بین باید به نقش مردم به عنوان هدف اصلی در شهر هوشمند هم اشاره داشته باشم. اگر می‌خواهیم تصمیمات مدیریت شهری پایدار تر باشد، باید بگذاریم مردم در امور مشارکت کنند.

مشاور ارشد شهر هوشمند آمستردام هلند با تأکید بر ضرورت ایفای نقش مردم در هوشمند شدن یک شهر خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در درجه اول افراد هوشمند و سپس به شهر هوشمند از نظر حمل و نقل، خدمات شهری و … دست‌یابیم، باید به این ضرورت مهم توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در گذشته نحوه ارزیابی داشتیم که بر پایه تصمیمات ما بود اما الآن ما اطلاعات بیشتری داریم که می‌توانیم محاسبات را به نحو بهترین داشته باشیم. به طور مثال ما الآن خیلی از چیزها را استفاده نمی‌کنیم و از دیگران قرض می‌کنیم به این معنی که می‌توان برخی نیازها را به صورت مشارکتی مرتفع کنیم.

دکتر آنتون ورماست ابراز داشت: امروزه از ماشین به عنوان وسیله مالکیت استفاده نمی‌شود چرا که شکل خوبی از حمل و نقل عمومی را در شهرها داریم که امکانات هوشمند هم مجهز شده است.

وی ادامه داد: الآن می‌توانیم با رفتارها و تصمیمات جدید کارآمدی و بهره‌وری بیشتر و بهتری داشته باشیم، نکته دیگر اینکه بسیاری از مردم فرصت‌ها و فواید شهر هوشمند را می‌دانند و به آن فکر می‌کنند اما درنهایت همه چیز مربوط به افرادی است که در آن شهر زندگی می‌کنند.

مشاور ارشد شهر هوشمند آمستردام هلند خاطرنشان کرد: در پروژه‌های شهر هوشمند باید به حرف شهروندان گوش داده شود، این رویکرد از بالا به پایین دلیل دارد و آن اینکه اطمینان پیدا کنیم که مردم در امور مشارکت می‌کنند.

وی ابراز داشت: گاهی اوقات شاهد هستیم که برای بازسازی یک میدان در شهر چندین حوزه مانند حمل و نقل و خدمات شهری درگیر می‌شوند، درحالی‌که می‌توان رویکرد را عوض کرد و نهادهای مرتبط را در یک محل تجمیع کرد تا روند فعالیت‌ها تسهیل شود، در شهر هوشمند هم خدمات با سهولت به مردم ارائه می‌گردد.

دکتر آنتون ورماست گفت: از طریق درگیر کردن مردم در امور، بهتر می‌توانیم به شهر هوشمند برسیم. اگر پلی بر روی یک رودخانه ساخته شود که هیچ‌کس استفاده نکند، کار بی فایده‌ای انجام گرفته است.

وی به اشاره به مشارکت ۸ هزار نفر از شهروندان مشهدی در امور مدیریت شهری خاطرنشان کرد: این تعداد مشارکت توجه به جمعیت چند میلیونی این کلان‌شهر، رقم خوبی به شمار می‌رود و کار بزرگی در این جهت انجام گرفته است اما فعالیت‌ها در این بخش باید همچنان رو به رشد باشد.

مشاور ارشد شهر هوشمند آمستردام هلند، از تکنولوژی به عنوان یکی از مهم‌ترین الزامات شهر هوشمند یاد کرد و گفت: همکاری میان بخش خصوصی و مؤسسات مختلف می‌تواند در سرعت بخشیدن به کارها مؤثر واقع شود.

وی افزود: باید مطمئن شویم که در شهر هوشمند مدیران حتی در لایه‌های پایین با مردم در ارتباط هستند و مردم را به عنوان هدف اصلی هوشمند سازی شهر مدنظر دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن