اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام/بررسی فرصت ها و چالش های مدیریت شهری

کد خبر : 10351

شهردار مشهد از برگزاری نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام با هدف بررسی فرصت ها وچالش های مدیریت شهری در کلان شهرهای اسلامی و اشتراک تجارب شهرداران درحصول درآمدی پایدار توسط شهرداری مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، سید صولت مرتضوی گفت: در این اجلاس اهداف کلی همچون آشنایی جوانان کشورهای اسلامی با امور کشورداری و تمرین مدیریت و اتحاد و انسجام و هم اندیشی بین نمایندگان کشورهای اسلامی و اهداف میانی همچون وحدت نگاه شهرهای اسلامی در نفی خشونت علیه ملتهای مسلمان مدنظر قرار دارد.

شهردار مشهد ادامه داد:یکی از اساسی ترین اهداف این اجلاس, بررسی معماری اسلامی در شهرهاو همچنین ضرورت تقویت شبکه های اسلامی و دیپلماسی شهری و پیوند دوستی میان شهرهای اسلامی می باشد.
وی در ادامه تاکید کرد : شهرداری مشهد درخصوص نامگذاری این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام, تاکنون چند اجلاس برگزار کرده است که اولین  اجلاس جوانان  و دومین, اجلاس جامعه ی ایمن بوده که در این راستا رضایت مندی کم نظیر شرکت کنندگان را در این دو اجلاس شاهد بودیم و دستاوردهای مهمی را دنبال کرده ایم.
او همچنین تصریح کرد: این اجلاس یکی از بهترین فرصتها برای ایجاد جاذبه های توریستی و اشتراک تجارب گردشگری مذهبی و اقتصاد پویای شهری را برای شهر مقدس مشهد که برمحور زیارت و گردشگری مذهبی استوار است، فراهم می سازد.
وی در همین زمینه افزود : ایران کانون امنی برای مراودات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی است, و این مراودات به امید خدا در سالهای آتی نیز تا میزبانی متروپلیس ادامه خواهد داشت.

شهردار مشهد در ادامه بیان کرد: در این اجلاس ۲۷ کشور مسلمان از سه قاره آسیا و اروپا و آفریقا حضور دارند که پذیرای ۶۰ شهردار از کلان شهرهای اسلامی خواهیم بود.
وی اظهار داشت: از چهارم اردیبهشت تا هفتم اردیبهشت ماه, ۴۰ شهردار خارجی و ۲۰ شهردار داخلی, میهمان ما در مشهدالرضا خواهند بود که ورود میهمانان, چهارم اردیبهشت, افتتاحیه پنجم همین ماه و برگزاری اجلاس ششم اردیبهشت ماه خواهد بود.
شهر دار مشهد برای هفتم اردیبهشت ماه که روز اختتامیه نیز می باشد, برای میهمانان برنامه ی بازدید از شهر مقدس مشهد را اعلام کرد.

مهدی رضوی کیا, مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد نیز گفت:طبق فرموده ی رهبر معظم انقلاب اسلامی, گسترش و توسعه مستمر با کشورهای اسلامی از الزامات سیاست خارجه جمهوری اسلامی است.
رضوی کیا با اعلام لیست شهرهای شرکت کننده در این اجلاس, گفت:ایجاد شبکه منسجم از شهرهای اسلامی و انتقال تجربیات و هم اندیشی و دیپلماسی سیاسی, مهمترین ابزار جمهوری اسلامی ایران است.
مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری تصریح کرد: شهرداران نماینده ی رسمی و مستقیم مردم هستند که ارتباط آنها می تواند دیپلماسی کشور را تقویت کند و مستلزم توجه بیشتر مسیولین کشوری به این مقوله ی مهم می باشد.
وی در ادامه اظهار داشت:بدلیل عدم پیش بینی تعداد میهمانان, هزینه ها درحال حاضر مشخص نیست, ولی قطعا با رعایت اقتصاد مقاومتی و طبق عرف بین الملل صورت خواهد گرفت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن