ستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

ثبت ۲۳ رقبه موقوفه جدید در آستان قدس رضوی

کد خبر : 10362

معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی از ثبت ۲۳ رقبه موقوفه جدید در سال ۹۵ خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا دانشورثانی با اعلام این خبر گفت: تعداد درخواست های تقاضای وقف و صلح در سال ۱۳۹۵، ۴۸ مورد بوده که از این تعداد ۲۳ مورد پذیرفته و ۸ مورد هم در دست اقدام است.
وی تصریح کرد: مابقی موارد وقفی به علت نداشتن برخی از شرایط وقف از جمله عدم سند مالکیت، عدم تصرف متقاضی و داشتن معارض و یا درخواست سرمایه گذاری مورد پذیرش قرار نگرفته است.
دانشورثانی در ادامه به معرفی واقفان آستان قدس رضوی در سال ۹۵ پرداخت و گفت: «براتعلی علی پور» یک قطعه زمین و ۱۶ ساعت آب چاه نیمه عمیق واقع در شهرستان جوین را جهت مصارف تعزیه‌داری، «عباس ناجی» یک قطعه زمین مسکونی جهت مصارف مهدالرضای امین شهر انار کرمان، «ولی الله دشتگرد» یک قطعه زمین و باغ مشجر واقع در اصفهان جهت مصارف زوار و «سیدرضا میرشهیدی» یک باب منزل واقع در شهر رشت را جهت صرف مصالح و نیازهای ضروری اماکن متبرکه آستان مقدس رضوی وقف کرده‌اند.
وی افزود: «موسی شربتدار» یکی دیگر از این واقفان آستان قدس رضوی در سال گذشته بوده است که یک واحد آپارتمان و سوئیت واقع در مشهد را وقف این مجموعه کرده تا درآمد آن برای زائران مستمند و یا به هر نحوی که تولیت آستان قدس رضوی مصلحت بداند، هزینه شود.
معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی ادامه داد: سه دانگ مزرعه احمدآباد، شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت ۶ هکتار در حومه شهرستان قرچک ورامین و ده قطعه زمین بیش از ۴۰۰ مترمربعی در قاسم آباد علیا بین چابکسر و رودسر نیز در سال گذشته توسط «حسین رضاخواه» از شهر تهران وقف آستان مقدس رضوی شده است تا درآمد آن به مصارف نیازهای اشخاص حقیقی و یا حقوقی که حقایق ناشناخته قرآن و عترت را محققّانه کشف و ضمن انتشار به همه علاقه مندان عرضه می‌کنند، هزینه شود.
وی تصریح کرد: «سعید اسماعیلی» از اصفهان مبلغ یک میلیون تومان سپرده را به عنوان وقف مشارکتی جهت مصرف زائران، وقف آستان قدس رضوی کرده است. همچنین «علیرضا عمارلو» هفت قطعه زمین کشاورزی با حق الشرب و نصف یک باب منزل سهم الارث خود از اراضی قریه تنگه علیای نیشابور را وقف مصارف مطلقه بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) کرده است.
دانشورثانی در ادامه به معرفی بانوان واقف آستان قدس رضوی در سال ۹۵ پرداخت و اظهار کرد: «مریم مجتهدین یزدی» یک باب مغازه واقع در شهر مشهد را جهت مصارف امور فرهنگی و طلاب نیازمند بر این آستان مقدس وقف کرده است. «شهربانو ملازینل» نیز یک واحد آپارتمان واقع در شهر قزوین را با مصارف مطلقه بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و اماکن متبرک آن امام همام، تقدیم کرده است.
معاون امورحقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی از «شریفه اسدی جاجائی» از اصفهان، که مبلغ ۱۵ میلیون تومان تحت عنوان وقف مشارکتی برای مصارف بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) و اماکن متبرک آن امام همام با اولویت زائران وقف کرده و «فاطمه صغرا امینی» از بهشهر که در قالب وقف مشارکتی ملبغ سپرده هشتاد میلیون ریال را با مصارف مطلقه بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) کرده است به عنوان دیگر بانوان واقفان حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) نام برد.
دانشورثانی ادامه داد: «بهجت ربیعی» یک واحد آپارتمان در مشهد جهت مصارف زائران، «سلطنت مینایی یزدی» بخش از سهام شرکت تبار ثامن و شرکت کشت و صنعت جوین جهت مصارف بهداشت و درمان زائران بی بضاعت در دارالشفاء امام(ع)، «حاجیه خانم مهتابی» یک واحد آپارتمان با مصارف مطلقه بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و اماکن متبرکه، «پروین آذرفر» یک باب آپارتمان، یک دستگاه ماشین ۲۰۶ و بیمه عمر جهت صرف انجام امور زیست محیطی و امور دامپروری آستان قدس رضوی و انجام امور دانشجویی دانشگاه امام رضا(ع)، «شهناز عبادانی» مبلغ ۸۸ میلیون جهت مصارف زائر‌سرای آستان قدس رضوی، «زینت اصل نژاد» یک واحد آپارتمان واقع در مشهد جهت استفاده زوج های جوان به مدت یک یا سه سال، «معصومه داوری» سه طبقه یک واحد منزل واقع در مشهد جهت مصارف زوار، «فاطمه زهرا اسماعیلی» از اصفهان مبلغ یک میلیون تومان سپرده و «نرگس اسماعیلی» از اصفهان مبلغ دو میلیون تومان سپرده را در سال گذشته وقف آستان قدس رضوی کرده‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن