اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

وقوع ۴۹۵ حریق و حادثه درنوروز ۹۶ / روز طبیعت برای شهروندان مشهدی بدون حادثه سپری شد

کد خبر : 10103

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از وقوع ۴۹۵ مورد عملیات اطفای حریق ، حادثه و اقدامات پیشگیرانه در نوروز ۹۶ در این کلانشهرخبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره روابط عمومی آتش نشانی مشهد ؛ آتش پاد دوم “حسن جعفری” با بیان این خبر افزود : در نوروز ۹۶ به منظور جلوگیری از وقوع حریق و حادثه و تأمین ایمنی شهروندان، علاوه بر آماده‌باش کامل نیروهای مستقر در ۴۵ ایستگاه آتش‌نشانی، نیروهای خدوم این سازمان در ۲۰ نقطه از شهر به صورت آماده ‌باش مستقر بودند تا مانع از گستردگی حریق‌ها و حوادث احتمالی جبران‌ناپذیر شوند.

وی ادامه داد : در این مدت مرکز فرماندهی (۱۲۵) با پاسخگویی به ۱۹ هزار و ۲۱۶ تماس مردمی که بخشی از آن مربوط به مزاحمان تلفنی و بخشی دیگر نیز مربوط به سئوال و ابهامات ایمنی شهروندان بوده است ، نجاتگران و آتش‌نشانان را برای ۴۹۵ مورد عملیات اطفای حریق ، نجات و اقدامات پیشگیرانه اعزام نمودند .
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: در ۱۳ روز تعطیلات ابتدای سال جدید تعداد کل حادثه ۲۹۹ مورد بود که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۱۰ مورد بوده است.

آتش پاد دوم جعفری، فراوانی علل به وجود آورنده حوادث را به ترتیب آسانسور و محبوس شدن افراد داخل منزل عنوان کرد و افزود: علل به وجود آورنده حادثه در ۱۳ روز نخست سال گذشته نیز از نظر ترتیب و فراوانی با نسبت تقریبی مشابه ، تغییر چندانی نکرده است.

به گفته وی بیشترین فراوانی تصرف‌ها به لحاظ محل بروز حادثه در منازل مسکونی، وسائل نقلیه و به ترتیب در مناطق ۹ ، ۱۲ ، ۲ و ۱۰ بوده است .
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در ۱۳ روز نخست امسال تعداد کل حریق‌ها ۱۳۹ مورد بود که این رقم در سال گذشته ۱۸۳ مورد بوده است.

آتش پاد دوم جعفری افزود: بیشترین فراوانی علل به وجود آورنده حریق نیز عبارتند از سوزاندن ضایعات و اتصال سیم برق بود ، که بیشترین آنها به ترتیب در مناطق ۲ ، ۴ و ۹ شهری رخ داده است .
این مقام مسوول در خاتمه سخنانش با اشاره به انجام ۵۷ مورد عملیات پیشگیرانه در این بازه زمانی توسط آتش نشانان ، خاطرنشان کرد :خوشبختانه با پیش‌بینی دقیق و برنامه ریزی مناسب و همچنین آگاهی شهروندان، امسال در روز سیزدهم فروردین (روز طبیعت) هیچگونه حادثه آتش سوزی و خسارات جانی و مالی دراین خصوص برای شهروندان در سطح شهر مشهد به آتش نشانی گزارش نشده است .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن