اسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

صنعت گردشگری کانون مهم و برجسته اقتصاد مقاومتی

کد خبر : 10057

تکیه به ظرفیت های خدادادی در داخل، حمایت از جوانان و به خدمت ملی گرفتن فناوری های خارجی در توسعه صنعت گردشگری، کمک فراوانی به تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال خواهد داشت.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در آیین بهره برداری از اولین رستوران هوایی کشور در دهکده گردشگری شاندیز، با بیان این که لازم است گردشگری به معنای واقعی به یک صنعت تبدیل شود، تاکید کرد: اشتغال زایی، درآمد و پایداری از مزایای صنعت گردشگری است که بایستی مورد توجه جدی جامعه قرار گیرد. به گزارش صبح مشهد، سعید شیرکوند با اشاره به ظرفیت های ویژه کشوری شهرستان طرقبه شاندیز در زمینه گردشگری، افزود: گردشگری که از آن به عنوان صنعت نام می برند، فعالیتی صرفا اقتصادی و برای کسب سود نیست بلکه در مسیر خدمت به انسان ها و تجلی آیات الهی مبنی بر سیر و سفر و بهره مندی از نعمات خداوندی است.
وی با تقدیر از دست اندرکاران مجموعه دهکده شاندیز در راه اندازی رستوران هوایی، این ابتکار که برای اولین بار در کشور انجام می شود را ستودنی دانست و بر لزوم حمایت از مجموعه های گردشگری در ارائه خدمات متفاوت جذاب و ایمن تاکید کرد.

رستوران هوایی و معلق دهکده شاندیز نمونه تلاش پایدار برای ارتقأ صنعت گردشگری

مشهد الرضا ( ع ) قطب گردشگری حلال کشور است که محوریت آن وجود مبارک حضرت رضا سلام الله علیه می باشد.
این سخنان را محمد حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی که دیگر مهمان آیین رونمایی اولین رستوران هوایی کشور بود، بیان داشت و افزود: خدمات شایسته متنوع و متفاوت به زائرین حرم رضوی، یک ضرورت به شمار می رود که مجموعه دهکده شاندیز در این زمینه پیشرو و اقدامات شایسته ای انجام داده است.
زارع صفت در ادامه به ایجاد ۹۰ هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در مجموعه های گردشگری استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ۱۳ پروژه شاخص در سطح خراسان رضوی در حال اجرا می باشد که با بهره برداری از آن سهم استان در اشتغال و خدمت افزایش مطلوبی خواهد داشت.
وی بر ضرورت تلفیق فعالیت های دانش بنیان و صنعت گردشگری تاکید کرد و مجموعه دهکده شاندیز را پیشرو در به کارگیری و به خدمت گرفتن دانش و فناوری معرفی نمود.
در پایان با حضور مسئولین کشوری استانی و همچنین حجه السلام بهمنی امام جمعه شاندیز و اصحاب رسانه، اولین رستوران هوایی و معلق ایران در دهکده شاندیز به بهره برداری رسید.

گفتنی است رستوران هوایی یکی از پر طرفدار ترین جاذبه های توریستی دنیا است که در ۴۰ کشور اروپایی و عربی وجود دارد.این غذاخوری های معلق با دارا بودن تمامی تعابیر ایمنی و امنیتی از لذت بخش ترین جاذبه های توریستی ایران به شمار رفته و در فضای بسیار زیبای مجموعه توریستی و تفریحی دهکده شاندیز واقع در کیلومتر ۱۰ جاده مشهد شاندیز قرار دارد.
از رستوران هوایی شاندیز می توان به عنوان پدیده گردشگری سال ۱۳۹۶ کشور یاد کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن