اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

بقاع متبرکه؛ ملجاء و قطب‌های فرهنگی ایران اسلامی

کد خبر : 10043

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت:حرم مطهر امام زادگان و بقاع متبرکه پناهگاه، ملجاء و قطب های فرهنگی ایران اسلامی هستند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، سید مرتضی بختیاری در جمع زائران امام  زاده یحیی بن زید(ع) در بخش میامی اظهار داشت: پیام انقلاب اسلامی و مبارزه با ظلم، فساد و تبعیض توسط همین بزرگواران و اجداد مطهرشان در بین مردم دلداده اهل بیت(ع) منتشر شد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: امیدواریم با تکیه بر توان و استعداد نیروهای مومن و جوان کشورمان شاهد تحقق اهداف مدنظر برای توسعه و تعالی ایران اسلامی باشیم.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: کتاب  شریف صحیفه سجادیه که یادگار نورانی حضرت زین‌العابدین(ع) برای جهانیان است، توسط همین امام زاده واجب التعظیم گردآوری شده است.
وی افزود: فرزندان بزرگوار ائمه اطهار(ع) برای احقاق حق و دفاع از ولایت جان مبارکشان را تقدیم کردند و سفیران پیام تاثیرگذار اهل بیت(ع) شدند تا این مسیر برای امروز و همیشه ادامه داشته باشد.
بختیاری اذعان داشت: در لحظه تحویل سال حرم مطهر رضوی میزبان بیش از ٣ میلیون زائر و مجاور بود و این نشاندهنده عشق و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت(ع)است.
وی گفت:بحمدالله تحول و توسعه‌ای که در حرم مطهر امام زاده یحیی بن زید بن‌علی(ع) صورت گرفته باعث شده که سالانه پذیرای ۵ میلیون زائر از سراسر کشور و جهان اسلام باشد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: امیدواریم  با مساعدت دستگاه‌های اجرایی استان، با تعریض و بهسازی جاده میامی، مشکل عبور و مرور به این منطقه به زودی مرتفع شود.
شایان ذکر است، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، معاون زیارت استانداری و مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اقداماتی که در حوزه‌های فرهنگی، تبلیغی و رفاهی برای زائران تدارک دیده شده بود، نیز بازدید کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن