اجتماعیاقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

اولین رستوران هوایی و معلق ایران در شاندیز به بهره برداری می رسد

کد خبر : 10053

اولین رستوران هوایی و معلق ایران که به دست نخبگان و سازندگان ایرانی ساخته شده، در دهکده گردشگری شاندیز به بهره برداری خواهد رسید.

مراسم افتتاحیه اولین غذاخوری هوایی ایران با حضور مسئولین کشوری و استانی عصر امروز پنجشنبه ۱۰ فروردین ماه در دهکده گردشگری شاندیز برگزار خواهد شد. به گزارش صبح مشهد، این رستوران معلق با فناوری روز و توسط نخبگان ایرانی ساخته شده که هر سازه آن ۲۸ نفر را در درون خود جای داده و برای ۱۵ نفر اشتغال زایی به دنبال دارد.
در حال حاضر بلژیک تنها سازنده سازه های هوایی در دنیا بوده و ایران دومین کشور تولید کننده این سازه به شمار میرود.همچنین ۴۰ کشور دنیا از رستوران های هوایی و معلق استفاده می کنند.

گفتنی است رستورانی که توسط کشور ایران ساخته شده است، مجهزترین، مرتفع ترین و بزرگترین رستوران معلق جهان می باشد.

قابل ذکر است که در تمام دنیا رستوران معلق توسط جرثقیل بلند می شود. استفاده از جرثقیل علاوه بر داشتن خطر بسیار زیاد، هزینه ی سرسام آوری نیز دارد. سازه ایرانی به نحوی طراحی شده که از جنس تاور بوده و به آسانی نصب می شود و وظیفه ی بلند کردن رستوران را دارد.

این کار علاوه بر پایین آوردن هزینه ها و سود آوری بیشتر، مقاومت و ضریب اطمینان بالایی را حاصل می کند.

در رستوران های ساخت ایران، فری طراحی شده که قادر است ۴۰ تا غذا را گرم نگه دارد. وجود این فر باعث می شود که در رستوران معلق بتوانید هر نوع غذایی از جمله شیشلیک،کباب و … سرو کنید. اما در رستوران های ساخت بلژیک با عدم وجود گرم کن، تنها دسرهای مختصری سرو می شود.

ایجاد بامجی جامپینگ علاوه بر خاصیت رستوران بودن، یکی دیگر از خلاقیت های بسیار درآمد زای این مجموعه ها می باشد. در قسمتی از سازه رستوران معلق ( جایگاه گارسون) ورزش بامجی تعبیه شده است تا علاوه بر درآمدزایی رستوران، هیجان این پدیده توریستی بیشتر شود. علاقه مندان می توانند از ارتفاع ۳۵ الی ۴۰ متری هیجان و پرش بامجی را تجربه کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن