پایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

ورود بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر و مسافر به استان طی یک هفته گذشته

کد خبر : 9966

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ورود چهار میلیون و ۳۵۰ هزار و ۹۸۶ نفر زائر به استان در یک هفته گذشته خبر داد که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد رشد دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی، مهدی فروزان اظهار داشت: آمار ورودی مسافران از  ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا اول فروردین ماه امسال به استان از طریق حمل و نقل جاده ای، ۳۹۱ هزار و ۶۸ نفر بوده است که سهم ۱۰ درصدی از کل مسافران را به خود اختصاص داده و در مقایسه با سال گذشته سه درصد رشد دارد.

وی آمار ورودی زائران و مسافران از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد در یک هفته گذشته را ۱۰۴ هزار ۷۱۳ نفر اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد افزایش دارد و ۲٫۵ درصد از کل مسافران ورودی در هفته ی مذکور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران و سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، سهم مسافران ریلی ورودی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا اول فروردین ماه امسال را از مجموع مسافران، سه درصد اعلام کرد و افزود: ۱۳۶ هزار و ۷۴۵ نفر در یک هفته گذشته از طریق راه آهن وارد استان شدند که در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد کاهش دارد.

فروزان ادامه داد: سه میلیون و ۷۱۸ هزار و ۴۶۰ نفر نیز از طریق وسائط نقلیه شخصی به استان وارد شدند که ۸۵٫۵ درصد از سهم مسافران ورودی را به خود اختصاص داده‌اند و در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد رشد دارد.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی همچنین از ورود دو  میلیون ۶۶۸ هزار و ۲۵۵ نفر زائر به مشهد مقدس در یک هفته گذشته خبر داد که در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد رشد دارد.

مهدی فروزان با اعلام این خبر اظهار داشت: آمار ورودی مسافران از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا اول فروردین ماه امسال به مشهد از طریق حمل و نقل جاده‌ای، ۲۷۷ هزار و ۱۶۴ نفر بوده است که سهم ۱۰ درصدی از کل مسافران را به خود اختصاص داده و در مقایسه با سال گذشته سه درصد کاهش دارد.

وی آمار ورودی زائران و مسافران از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد در یک هفته گذشته را ۱۰۴ هزار ۷۸۱ نفر اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد افزایش دارد و چهار درصد از کل مسافران ورودی در این مدت را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران و سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی سهم مسافران ریلی ورودی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا اول فروردین ماه امسال را از مجموع مسافران، پنج درصد اعلام کرد و افزود: ۱۳۶ هزار و ۷۴۵ نفر در هفت روز گذشته از طریق راه آهن وارد مشهد شدند که در مقایسه با سال گذشته۳۰ درصد کاهش دارد.

فروزان ادامه داد: دو میلیون و ۱۴۹ هزار و ۵۶۵ نفر نیز از طریق وسائط نقلیه شخصی به مشهد مقدس وارد شدند که ۸۱ درصد از سهم مسافران ورودی را به خود اختصاص داده‌اند و در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد رشد دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن