اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

برنامه های متنوع صدا و سیما برای مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 9857

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: صداوسیمای استان برنامه‌های مختلفی ازجمله برنامه «میراثی از سناباد» در ۲۸  قسمت با معرفی صنایع‌دستی، شغل‌های سطح مشهد و تولید سنگ‌ها ، ۱۳ مستند با موضوع معرفی بزرگان و مفاخر استان و انیمیشن با موضوع مشهد ۲۰۱۷ داشته است.


به گزارش صبح مشهد به نقل ار خبرگزاری فرهنگی رضوی؛ محسن نصرپور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ویژه برنامه‌های نوروزی تحویل سال  بیان کرد: صدا و سیمای استان برای ایام نوروز ۱۷ برنامه تولیدی در سیما و ۱۸ برنامه در صدا تدارک دیده‌شده همچنین فیلم‌ها و سریال‌های زیادی در این ایام پخش خواهد شد.

وی با اشاره به پیش بینی حضور هشت میلیون زائر در استان اظهار کرد: برنامه های نوروزی صدا و سیمای خراسان رضوی باید نو و بدیع باشد.

وی در خصوص برنامه ای ویژه ایام نوروز عنوان کرد: در آغاز سال نو یک برنامه هفت‌ساعته با ۴۲ آیتم از شبکه استانی پخش می‌شود که اجرای موسیقی زنده، ارتباط با حرم مطهر، ارتباط با سرزمین راهیان نور، طنز، معرفی اماکن گردشگری استان بخشی از این برنامه‌هاست.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به برنامه های صدا نیز گفت: برنامه‌های محوری ازجمله برنامه روزانه هشت سین، سفرنامه، سقلمه و… پیش‌بینی‌شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رادیو برون‌مرزی دری، ازبک و تاجیک برنامه‌های مختلفی ازجمله نوروز ملل، قول و غزل  ویژه افغان‌ها و  نوروز همدلان، برنامه شبانگاهی ویژه برادران ازبک و تاجیک در نظر گرفته‌شده است.

وی در ادامه گفت: برنامه نوبرانه، مستند در زمینه اقتصاد مقاومتی و در حمایت از کالای ایرانی،از جمله برنامه های ویژه ایام نوروز است.

وی با اشاره به شبکه تلویزونی ایران کالا بیان کرد: روز پنج‌شنبه شبکه تلویزیونی ایران کالا با چهار ساعت برنامه آزمایشی در روز با حضور قائم‌مقام رسانه ملی در مشهد افتتاح خواهد شد؛ این برنامه با رویکرد اقتصاد مقاومتی و معرفی کارآفرینان نمونه به روی آنتن خواهد رفت.

نصرپور از راه اندازی شبکه رادیویی ملی زیارت در اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و افزود: در صورت تأمین بودجه و ایفای تعهدات ارگان‌های استانی راه اندازی می شود.

وی در ادامه گفت: با نظرسنجی‌های صورت گرفته ۶۵ درصد میانگین مخاطبان سیمای استانی و ۲۵ درصد میانگین مخاطبان صدای استانی بوده است که میانگین کشوری شبکه‌های تلویزیونی ۶۵ درصد و در رادیو نیز ۲۵ درصد است.
نصرپور بیان کرد: پربیننده‌ترین برنامه‌ها در رادیو برنامه صبح بخیر خراسان، رادیو زائر و برنامه دورهمی و در سیما نیز بیشترین مخاطب از آن گزارش ۵، شب شرقی و برنامه خانواده سیمای خراسان رضوی بوده است.

وی با اشاره به برنامه های مشهد ۲۰۱۷ صدا و سیمای استان؛ تصریح کرد: صداوسیمای استان عضو اصلی شورای سیاست‌گذاری مشهد ۲۰۱۷ است و تاکنون برنامه‌های مختلفی از پوشش خبری تا تولید برنامه از زمان قبل از آغاز مشهد ۲۰۱۷ داشته است.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی اظهار کرد: مشهد ۲۰۱۷ یعنی مفاخر و صنایع‌دستی به دنیا معرفی شود؛ لذا صداوسیمای استان برنامه‌های مختلفی ازجمله برنامه «میراثی از سناباد» در ۲۸  قسمت با معرفی صنایع‌دستی، شغل‌های سطح مشهد و تولید سنگ‌ها ، ۱۳ مستند با موضوع معرفی بزرگان و مفاخر استان و انیمیشن با موضوع مشهد ۲۰۱۷ داشته است.
وی در ادامه عنوان کرد: مشهد مقدس پایتخت معنوی اسلامی است و زائر و زیارت جز برنامه های اصلی و محوری صدا و سیمای استان است لذا وجود امام رضا و فرهنگ رضوی محور کار شبکه استانی است.

وی تصریح کرد: امسال با محوریت حرم مطهر تا پایان بهمن‌ماه ۳۵۰ ساعت در شبکه‌های سراسری از رادیو زائر، بخش زیارت در سیما و اخبار زیارت، ۶ مستند با عنوان همسفر بهشت برنامه هایی در حوزه زائر و زیارت پخش شده است.
نصرپور با بیان اینکه در ایام نوروز هر روز از حرم مطهر رضوی شبکه‌های سراسری  به صورت زنده برنامه خواهیم داشت؛ گفت: این برنامه‌ها تأثیرات مثبت و خوبی داشته است و بازخوردهای آن را داشته‌ایم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن