ستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

اقدامات جامعه ایمن برای زائران در مشهد الگویی برای سایر شهرهای جهان است

کد خبر : 9851

مدیرکل انجمن جهانی جامعه ایمن گفت: اقدامات انجام شده جامعه ایمن برای زائران در مشهد می‌توانند الگویی برای سایر شهرها و کشورها باشد.


به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن، دکتر گلد برند شونبری در افتتاحیه هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن که به همت شهرداری مشهد در هتل پارس برگزار شد، اظهار کرد: جوامع ایمن در همه دنیا مشابه هم هستند و همیشه در مورد دو چیز یعنی کارهای محلی و ملی صحبت به میان می‌آید.
وی همکاری بین بخش‌های مختلف را یکی از مشخصه‌های جامعه ایمن عنوان کرد و افزود:  البته محقق شدن این مهم در حرف ساده بوده اما در عمل کاری مشکل است.
مدیر کل انجمن جهانی جامعه ایمن ادامه داد: در برگزاری و انجام برنامه‌های محلی بحث بهداشت و سلامت خیلی مهم است. خیلی سخت است بدانیم حوادث در کجا و چه زمانی اتفاق می‌افتد پس باید همیشه اطلاعات کاملی از نیازهایمان در بخش‌های محلی داشته باشیم.
شونبری عنوان کرد: باید همه انواع آسیب‌ها از انوع خشونت تا تصادفات را در نظر بگیریم زیرا در حال حاضر توجه کمی به تصادفات صورت می‌گیرد در صورتی که این نوع حادثه خسارت‌های زیادی در پی دارد.
وی با اشاره به اینکه جوامع ایمن باید به عنوان یک الگو برای سایر جوامع عمل کنند، اذعان کرد: در شهر مشهد امروز منطقه ثامن که پذیرای سالانه بالغ بر ۲۷ میلیون زائر می باشد به شبکه جهانی جامعه ایمن ملحق می‌شود و باید بدانیم که برای این تعداد زیاد زائران که از شهرها و کشورهای مختلف به مشهد می آیند، چه کنیم.
مدیر کل انجمن جهانی جامعه ایمن اظهار کرد: وقتی مردم و زائران به این منطقه بیایند و فعالیت‌های جامعه ایمن در این منطقه را ببینند می‌توانند برای شهرهای خود الگوبرداری نمایند.
شونبری تصریح کرد: در مشهد الگوی مناسبی برای پیاده‌روها و پارک‌ها اجرا شده است. اینکه مردم با ایمنی به صورت پیاده به زیارت حرم مطهر در مشهد می‌آیند الگوی خوبی برای سایر کشورهاست.
در پایان حکم ریاست شبکه اسیایی جامعه ایمن از سوی شونبری به دکتر امیر عزیزی اهدا شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن