دانش و فناوریستون اصلی

نمایشگاه «مهر درخشان ۲» در جوار بارگاه منور رضوی

کد خبر : 9828

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی گفت: در آستانه نوروز ۹۶ نمایشگاه «مهر درخشان ۲» در جوار بارگاه منور رضوی و با هدف حل مشکلات اشتغال برپا شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، محمد امین توکلی‎زاده در خصوص نمایشگاه «مهر درخشان ۲» بیان کرد: در سال ۹۵، دو نمایشگاه‌ به همت اداره کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی در جوار بارگاه منور امام رضا(ع) برگزار شد و نمایشگاه «مهر درخشان ۲» تکمیل کننده دو نمایشگاه قبلی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سوغات جزئی از فرهنگ ما ایرانیان بوده، اما برنامه‎ریزی مدونی برای آن صورت نگرفته است و متاسفانه بیشترین سوغات زیارت در اعتاب مقدس ایران و عراق از دیگر کشورها تامین می‌شود، در صورتی که می‌توان با طراحی سوغات فرهنگی مناسب علاوه بر انتقال پیام فرهنگی سوغات، به تولیدکنندگان داخلی نیز کمک شایانی کنیم.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری شده بود، افزود: تولیدات خانگی کمک شایانی در حوزه اقتصاد درون‌زا می‌کند و برپایی چنین نمایشگاه‌هایی راهکار مناسبی برای حل مشکلات اشتغال است که در صورت حمایت و تکمیل شبکه توزیع، می‌تواند برکات فراوانی داشته باشد.

وی این نمایشگاه را نمادی از اقدام و عمل در حوزه اقتصاد با پیوست فرهنگی مناسب دانست و عنوان کرد: ما در آستان قدس رضوی بر آن شدیم بدون دریافت هزینه‌ای از تولیدکنندگان، به آن‌ها کمک کنیم تا بتوانند محصولات خود را به شکل مناسب به زائران و مجاوران عرضه کنند.

توکلی زاده برپایی چنین نمایشگاه‎هایی را مقدمه‌ای برای تشکیل بازارچه سوغات زیارت در آینده دانست و افزود: این حرکت ارزشمند می‌تواند علاوه بر کمک به تولید داخلی، مشکلات اقتصاد را تا حدودی بهبود ببخشد. همچنین از لحاظ فرهنگی مکمل امر زیارت باشد.

وی با اشاره به برپایی ۱۱۰ غرفه در این نمایشگاه، اظهار کرد: نمایشگاه «مهر درخشان ۲» در ۳ بخش محصولات فرهنگی، سوغات زیارت و اقتصاد درون‌زا خدمات ارائه می‌دهد.

توکلی‌زاده ادامه داد: بخش محصولات فرهنگی شامل کتاب، نوشت‌افزار، عفاف و حجاب می‌شود و زائران می‌توانند از بخش سوغات زیارت، فرش و تابلو فرش، سنگ‌های قیمتی و زیورآلات را از این شهر مذهبی به دیار خود ببرند.

وی ادامه داد: در بخش اقتصاد درون‌زا با ارائه محصولات چرمی، شیرینی‌های خانگی، گیاهان دارویی، تزیینات خانه و آشپزخانه، منسوجات ایرانی و اسلامی، محصولات چوبی مثل منبت و معرق میزبان زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) خواهیم بود.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی افزود: همچنین در این نمایشگاه شاهد حضور مؤسسات آستان قدس رضوی همچون موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، شرکت به‌نشر، شرکت فرآورده‌های غذایی رضوی، بیمارستان رضوی و مؤسسه درمانی رضوی هستیم.

وی تصریح کرد: نمایشگاه «مهر درخشان ۲» با همکاری معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی و کمیته امداد و بسیج سازندگی از ۱۰ اسفندماه سال ۹۵ تا ۳۱ فروردین‌ماه سال ۹۶ ، از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در مرکز نمایشگاه‎ها و همایش‎های آستان قدس رضوی واقع در ورودی باب‌الجواد(ع) و پارکینگ شماره یک حرم مطهر دایر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن